Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele
Velíšková, Hana ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele je zaměřena na používání didaktické techniky během procesu vyučování. Cílem bakalářské práce je prokázat vyšší účinnost a kvalitu výuky s využitím didaktické techniky. K tomuto zjišťování docházelo pomocí metodických nástrojů v podobě dotazníkového šetření, pozorování žáků během vyučování a neformálních rozhovorů s učiteli. Z hlediska dotazníkového šetření u žáků bylo prokázáno, že využívání didaktické techniky je potřebnou součástí moderního vzdělávání. Žáci ve svých odpovědích zároveň kladli velký důraz na zlepšení celkové vybavenosti školy. Za nejběžněji používanou didaktickou techniku žáci označili počítač, datový projektor, promítací plátno, interaktivní tabuli. Očekávanými výstupy u rozhovorů s učiteli byly často zmiňovány časová náročnost přípravy takové vyučovací jednotky, nízký zájem žáků, věk učitele, náročnost přípravy po stránce odborné. Didaktickou techniku lze označit jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele za předpokladu jistých doporučení v podobě podpory vedení školy, v aktivním přístupu žáků k výuce a neustálému technickému sebevzdělávání učitelů.
Motivace pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií
DUTKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá motivací pedagogických a externích pracovníků DDM z hlediska motivačních teorií. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu motivace a pojmy s ní související. Zabývá se především motivačními teoriemi s důrazem na Maslowovu hierarchii potřeb. Praktická část pojednává o motivovanosti pracovníků DDM a hledání potřeb, které motivují pracovníky DDM ke své práci. Motivaci z hlediska motivačních teorií hodnotili pedagogové volného času a externí pracovníci čtyřech Domovů dětí a mládeže, tj. DDM Prachatice, DDM Vimperk, DDM Netolice a DDM Volary. Byly zjištěny potřeby (z hlediska Maslowovy hierarchie potřeb), které motivují pracovníky k práci pedagoga volného času v DDM. Mezi zásadní potřeby motivující k práci v DDM patří např. potřeba jistoty, potřeba osobního růstu, potřeba pozitivních vztahů v DDM. Za nejpodstatnější považují pedagogové VČ potřeby naplňující jejich seberealizaci, tj. sebenaplnění, sebezdokonalování, důvěru a respekt.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.