Název:
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Překlad názvu:
Education with multimedia technologies
Autoři:
Jakoubková, Jana ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Milena, Milena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Vzdělávání s využitím multimediálních technologií" byla zaměřena na analýzu vzdělávacích videí z oblasti lidských zdrojů, které jsou umístěny na největším internetovém serveru pro sdílení videosouborů v českém jazyce. Konkrétně se soustředila na tři témata z oblasti lidských zdrojů, která jsou základní pro uchazeče o zaměstnání na trhu práce. Bylo vybráno dvacet pět vzdělávacích videí z každého tématu, čímž vznikl vzorek pro analýzu čítající sedmdesát pět videí. Tato videa byla analyzována dle nastavených kritérií z hlediska tématu, délky, kvality nahrávky, zdroje, stanovení cílů, cílové skupiny, posloupnosti obsahu vzdělávání a zhodnocení a zakončení videa. Data z provedené analýzy byla zapsána do vytvořené záznamové tabulky dle předem stanoveného způsobu. Bylo zjištěno, že vzdělávací videa na serveru YouTube byla průměrně dlouhá 27,64 minut, kvalita nahrávky videí byla průměrná až vysoká a největším zdrojem, který vkládal vzdělávací videa, byly fyzické osoby, které vkládaly tato vzdělávací videa na YouTube za účelem sebeprezentování se jako znalce v oboru s účelem dalšího nabízení svých služeb. Analýza také ukázala, že pouhých 19 % vzdělávacích videí bylo vytvořeno správně z hlediska vzdělávání. Z toho vyplynulo, že server YouTube nebyl z hlediska správného způsobu vzdělávání příliš vhodným zdrojem. The bachelor's thesis "Education with multimedia technologies" was focused on the analysis of educational videos from the field of human resources, which were located on the widespread internet site for sharing videos in Czech language. Specifically it was focused on the three topics of human resources, which were essential for job seekers on the labor market. From each topic was selected twenty-five educational videos. That created a sample of analysis of 75 videos. These videos were analyzed according to chosen criterias. The criterias were the theme, the length, the quality of the record, the resource, the educational goal, the target group and the summary and the evaluation of the videos. Data from the analysis were registered into the table according to a predetermined manner. It was found that educational videos on YouTube were an average of 27.64 minutes long, the quality of recorded video was average to high, and the largest source, what added instructional videos were individuals that were adding these videos on YouTube to selfpresent themselves as the experts in the field and to offer their services. The analysis also showed that only 19 % of educational videos were created correctly in terms of education. It followed that YouTube was not the right place for education in correctness of education.
Klíčová slova:
digitální video; multimediální vzdělávání; multimédia; vzdělávací video; YouTube