Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
SEFO Olomouc
Abrhámová, Tereza ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii Středoevropského fóra v Olomouci (SEFO). SEFO vznikne rekonstrukcí areálu Muzea moderního umění v Denisově ulici a přístavbou v sousední proluce, která vznikla odstraněním pěti měšťanských domů v roce 1969. SEFO bude soustředěno na sbírkotvornou, expoziční a publikační činnost a vůbec na podchycování různorodých projevů výtvarné kultury středoevropského regionu zejména z hlediska moderního a současného umění. Forum je širší pojem než například muzeum nebo galerie – vedle hlavní náplně zde budou organizována také různá diskusní setkání, přednášky, sympozia a další podobné akce. Řešené území se nachází v samotném jádru města Olomouce v městské památkové rezervaci, a proto bylo důležité přistupovat při návrhu s ohledem na okolní zástavbu. Hlavní hmota s průčelím do Denisovy ulice navazuje na budovu muzea. Odstupňováním dvorních křídel v závislosti na svažitost pozemku došlo k citlivému vyplnění proluky a výraz historické zástavby zůstal zachován. Dostavbou nové budovy došlo k vytvoření nových výstavních a shromažďovacích prostor, depozitářů, ateliérů, technického zázemí, šaten a hygienického zařízení personálu.
SEFO Olomouc
Koniasová, Eliška ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Středoeurópského centra v Olomouci (SEFO). Prostor pro novou budovu se nachází v proluce v historické části Olomouce. Cílem je rozšíření a rekonstrukce areálu Muzea moderního umění Olomouc na Denisově ulici, tak aby dostačoval všem potřebám rozrůstajícího se muzea. Muzeum spravuje cca 185 000 uměleckých děl, tímto počtem se řadí k nevýznamnějším institucím svého druhu v České republice.
Digitalizace muzejních sbírek a její vliv na návštěvníka.
Šrubařová, Adéla ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje oblasti digitalizace v muzeích umění v souvislosti s osobou muzejního návštěvníka. Prvním ze tří cílů práce je objasnit, jak se proměnil vztah mezi muzeem a návštěvníkem a k jakým změnám došlo v činnostech muzeí umění v důsledku vlivu moderních technologií a internetu. Druhým cílem je poskytnout ucelený pohled na oblast digitalizace muzejních sbírek, určit determinanty úspěšného projektu digitalizace a vytyčit problémy, které se mohou v průběhu digitalizačního procesu vyskytnout. Třetím cílem je porovnat český a britský přístup ve vybraných oblastech a nastínit možná zlepšení pro budoucí vývoj. Teoretická část se zaměřuje zejména na vývoj muzea, muzejních návštěvníků, prožitku muzejní návštěvy a muzejní prezentace. Analytická část se věnuje samotné oblasti digitalizace, projektu digitalizace a problémům, které se mohou v průběhu procesu objevit. Zdůrazněna je i problematika autorského zákona, která s digitalizací úzce souvisí. V závěru je provedeno srovnání českého a britského přístupu k digitalizaci a činnostech s ní spojených.
Od veřejného muzea umění k malé nekomerční galerii
Kučera, Jakub ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stejskalová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá postupným vývojem evropských výstavních institucí výtvarného umění, jejichž moderní etapu můžeme pozorovat od počátku 19. století až do současnosti. Začátek moderní fáze je obecně charakterizován dobou, kdy se začala zakládat veřejná muzea umění. Od tohoto bodu se bude práce zabývat vývojovou linií uměleckých výstavních institucí až do její současné podoby. Práce sleduje institucionální změnu výstavních prostorů, která však není vnímána jako samostatný a na společnosti nezávislý proces. Naopak tuto postupnou proměnu staví do společenských, politických a kulturních souvislostí. Přes moderní institucionální kritiku se dostává až po současné evropské trendy, které nutně ovlivňují i jinak specifické prostředí českých výstavních institucí. Onu prvotní institucionální strukturu formovanou veřejnou potřebou a národním sjednocováním dává do souvislostí se současnou českou situací, která ve vazbě na aktuálně nastavené oficiální výstavní instituce reaguje zakládáním malých galerií fungujících na komunitním principu.
SEFO Olomouc
Koniasová, Eliška ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Středoeurópského centra v Olomouci (SEFO). Prostor pro novou budovu se nachází v proluce v historické části Olomouce. Cílem je rozšíření a rekonstrukce areálu Muzea moderního umění Olomouc na Denisově ulici, tak aby dostačoval všem potřebám rozrůstajícího se muzea. Muzeum spravuje cca 185 000 uměleckých děl, tímto počtem se řadí k nevýznamnějším institucím svého druhu v České republice.
SEFO Olomouc
Abrhámová, Tereza ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii Středoevropského fóra v Olomouci (SEFO). SEFO vznikne rekonstrukcí areálu Muzea moderního umění v Denisově ulici a přístavbou v sousední proluce, která vznikla odstraněním pěti měšťanských domů v roce 1969. SEFO bude soustředěno na sbírkotvornou, expoziční a publikační činnost a vůbec na podchycování různorodých projevů výtvarné kultury středoevropského regionu zejména z hlediska moderního a současného umění. Forum je širší pojem než například muzeum nebo galerie – vedle hlavní náplně zde budou organizována také různá diskusní setkání, přednášky, sympozia a další podobné akce. Řešené území se nachází v samotném jádru města Olomouce v městské památkové rezervaci, a proto bylo důležité přistupovat při návrhu s ohledem na okolní zástavbu. Hlavní hmota s průčelím do Denisovy ulice navazuje na budovu muzea. Odstupňováním dvorních křídel v závislosti na svažitost pozemku došlo k citlivému vyplnění proluky a výraz historické zástavby zůstal zachován. Dostavbou nové budovy došlo k vytvoření nových výstavních a shromažďovacích prostor, depozitářů, ateliérů, technického zázemí, šaten a hygienického zařízení personálu.
Diskursivní prostor mezi galerií a školou
Jursová, Tereza ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato práce zkoumá funkci výtvarného vzdělávání na úrovni vybraných evropských a českých státních dokumentů, na úrovni pražských galerií a muzeí na Praze 1, které nabízí edukační programy pro školní skupiny, na úrovni jednotlivých edukačních pracovníků galerií, muzeí a výtvarného oboru na ZUŠ v Praze 1. Obsah práce vychází z dat sbíraných a analyzovaných metodou zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Výzkumná data prochází napříč celým textem, ukazují vazby mezi sebou a souvislosti s teoretickými texty. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce, výpovědi o umění a vzdělávání z pohledu různých diskursů, vznik galerijní a muzejní pedagogiky, současné trendy galerijní a muzejní edukace, pozice galerijních a muzejních pedagogů, kompetence pedagogů, metodologie, výsledky a zhodnocení výzkumné sondy. Druhá část se zabývá didaktickým zpracováním výstavy "Po sametu". Je zde popsána příprava, realizace a reflexe galerijní edukační praxe. Klíčová slova: diskurs, galerie, umělecké muzeum, umělecká škola, metody kvalitativního výzkumu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.