Název:
Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce anglického jazyka
Překlad názvu:
subject Thinking within European and Global Contexts in English Language Teaching.
Autoři:
VLÁŠEK, Vladimír Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi využití průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část nejdříve obecně představuje výchovu k myšlení v evropských a globálních souvislostech, dále se zabývá jejím místem v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia (RVP G) a následně i ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP) Gymnázia Český Krumlov, kde se uskutečnil projekt v rámci této práce. Další část mapuje využívání VMEGS v ostatních předmětech, zabývá se metodikou a představuje některé dostupné metodické příručky a výukové materiály. Praktická část nás seznamuje s projektem výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech integrované do hodin anglického jazyka, který se zabývá tématy globalizace a evropanství a je vypracován pro využití ve dvou devadesátiminutových hodinách. V této části jsou v rámci projektu detailně popsány charakteristika, struktura, cíle a metody jednotlivých hodin, jejich příprava, průběh a reflexe. Poslední část je věnována hodnocení studentů.This thesis focuses on the use of the cross-curricular subject of Thinking within European and Global Contexts in English language classes. The theoretical section introduces the subject in general and deals with its place within the Framework Educational Programme for grammar schools as well as within the School Educational Programme for Gymnázium Český Krumlov where a project, which constitutes the practical part of the thesis, has taken place. It also examines the ways of using the subject in other courses, describes the methodology itself and suggests some methodological books and other available resources. The practical section presents a project of teaching the subject Thinking within European and Global Contexts in two ninety-minute-long English lessons dealing with the topics of globalization and European identity. The structure, aims and methods of both of the classes as well as the lesson plans and the process of each lesson are described in detail here. The final part is devoted to the students´ evaluations.
Klíčová slova:
anglický; evropských; jazyk; myšlení; Průřezové; souvislostech; téma; VMEGS; Výchova; contexts; Cross-curricular; English; european; global; language; subject; teaching; thinking; within Citace: VLÁŠEK, Vladimír. Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce anglického jazyka. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34061