Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomník Vojtěcha Lanny staršího v Českých Budějovicích
NĚMEČEK, Martin
Práce popisuje proces vzniku pomníku Vojtěcha Lanny staršího mezi lety 1866 a 1879 a sleduje jeho další vývoj, jeho zničení v roce 1945 a obnovení v roce 1993. Klade si za cíl zasadit pomník do dobového evropského kontextu pomníkové tvorby a popsat činnost klíčových osobností C. k. umělecké slévárny ve Wiedenu, kde pomník vznikal. Ikonograficky popisuje a interpretuje jednotlivé části pomníku a hledá pro ně srovnání. Zachycuje doklady dobového vnímání díla a především se snaží odpovědět na otázku, jak je možné, že jeden z nemnoha evropských veřejných pomníků věnovaných osobám obchodníků a průmyslníků, byl odhalen už v roce 1879 právě v Budějovicích.
Jizva
Sláma, Matěj ; Nytra, Martin (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce Jizva je koncipována jako krátký film představující fiktivní historii nalezeného „monumentu“. V animovaném filmu prozkoumávám souvislosti a význam „monumentu“ ve virtuálním prostředí, které jsem vytvořil na základě obrazové dokumentace a mapováním konkrétních míst, které jsem poznal při mých expedicích městskou krajinou Brna a Haagu. Jedná se především o „ztracené” prostory (označované také jako vágní terén nebo území nikoho), jejichž podobnosti ilustruji pomocí vlastní vizuální mapy. Východiskem práce je tedy osobní žitá zkušenost, na niž jsou jako další vrstvy kladeny obrazové dokumentace míst, mnou vytvořené 3D objekty a 3D skeny prostorů s prvky počítačových her. Ve výsledném snímku divák sleduje prohlídku virtuálního prostředí, kde se objektivní skutečnost záměrně prolíná s fiktivním světem vystavěným na autorské imaginaci.
ICH Forma
Wollasch, Sara ; Orlová,, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
V závěrečné práci se bude diplomantka zabývat přesahem svých dosavadních prací a tematicky na ně navazovat. Mělo by dojít ke spojení instalace s předchozí zkušeností z performance. Instalace by měla působit žensky a vyprávět osobní představy.
Metodika užití technologie bezpilotních helikoptér pro dokumentaci interiérů a exteriérů historických objektů
Škobrtal, Milan ; Škobrtal Zlámalová, Aneta ; Buršík, Dalibor ; Čadilová, Michaela ; Krátký, Vít ; Meiser, Tomáš ; Petráček, Pavel
Metodika popisuje proces dokumentace exteriérů historických objektů pomocí dronu zasazený do legislativního rámce. Zejména se však zabývá problematikou snímání interiérů, pro jejichž bezpečnou dokumentaci byla v rámci projektu speciálně vyvinuta světově unikátní metoda pohybu UAV v uměleckohistoricky cenném prostoru. Obě části doprovázejí případové studie, zahrnuty jsou i obecné informace o dronech a o digitalizaci kulturních památek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dílo Františka Bílka v Českých Budějovicích: uměleckohistorická charakteristika
FILOUS, Štěpán
Tato bakalářská práce se zaměří na dílo sochaře Františka Bílka (1872-1941) v Českých Budějovicích. Bílek přímo ve městě zanechal dvě monumentální sochařská díla - kamenný pomník spisovatele Otakara Mokrého (1919) v dnešním parku Na Sadech a několik kusů sochařské výzdoby v interiéru kostela Husova sboru (1924) na dnešním Palackého náměstí. K oběma dílům se ve sbírkách Alšově jihočeské galerii na Hluboké zachovaly kresebné i sochařské předstupně. Cílem práce bude především důkladný ikonografický rozbor Bílkových monumentálních realizací a dále jejich uměleckohistorická analýza, přičemž autor využije právě zmíněných souvisejících děl v AJG. V rámci ní se autor zaměří rovněž na objednavatelský kontext vzniku pomníku i kostelní výzdoby či pozici obou děl v Bílkově související tvorbě. Pokud to bude možné a vhodné, zpracovatel do textu zapojí i zmínky o dalších dílech v AJG, která dokreslují ikonografickou i materiálovou šíři rozpětí Bílkovy tvorby.
The Marshal Koněv Monument as a "Site of Memory": Mediating Post-Soviet Collective Memory in Prague
Coleman, Grace Abel ; Asavei, Maria Alina (vedoucí práce) ; Bauer, Paul (oponent)
This thesis critically examines the interaction between memory construction, representation, contestation, and interpretation within the Czech collective memory context through a detailed qualitative analysis examination of one Czech "site of memory" - the former monument to Marshal Ivan Stěpanovič Koněv in Prague 6. The analysis is informed by the theoretical assumption that collective memory construction and interpretation are continually interacting, and the meaning and function are continuously changing. As such, multiple components of the memory site are incorporated: the changing site in Prague 6, counter-monument responses occurring elsewhere in Prague, discourses surrounding the site in media and social media, and qualitative survey research of individual and local consumption of memory narratives surrounding the monument and media discourses. The results of this analysis demonstrate a clearly articulated struggle for the possession of memory narratives surrounding the monument. These tensions reflect shifts in the Czech collective mnemonic framework and the inherent plurality of memories within that framework. Consequently, there is no clear consensus as to how collective memory regarding Koněv and his historic legacy should or is represented in the present-day Czech political, cultural,...
Mezi uměním a divákem. Expozice. Projekce. Inter-akce.
Bureš, Jan ; Hájek, Petr (oponent) ; Mitášová, Monika (vedoucí práce)
Práce se zabývá koncepčním návrhem prostoru pro Společnost Svobodných Umění na území města Brna v návaznosti na instituci Domu Umění města Brna. Zastřešujícím motivem Společnosti Svobodných Umění se stává Festival Společnosti Svobodných Umění (FSSU). Návrh navazuje na výzkumně teoretickou část, zkoumající vztahy mezi současným uměním a kánonem, problematiku výstavních prostorů a institucí zabývajících se vystavováním a prezentací výtvarného umění, roli spektáklu v rámci těchto institucí a roli výtvarného umění ve společnosti. Dále navazuje na výzkum vycházející z knihy Co je filosofie? od filosofa Gillese Deleuze, jejichž úvahy dále rozvijí a hledá tak vztah mezi filosofií, uměním a vědou, jejichž ústředním motivem je tvorba, jejich vzájemnými vztahy a tím, jak se ovlivňují, překrývají a doplňují. Celá práce je koncipována jako utopický návrh nové typologie architektury a vztahů, mezi jednotlivými vědeckými, uměleckými a filosofickými obory. Jedním z klíčových motivů práce je také pokus o zmapování procesu toho, jak samotný návrh vznikal a formoval se.
Transformace interpretace historického významu postavy na příkladu společensko-historického konfliktu o roli maršála Koněva v československých dějinach
Stolle, Lucas ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Naše práce si klade za cíl zmapovat konflikt kolem pomníku maršála Koněva, který se odehrával v letech 2015 - 2020. Radnice Prahy 6 opatřila pomník v roce 2018 vysvětlujícími tabulemi, protože ho anonymní aktéři opakovaně ničili. Tabulky měly rovněž připomenout Koněvovu kontroverzní poválečnou kariéru. Tento akt vyvolal ostrou reakci ruského velvyslanectví, které začalo obhajovat Koněvovu historickou roli. Došlo ke konfliktu mezi českými a ruskými politiky a také ke konfliktu v rámci české politické scény. V naší analýze chceme objasnit různé interpretace historické role maršála Koněva ze strany českých a ruských politiků a českých historiků a novinářů. Zabýváme se reakcemi a argumentacemi českých a ruských politiků a aktivistů, českých historiků a českých novinářů ohledně Koněvovy historické role a jeho pomníku. Zkoumáme také rozdíly mezi argumentacemi a jejich proměnu během konfliktu. Nakonec se pokoušíme objasnit důvody pro konkrétní interpretace historické role maršála Koněva. Využíváme teoretické koncepty symbolické centrum a kolektivní paměť. Našimi prameny jsou především české zpravodajské články na vybraných internetových webech.
Pomník Františka Palackého v Praze
Vysloužilová, Veronika ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled vývoje pomníku Františka Palackého v Praze, který je dílem jednoho z nejvýznamnějších představitelů secesního sochařství Stanislava Suchardy a architekta Aloise Dryáka. Pozornost bude věnována veřejné soutěži, která celému záměru předcházela, důležitosti výběru místa pro pomník, procesu Suchardovy tvorby, roli architekta a konečně dobovým odezvám na celé dílo.
Úmluva o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví - Globální strategie pro dosažení vyváženého, representativního a věrohodného Seznamu světového dědictví
Černá, Eliška ; Vajčner, Jiří (vedoucí práce) ; Veselá, Martina (oponent)
Práce se bude zabývat 18 lety fungování Globální strategie pro dosažení vyváženého, representativního a věrohodného Seznamu světového dědictví (Global Strategy for Representativ, Balanced and Credible World Heritage List), která má zajistit zachování rozmanitosti statků zapsaných na Seznam světového dědictví. Po 22 letech od podepsání Úmluvy o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví bylo poukázáno organizací ICOMOS na přezastoupenost statků kulturního dědictví na úkor statků přírodních a smíšených, také bylo poukázáno na přezastoupenost statků v rozvinutých státech na úkor rozvojových zemí. Globální strategie se snaží o větší rozmanitost Seznamu tak, aby na něm byly ve vyváženém měřítku zastoupeny všechny statky z celého světa. Výsledkem práce bude zhodnocení, jak se Globální strategii daří aplikovat, kam se za 18 let působení posunula a zda celkově plní účel, se kterým byla přijímána. Klíčová slova Globální strategie, Úmluva o ochraně světového dědictví, Seznam světového dědictví, statek, ochrana

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.