Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj elektroniky pro dálkově řízený batyskaf
Trýska, Tomáš ; Musil, Vladislav (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout elektroniku a programové vybavení pro dálkově řízený batyskaf, které umožní jeho pohyb, snímání provozních veličin a přenos obrazu z IP kamery do počítače. S kamerou je možno pohybovat za pomoci servomotorku. K ovládání batyskafu slouží jednoduchá počítačová aplikace.
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Pauliny, Jan ; Pejchar, Jan (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit požadavky a postupy pro získání a zachování osvědčení letové způsobilosti letadel a výrobků letadlové techniky v rozsahu civilního letectví. Vyšetřované požadavky zahrnují normy týkající se požadavků na letovou způsobilost přes návrh, výrobu a provoz letadlové techniky.
Technická řešení soudobých nákladních vozidel
Slavíček, Jakub ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá technickými řešeními soudobých nákladních vozidel. Jaké jsou druhy nákladních vozidel podle účelu. Dále popisuje podvozky, převodovky, motory, kabiny, bezpečnost, el. systémy a výhled do budoucna. V závěru bude zhodnocení a vlastní poznatky z pozice řidiče.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Tendence vývoje dopravních letadel
Vaščák, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vývojem letadlové techniky, zhodnotit provozní charakteristiky vybraných typů dopravních letounů a vytvořit krátkodobý odhad vývoje dopravních letadel.
Využití biomasy pro získávání elektřiny v ostrovních provozech
Roule, Jaroslav ; Radil, Lukáš (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití biomasy pro získávání elektřiny v ostrovních provozech. V první kapitole je vysvětlen pojem biomasa a její rozdělení. Dále je zde uveden potenciál a dostupnost biomasy. Ve druhé kapitole jsou popsány transformace biomasy do vhodné podoby paliva. Třetí až pátá kapitola popisuje přeměnu biomasy jako paliva na elektrickou energii pomocí spalovacího, Stirlingova a parního motoru. V těchto kapitolách jsou dále uvedeny parametry a ceny těchto motorů a také jednofázových a trojfázových alternátorů, které je možné na tyto motory připojit. Další kapitoly popisují výrobu elektrické energie v souladu se spotřebou a potenciálem paliva, kdy pro jednotlivé typy motorů jsou vypočítány náklady na hodinový provoz motorů a cena vyrobené elektrické energie v kilowatthodině. V poslední kapitole diplomové práce jsou uvedeny možnosti akumulace elektrické energie
Analýza změn výstupních parametrů motorů při spalování paliva E85
Polcar, Adam
Předkládaná disertační práce s názvem "Analýza změn výstupních parametrů motorů při spalování paliva E85" popisuje historii a současné využívání bioetanolu jako paliva pro zážehové motory, možnosti jeho výroby a použití ve spalovacích motorech. Součástí práce je i porovnání fyzikálně-chemických vlastností palivového bioetanolu s benzínem. Experimentální část je zaměřena na hodnocení základní parametrů motorů a produkci emisí. Pro analýzu vlivu paliva E85 na změnu výše zmíněných parametrů byl vybrán jeden motor a dvě vozidla. Všechny motory byly původně určeny pro provoz na benzín. Jedním z cílů práce je tak popsat nutné změny v seřízení motoru (původně určeného pro spalování benzínu) pro jeho následný provoz na E85. Jak z výsledků experimentálních měření vyplývá spalování paliva E85 má pozitivní vliv nejen na výkonové parametry motoru, ale i na produkci emisí. Z důvodu odlišných vlastností bioetanolu a benzínu je ale nutné navýšení vstřikované dávky paliva, což má za následek negativní vliv na spotřebu paliva spalovacího motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.