Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce anglického jazyka
VLÁŠEK, Vladimír
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část nejdříve obecně představuje výchovu k myšlení v evropských a globálních souvislostech, dále se zabývá jejím místem v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia (RVP G) a následně i ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP) Gymnázia Český Krumlov, kde se uskutečnil projekt v rámci této práce. Další část mapuje využívání VMEGS v ostatních předmětech, zabývá se metodikou a představuje některé dostupné metodické příručky a výukové materiály. Praktická část nás seznamuje s projektem výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech integrované do hodin anglického jazyka, který se zabývá tématy globalizace a evropanství a je vypracován pro využití ve dvou devadesátiminutových hodinách. V této části jsou v rámci projektu detailně popsány charakteristika, struktura, cíle a metody jednotlivých hodin, jejich příprava, průběh a reflexe. Poslední část je věnována hodnocení studentů.
Herec (ne)myslící.
Vokůrka, Richard ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TEJNOROVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá zkušenostmi autora s jeho dosavadním divadelním životem. Nejedná se o exaktní vědecký rozbor, ale o osobní výpověď, která je autorem zasazována do širších souvislostí a vnímána v obecnějším měřítku. Autor vychází ze své přirozené danosti jakožto herce myslícího (ve smyslu přemýšlivého) a zjišťuje, co mu toto základní životní i herecké nastavení v jeho profesi přínáší, a v čem jej naopak limituje. Jednotlivé kapitoly se dotýkají různých kvalit, které autor považuje za důležité pro dobré herectví. Zvláštní pozornost je věnována přirozenosti, pravdivosti a autenticitě hereckého projevu.
Dzogčhen a jeho filosofické aspekty v tradici Bön
KLOZAR, Karel
Práce se zabývá filosofickými aspekty Dzogčhenu, jenož náhled tvoří nejhlubší a nejvlastnější esenci tradice Jungdrung Bön. Dzogčhen je duchovní tradice se specifickým nedualistickým náhledem na svět a člověka. První část se zabývá historií Bönu a rozdělením jeho nauk, a také hlavními dzogčhenovými liniemi v této tradici předávaných. Další část cílí na vysvětlení rozdílů mezi sútrou, tantrou a Dzogčhenem z pohledu bönského Dzogčhenu zejména ve smyslu pojmů základu, cesty a plodu, prázdnoty a jasnosti, vědomí a mysli a jejich přirozenosti. Dále předkládá text Dvanáct malých tanter, který i důsledně vysvětlí a okomentuje. V poslední a klíčové kapitole se práce věnuje filosofickému prozkoumání některých klíčových aspektů Dzogčhenu, zejména pojmu autenticity, a to ve smyslu jak si můžeme být jisti zkušenosti přirozené mysli, když naše vědomí ji nejsou schopna nijak pojmout. Dále dojde na porovnání Parmenidových zlomků s některými východisky buddhistické a dzogčhenové filosofie a vyvozeny možné inspirativní závěry o pojmu myšlení o intencionalitě.
Kvalitativní výzkum mentálních reprezentací "těla", "emocí" a "mysli" u hudebně zaměřených osobností v zrcadle imaginativních metod
JONÁŠOVÁ, Adéla
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, jaké mentální reprezentace ?těla?, ?emocí? a ?mysli? mají hudebně zaměřené osobnosti. V teoretické části se budu věnovat tématům osobnost, charakter, teorie tělesné konstituce, emoce, myšlení, vědomí, nevědomí a mentální reprezentace. Výzkumným přístupem bude kvalitativní výzkum, ve kterém použiji části zakotvené teorie a otevřené kódování. Způsob sběru dat se uskuteční pomocí imaginačních cvičení a hloubkových rozhovorů.
Význam poznávacích procesů pro tvorbu umělé inteligence
Pangrác, Vojtěch ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřena na vytvoření jednotného pohledu v oblasti poznávacích procesů. Konkrétně se jedná o rozbor stanovující význam poznávacích procesů pro celé odvětví umělé inteligence. Celá tato oblast je popsána skrze rozbor biologických poznávacích procesů a jejich následné srovnání s procesy umělé inteligence a dále také celkový rozbor jejich omezení či jejich využití. Práce dále obsahuje stručný přehled architektury umělé inteligence a filozofickou stať zaměřenou na vztah mysli a těla. V závěru práce je pak uveden projekt od společnosti IBM, který je velice důležitý pro své schopnosti práce s přirozeným jazykem a porozumění obsahu kladených požadavků.
Znalost v informační společnosti
Řezníček, Václav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Mildeová, Stanislava (oponent)
Třebaže je dnešní společnost nazývána společností informační, respektive znalostní, významu pojmů informace a znalost nebývá často porozuměno. Autor této práce, opírající se o důkladné vymezení teoretického (jak pojmového, tak myšlenkového) rámce, se při vědomí závažnosti a aktuálnosti v textu rozebíraných témat snaží presentovat systémový pohled s akcentem na vzájemné souvislosti jevů a myšlenek. Jeho hlavním cílem je z několika různých perspektiv upozornit na vybrané (nikoli banální) důsledky "objektivizace" znalosti. Ukazuje se, že hlavní roli v odpovědi na otázku, kam směřuje moderní společnost v kontextu informatizace, hraje téma vzdělávání.
Filozofický příběh v předškolním vzdělávání
TOMANDLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci se zabývám filozofickým příběhem a nejvhodnějším způsobem jak s předškolními dětmi příběh realizovat. V teoretické části představuji Filozofii pro děti jako pedagogickou disciplínu a vymezuji klíčově pojmy: filozofický příběh, myšlení, komunikace, morální vědomí a prosociální cítění. V praktické části popisuji realizaci příběhu Nemocnice pro panenky dvěma metodami, zabývám se experimentem, kterým jsem zkoumala, zda má filozofický příběh vliv na rozvoj tvořivého myšlení předškolních dětí a rozhovorem, který měl ověřit, zda práce s filozofickým příběhem podporuje u těchto dětí i prosociální cítění a morální vědomí.
Dialogický personalismus
CHALUPSKÁ, Martina
Tato práce pojednává o filosofickém proudu, který začal zapouštět své kořeny v 18. století ve filosofii řeči a výrazně se začal rozvíjet po první světové válce, tedy o tzv. DIALOGICKÉM PERSONALISMU. Charakterizuje samotný pojem dialogického personalismu, jeho vstup na pole filosofie a následný vývoj, a to jak ve světové sféře, kterou představují především Franz Rosenzweig, Ferdinand Ebner, Martin Buber a Emmanuel Lévinas, tak ve sféře české, která je zastoupena hlavně Karlem Vránou, Jolanou Polákovou nebo Milanem Machovcem. U každého z těchto autorů se podrobně věnuji jeho životu a následně rozboru jeho magnum opus z oblasti filosofie dialogu. Dále je zde popsán biblický rozměr tohoto proudu, Bible je zdrojem, z něhož filosofové dialogu vycházejí.
Kognitivní predispozice dané mírou maskulinity a femininity mozku
PIXA, David
Diplomová práce se zabývá problematikou kognitivních predispozic v závislosti na pohlaví a individuální míře maskulinity / femininity. Studie vychází z hypotézy, že ženy a muži [analogicky femininí a maskulinní jedinci], zpracovávají informace různým způsobem a užívají odlišných kognitivních strategií {--} jinak myslí, vnímají, řeší úkoly a rozhodují se.
Hry a rozvoj myšlenkových operací
TÁBORSKÁ, Nikola
Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace. Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD {\clqq} Hry v mateřské škole``, výzkumem a zásobníkem her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.