Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití ICT technologií ve výuce přírodopisu/biologie
Semencová, Barbora ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickým využitím informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávacím procesu, a to především ve výuce přírodopisu a biologie. Je členěna na části teoretickou, výzkumnou a tvůrčí; teoretická část v úvodu vymezuje klíčové pojmy související s problematikou, dále mapuje vývoj vzdělávacích strategií v souvislosti s ICT, shrnuje a poukazuje na možné klady a zápory využívání digitálních technologií ve školním prostředí a přináší výčet vybraných způsobů, jak technologie prakticky využít při práci ve škole. Výzkumná část práce zpracovává názory a postoje českých učitelů přírodopisu či biologie na různých typech škol v otázkách využívání ICT technologií v zaměření na výše uvedené předměty. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 168 respondentů napříč Českou republikou. Tvůrčí část vychází z výsledků výzkumné části práce a představuje výukový program Virtuálně kolem školy, jenž sdružuje všechny podklady pro výuku konkrétního tématu - systematické biologie rostlin s využitím digitálních technologií. Tento program byl pilotně ověřen v listopadu 2019 ve spolupráci se základní školou Petra Strozziho v Praze.
Princip interaktivity v multimediálních výukových materiálech u žáků 3. a 4. ročníku základní školy
Tetourová, Tereza ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Cílem práce bylo zodpovědět otázku, zda má interaktivita (ve smyslu možnosti řešit nastolené problémy) implementovaná ve výukových multimediálních materiálech pozitivní vliv na učební výsledky žáků. Žáci ve věku 3. a 4. třídy (N=142) byli rozděleni do dvou skupin a přibližně 20 minut se učili o přírodovědném tématu. První skupina žáků studovala z interaktivního materiálu - krátké výukové hry. Druhá skupina z materiálu neinteraktivního - krátké výukové animace. Jako proměnné nám sloužily učební výsledky žáků, míra motivace interagovat s příslušným výukovým materiálem a hodnocení percipované atraktivity. Na základě teorií multimediálního učení (CTML, CATLM) jsme předpokládali, že interaktivita přispěje ke zvýšené míře motivace, kladnějšímu hodnocení a lepším učebním výsledkům. Tyto předpoklady se nám potvrdily jen z části. Interaktivita měla pozitivní vliv na míru motivace i hodnocení žáků, k lepším učebním výsledkům však nepřispěla - mezi skupinami nebyl prokázán rozdíl. Za jedno z možných vysvětlení těchto výstupů považujeme teorii kognitivní zátěže J. Swellera. KLÍČOVÁ SLOVA Multimediální vzdělávání, interaktivita, výuková animace, výuková hra, výsledky učení
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Jakoubková, Jana ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Milena, Milena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vzdělávání s využitím multimediálních technologií" byla zaměřena na analýzu vzdělávacích videí z oblasti lidských zdrojů, které jsou umístěny na největším internetovém serveru pro sdílení videosouborů v českém jazyce. Konkrétně se soustředila na tři témata z oblasti lidských zdrojů, která jsou základní pro uchazeče o zaměstnání na trhu práce. Bylo vybráno dvacet pět vzdělávacích videí z každého tématu, čímž vznikl vzorek pro analýzu čítající sedmdesát pět videí. Tato videa byla analyzována dle nastavených kritérií z hlediska tématu, délky, kvality nahrávky, zdroje, stanovení cílů, cílové skupiny, posloupnosti obsahu vzdělávání a zhodnocení a zakončení videa. Data z provedené analýzy byla zapsána do vytvořené záznamové tabulky dle předem stanoveného způsobu. Bylo zjištěno, že vzdělávací videa na serveru YouTube byla průměrně dlouhá 27,64 minut, kvalita nahrávky videí byla průměrná až vysoká a největším zdrojem, který vkládal vzdělávací videa, byly fyzické osoby, které vkládaly tato vzdělávací videa na YouTube za účelem sebeprezentování se jako znalce v oboru s účelem dalšího nabízení svých služeb. Analýza také ukázala, že pouhých 19 % vzdělávacích videí bylo vytvořeno správně z hlediska vzdělávání. Z toho vyplynulo, že server YouTube nebyl z hlediska správného způsobu vzdělávání příliš vhodným zdrojem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.