Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích
URBAN OCHOVÁ, Anežka
Diplomová práce zkoumá na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích potenciál Pedagogiky Franze Ketta obohatit vzdělávání mimo rámec řízené činnosti. Na základě oblastí přesahujících do každodenních situací života v mateřské škole pojmenovaných expertní skupinou a pozorování vzdělávacích situací v MŠ Papírenská vyhodnocuje jejich přítomnost a možnou inovativnost.
Prázdninový tábor pro děti 1. stupně ZŠ z hlediska volnočasové a náboženské pedagogiky
HRDLIČKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce je věnovaná problematice prázdninového tábora pro děti mladšího školního věku z pohledu volnočasové a náboženské pedagogiky. Tato práce má cíl nastínit, jaké zásady volnočasové a náboženské pedagogiky by měl respektovat prázdninový tábor. V teoretické části jsou nastíněna východiska pro závěrečný projekt. Praktická část je formou projektu prázdninového tábora se zaměřením na náboženskou pedagogiku. Projekt v praktické části byl připraven, realizován a didakticky vyhodnocen.
Klíčové aspekty křesťanské edukace mládeže
Matys, Lukáš ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá křesťanskou edukací mládeže a představuje aspekty, které jsou klíčové pro její teoretickou reflexi, promýšlení i praktickou realizaci. Zaměřuje se zejména na možnost aplikace poznatků a postupů z psychologie a pedagogiky a poukazuje na nezbytnost dialogu mezi prakticko-teologickou reflexí a sekulárními přístupy. Tematizuje křesťanskou edukaci (mládeže) jako komplexní celek, který si zasluhuje speciální zaměření. Zkoumá mj. otázku edukačních cílů, a také témat relevantních pro mládež dnešní doby. To úzce souvisí s poznáním specifičnosti mladého člověka a prostředí, v němž žije a má na něj vliv a proto tato práce ukazuje i řadu těchto aspektů. Jako průnik obecných zjištění o křesťanské edukaci a situaci mládeže formuluje několik prostředků, které dnes hrají v procesu křesťanské edukace mládeže významnou roli.
ThDr. Josef Hronek jako katechetik a pedagog
Zimmermannová, Marie ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent) ; Michalcová, Andrea (oponent)
ThDr. Josef Hronek jako katechetik a pedagog Práce představuje život a dílo Josefa Hronka (1890-1954) a jeho přínos české katechetice a pedagogice. Je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována životopisu Josefa Hronka. Představuje zejména jeho akademickou dráhu. Druhá kapitola předkládá celkový přehled písemného díla Josefa Hronka, jeho monografií a jiných knižních publikací a článků v odborných periodicích. Publikace jsou rozděleny do pěti skupin, jsou řazeny chronologicky a u každé jsou uvedeny základní údaje a její účel. Ve třetí kapitole je představen dobový kontext, ve kterém Josef Hronek působil. Čtvrtá kapitola obsahuje tematickou analýzu Hronkova díla z katechetiky a pedagogiky. Zvláštní pozornost je věnována představení biblického vyučování a liturgické výchovy v jeho díle. Dále je provedeno hodnocení Hronkova odborného díla podle období, ve kterém vzniklo, a v porovnání s dílem Hronkových předchůdců a současníků. V závěrečné části je vyjádřen přínos díla Josefa Hronka pro českou katechetiku a pedagogiku.
Učím se říkat ty
JANÁČKOVÁ KOJANOVÁ, Hana
Cílem práce je nabídnout možnosti využití pedagogiky Franze Ketta v předškolním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce se věnuje vývoji pojetí dítěte a představí specifika pojetí dítěte v Celistvé na smysl zaměřené náboženské pedagogice Franze Ketta, jeho aplikaci v koncepci Učím se říkat ty a vliv na fungování mateřské školy. Těžištěm výzkumu byla pozorování dle předem stanovených kritérií v mateřských školách regionu Schlanders v Jižním Tyrolsku. Pedagogika Franze Ketta a její principy jsou podstatou zdejší koncepce (programu) vzdělávání. Zformulované možné přínosy této koncepce lze doporučit pro praxi v mateřských školách v České republice. Na základě závěrů byl navržen školní vzdělávací plán ?Nikdy nejsi sám?.
Dimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.
Klasická hudba v náboženské výchově žáků 1. stupně ZŠ
NOSKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá klasickou hudbou v nábožesnké výchově dětí mladšího školního věku. Definuje pojem hudba a sleduje její význam v životě člověka a společnosti. Poukazuje na její emocionální, sociální a zejména duchovní dimenzi. Ptá se, co je hudbě a náboženství společné a poukazuje na významné místo hudby v náboženství. Praktická část práce přináší několik ukázek konkrétního využití klasické hudby při hodinách náboženské výchovy.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Obraz Boha u dětí mladšího školního věku v Církvi bratrské
SVOBODOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematiku obrazu Boha u dětí mladšího školního věku v Církvi bratrské. Jejím cílem je ukázat charakteristiky tohoto obrazu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny nábožensko-pedagogické teorie týkající se vývoje víry a obrazu Boha, problematika symbolů a náboženské zkušenosti, dále vývoj dítěte v mladším školním věku s důrazem na předávání víry a vývoj obrazu Boha. Přiblížena je také Církev bratrská, její nauka o Bohu a způsoby náboženské výchovy. V praktické části je ukázáno výzkumné šetření ve dvou sborech Církve bratrské, jehož výsledky jsou analyzovány, srovnávány a interpretovány za pomocí poznatků z teoretické části práce.
Dětské vikariátní poutě v českobudějovické diecézi z pohledu katechetiky a náboženské pedagogiky
PECHEROVÁ, Jana
Práce se zabývá dětskými vikariátními poutěmi v českobudějovické diecézi. Cílem práce je vytvořit teoretickou část a definovat základní pojmy, co je to dětství, diecéze, vikariát, farnost, pouť, katechetika, náboženská pedagogika, projektová výuka. Dále vytvořit praktickou část, jejíž součástí je projekt dětské vikariátní poutě, a příklad, jak by měla dětská vikariátní pouť po stránce didaktické vypadat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.