Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hypertext and its didactic process for productive skills practise
Hauznerová, Šárka ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím hypertextu ve výuce cizího jazyka. V realizovaném pedagogickém výzkumu byl navržen didaktický plán e-learningu, který byl vyzkoušen prostřednictvím internetové sociální sítě Facebook v praxi. Předmětem pedagogického výzkumu je nácvik produktivních řečových dovedností u studentů německého jazyka na úrovni A1 SERR. Cílem výzkumu bylo zhodnocení přínosu e-learningu v oblasti nácviku produktivních dovedností. Cíl byl evaluován na základě didaktické analýzy autentického jazykového materiálu v hypertextu, pedagogickým pozorováním zúčastněné skupiny a následným dotazováním. KLÍČOVÁ SLOVA: německý jazyk e-learning hypertext produktivní dovednosti internet
The Correspondence by the Chotek Family to Alfons Clary-Aldringen (1904-1943). On the Research on the History of German Culture and Civilization in Bohemia
Cermonová, Kateřina ; Vodrážková, Lenka (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
Práce se zabývá německy psanou korespondencí z let 1904-1943, kterou přijal hrabě Alfons Clary Aldringen od příslušníků šlechtického rodu Chotků. Ta je dokladem kulturního a duchovního života německého obyvatelstva v českých zemích v první polovině 20. století. Práce zachycuje, jakým způsobem se v obsahových a jazykových prostředcích použitých v jednotlivých dopisech odráží vztah pisatelů k adresátovi, jejich aktivita na poli kultury a společenského života, rodinné záležitosti i historické události spjaté s politickým děním v zemi. Samotné analýze korespondence z kulturně historického i jazykového pohledu předchází nástin německého kulturního a duchovního života v Čechách od poloviny 19. století do poloviny 20. století a představení osudu obou aristokratických rodin a jednotlivých pisatelů. Výsledky rozboru dokazují důležitou roli dopisů jako druhu textu, který tak přispívá ke komplexnějšímu náhledu na problematiku společenského života Němců v českých zemích daného období. Klíčová slova dějiny, německý jazyk, kultura, korespondence, Čechy
German texts by some representatives of national revival in the Czech lands of the 19th century, because of aspects of historical linguistics
Švrčková, Helena ; Vodrážková, Lenka (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
V 1. polovině 19. století sílily v Evropě emancipační snahy etnických skupin žijících pod nadvládou větších národů, které byly ovlivněna humanistickými myšlenkami Johanna Gottfrieda Herdera o jazyce jako nejpodstatnějším charakteristickém rysu národa a přirozeném právu na národnostní identitu. Díky tomuto pojetí ztotožnili Češi boj o zrovnoprávnění a prosazení češtiny s bojem o národ. Diplomová práce se zabývá textovou analýzou a srovnáním německy psaných rukopisů českých obrozenců Karla Aloise Vinařického, Františka Palackého a Pavla Josefa Šafaříka, které se týkají stavu školství v českých zemích a zavedení mateřského jazyka alespoň do nejnižších stupňů škol. Textová analýza (Brinker 2001) zohledňuje komunikační oblast, účel sepsání textu, okolnosti vzniku, roli emitenta a recipienta, záměr autora a textovou funkci. Všechny texty vykazují společné znaky s druhem textu "obrana jazyka". Zkoumání lexiky za pomoci dobových slovníků (Adelung, Grimmové, Jungmann), etymologického slovníku (Pfeifer) a Dudenu (2006) se zaměřilo na semantická pole národního obrození a školství. Analýza ukázala, že ve všech textech lze najít vliv rétoriky a argumentace národního obrození a snahu ovlivnit postavení češtiny ve společnosti, úřadech a školství habsburské monarchie.
Recepce Friedricha Ludwiga Jahna a jeho idejí v Německém turnerském svazu
Klement, Martin ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat proměnu ve vnímání osobnosti Friedricha Ludwiga Jahna (1778-1852), zakladatele německého tělocvičného hnutí, a jeho ideologie v Německém turnerském svazu. Pod vlivem stupňujícího se rasového antisemitismu docházelo od 80. let 19. století v prostředí dolnorakouských tělocvičných spolků ke specifické interpretaci Jahnových myšlenek, která spočívala na vyhrocené národnostní a rasové nesnášenlivosti. Svým radikálním pojetím Jahnova odkazu se tyto spolky, od roku 1889 sdružené v Německém turnerském svazu, plynule integrovaly do nadstátního radikálně nacionálního hnutí, označovaného zahraniční literaturou přídomkem "völkisch". Pomocí nejrůznějších metod je zkoumáno, jak svaz v oblasti jazyka, tělocvičné aktivity, nacionální a antisemitské ideologie a v neposlední řadě v oblasti slavností a symboliky recipoval, interpretoval a pro své potřeby pozměňoval Jahnovo učení. Výsledkem práce je zjištění, že svaz svým "völkisch" výkladem sporných Jahnových myšlenek položil základy nové ideologie, která se ve 30. letech 20. století stala dominantní v tělocvičném hnutí německy mluvících oblastí střední Evropy.
Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.
Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti
ZEMANOVÁ, Jana
Předmětem bakalářské práce "Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti" je porovnání výhod a nevýhod ovládání cizího jazyka. V teoretické části je popsán princip vícejazyčnosti, Evropská koncepce vícejazyčnosti a je naznačen vývoj výuky cizích jazyků v České Republice v posledních třiceti letech. Následně je zhodnocena aktuální situace výuky německého jazyka na základních školách s akcentem na používání přístupu vícejazyčnosti z koncepce Evropské unie. Získaná data jsou analyzována, vyhodnocena a je stanoveno doporučení pro zlepšení situace.
Nácvik výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině
NECHVÁTALOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá nácvikem výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině. Teoretická část práce popisuje především cíle výuky na základní škole dle RVP ZV a jevy na suprasegmentální a segmentální úrovni. Praktickou část práce tvoří výběr slov ze slovníků z učebnic němčiny pro základní školy na úrovni A1, a to z Deutsch mit Max 1 a Super! 1. Z každé z učebnic jsou vybrána taková slova, jejichž výslovnost je v němčině stejná jako výslovnost v angličtině a taková, která mohou žáky pod vlivem angličtiny svádět k výslovnostním chybám. Díky těmto výběrům slov je zjištěn podíl slov se vztahem k angličtině, která se v učebnicích nachází.
Webová podpora předmětu MEID
Glassl, Jiří ; Vídenka, Rostislav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
S rozvojem internetu jako prostředku pro nabízení služeb (zdroje informaci), dochází k rozvoji prostředků pro prezentování služeb uživatelům internetu. Službou je nazýváno vše co dává uživateli možnost se vzdělávat, bavit se, obchodovat a samozřejmě možnost poznávat nové lidi. Prostředkem jsou pak programovací jazyky a programovací prostředí. Cílem projektu je využití těchto prostředků a vytvořit tak webové stránky, jež by sloužily jako elektronická podpora předmětu Elektronic in Deutsch. Obsahem stránek je kromě informací vztahujících se k německému jazyku i test. Test má zhodnotit studentovi jeho možnosti na úspěšné absolvování předmětu Elektronik in Deutsch.
Projektové řízení při založení mateřské školy se zaměřením na německý jazyk
Vlachová, Alena ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lontschar, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je kriticky zhodnotit obtížnost jednotlivých kroků při založení mateřské školy se zaměřením na německý jazyk. Následně se podrobně zabývá otázkou, jaký má potenciál založení tohoto typu zařízení v Plzni. Hodnocení výše potenciálu je založeno na dotazníkovém šetření, které je zaměřeno na rodiny s malými dětmi v Plzni a jejich preference při umístění dítěte do předškolního zařízení. Výše potenciálu vyplývá také z kapitol evalujících stanovený harmonogram, finanční plán a očekávané naplnění kapacity školky. Teoretická část shrnuje geografický vývoj v České republice v posledních letech a věnuje se právní legislativě České republiky definující podmínky pro založení mateřské školy. Praktická část popisuje jednotlivé fáze projektu od prvotní myšlenky až po otevření mateřského zařízení včetně prvních dvou měsíců jejího provozu.
Využití internetu při práci s učebním souborem Team Deutsch
HEŘMANOVÁ, Milada
Diplomová práce se zabývá využitím internetu ve výuce německého jazyka, konkrétně při práci s učebním souborem Team Deutsch. První část práce shrnuje obecné aspekty využití internetu v jazykové výuce a charakterizuje interaktivní učebnici německého jazyka Deutsch mit Max. Praktická část práce se zaměřuje na propojení učebního souboru Team Deutsch s internetem, přináší soupis vhodných internetových odkazů k jednotlivým lekcím, několik příkladových pracovních listů pro využití ve výuce a seznam užitečných internetových adres pro každodenní práci učitele němčiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.