Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování dodavatelských řetězců
Lašková, Jana ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Práce se zabývá empirickým ověřením platnosti efektu biče u reálného dodavatelského řetězce. Zároveň na reálných datech ukazuje rozdíl mezi optimalizací zásob každého dílčího článku řetězce a optimalizací zásob podél celého řetězce. Součástí práce je vytvořená učební pomůcka pro ukázku optimalizace zásob (model EOQ) a Pivní hra pro demonstraci platnosti efektu biče.
Využití modelů latentních tříd při segmentaci trhu
Mičkal, Tomáš ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití modelů latentních tříd při segmentaci trhu. Jejím cílem je vysvětlit hlavní myšlenku, na níž jsou modely latentních tříd založeny, podat výklad nejužívanějších metod a algoritmů a především demonstrovat aplikaci latentních modelů na problematiku segmentace trhu. Je členěna do třech částí. První část poskytuje uvedení do problematiky segmentace trhu.Popisuje koncept segmentace trhu a kritéria efektivní segmentace, obsahuje klasifikaci segmentačních proměnných a souhrn nejčastěji používaných metod a technik při segmentaci trhu. Druhá část se zabývá teoretickými východisky modelů latentních tříd. Vysvětlena je podstata latentních modelů, jejich matematická formulace a způsob odhadu parametrů modelu. Třetí část obsahuje výsledky použití modelu latentních tříd na konkrétní segmentační studii. Studie se týká trhu finančních služeb a jejím cílem bylo identifikovat a následně charakterizovat segmenty homogenní z hlediska vlastnického profilu finančních produktů.
Model pro ohodnocení bonity klienta v pojišťovně
Píška, Vladimír ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Slánský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení bonity klienta v české komerční pojišťovně. Skládá se ze dvou hlavních logických celků ? přípravy teoretického modelu bonity klienta a jeho praktického ověření na reálných datech jedné české pojišťovny. Příprava modelu bonity klienta se přidržuje postupu popsaného v metodice CRISP-DM. Postupně jsou prozkoumány současné způsoby sledování bonity klientů v českém bankovním i nebankovním sektoru a je rozebrán způsob určování bonity klienta v amerických pojišťovnách. Následuje samotné sestavování modelu bonity klienta v pojišťovně. Nejdříve jsou nalezeny oblasti ke sledování a z těchto oblastí jsou vybrány vhodné ukazatele bonity klienta. Přípravu modelu uzavírá nastavení vah u jednotlivých ukazatelů a popis sledovaných kategorií bonity klienta. Druhý logický celek se zabývá aplikací připraveného modelu bonity klienta v praxi. Popsána je fyzická architektura řešení, příprava datové základny, použitá skóringová aplikace a převedení modelu bonity klienta do této aplikace. Dalšími popsanými kroky jsou testování modelu na vzorku dat a na kompletním portfoliu klientů spolupracující pojišťovny. Výsledky jsou analyzovány a zobrazeny v grafech. Poté jsou obdržené výsledky porovnávány s očekávanými výsledky. Diplomová práce končí diskuzí k využití bonity klienta v reálných procesech pojišťovny.
Metodika vývoje IS
Synáček, Václav ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Hamerník, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá provázáním modelu business intelligence a metodik vývoje informačních systémů. Specifikuje způsob propojení meta-modelu CWM (Common Warehouse Meamodel) s meta-modely business procesů ? BPMN (Business Process Modeling Notation), EPC (Event-driven Process Chain), MMABP (Methodology for Modeling and Analysis of Business Process) a Meta-modelem standardů modelovacích jazyků. Propojení je realizováno jako rozšíření meta-modelů odkazovaných standardů o abstraktní třídy, které umožňují začlenit třídy z CWM do každého ze čtyř typů procesních modelů. Prezentované provázání je chápáno jako rozšířené Metodiky vývoje informačních systémů se Sybase Powerdesignerem, ale díky navázání na více typů procesních standardů může být použito i společně s jinými metodikami vývoje informačních systémů, které používají modelování business procesů.
Korporátní dluhopisy
Lukosz, Petr ; Málek, Jiří (vedoucí práce) ; Bauerová, Jarmila (oponent)
Práce pojednává o korporátních dluhopisech, jakožto investičním instrumentu. Zabývá se podstatou korporátních dluhopisů, jejich odlišnostmi a specifiky. Hlavní část je věnována oceňování korporátních dluhopisů, zejména pak strukturálním modelům, které dnes jednoznačně převažují při oceňování těchto instrumentů, zejména jsou pak nejvíce testovanými. V souvislosti s oceňováním jsou zmíněny také faktory ovlivňující efektivnost trhu dluhopisů ? likvidita, transparentnost, transakční náklady atd.Dále je rozebírán kreditní spread a příčiny jeho existence, rovněž s využitím strukturálních modelů pro jeho kvantifikaci.
Stochastické modely v neživotním pojištění
Luknár, Ivan ; Marek, Luboš (vedoucí práce) ; Šalša, Miroslav (oponent)
Ke krytí rizik z pojištovací ?innosti je pojištovna povinna vytváret technické rezervy. V neživotním pojišt?ní je nejd?ležit?jší rezervou rezerva na pojistná pln?ní, zahrnující rezervy typu RBNS a IBNR. K odhadu výše t?chto rezerv se používají r?zné matematicko-statistické metody vycházející z historických pozorování pr?b?hu škod. Tato práce prezentuje zp?sob ur?ení pot?ebné výše rezervy v pojišt?ní odpov?dnosti z provozu motorových vozidel na základ? stochastického modelování odhadnutých o?ekávaných po?t? pojistných událostí a o?ekávané výše t?chto událostí.
Analýza zrelosti projektového riadenia vo firme Citibank, a.s.
Mistrík, Ján ; Zvánovcová, Helena (vedoucí práce) ; Jiránek, Petr (oponent)
Porovnanie obecných prístupov a metód projektového riadenia s metódami používanými v Citibank a.s. a uskutočnenie analýzy zrelosti podľa PMMM modelu.
Budování bankovního kontaktního centra
Seifrt, Ladislav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vavák, František (oponent)
Budování kontaktního centra je velmi rozsáhlou a komplexní problematikou. Tato diplomová práce se zaměřuje na aspekt efektivního využití dostupných technologií pro podporu procesů kontaktního centra (CC), především pak v bankovním sektoru. V práci je zpracován multidimenzionální model obslužnosti kontaktního centra zachycující procesní stránku řízení. Model obslužnosti je poté zasazen do kontextu současných technologií pro CC a výsledkem je model, který zachycuje vliv jednotlivých technologií na proces řízení interakcí. Tento model je v závěru teoretické části aplikován na podmínky bankovnictví. Součástí diplomové práce je i praktická (neveřejná) část, která aplikuje předchozí model na podmínky kontaktního centra společností GE Money v ČR a SR. Do kontextu modelu je zasazen vývoj kontaktního centra GE Money po vybrané období, začínající před zahájením a končící dokončením několika projektů, které byly během zpracování této práce ve fázi realizace. Tato konfrontace CC GE Money s modelem je pak výchozím bodem pro doporučení dalších kroků v budování a rozvoji tohoto CC.
Veřejná podpora a průmyslové zóny
Kroužková, Zdeňka ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Čadil, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výstavbou a provozem průmyslových zón v souvislosti s problematikou veřejné podpory. V teoretické časti práce jsou vysvětleny základní pojmy, jsou zde naznačeny možnosti financování výstavby průmyslových zón a také metody jejich hodnocení. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány při hodnocení průmyslové zóny Kolín-Ovčáry.
Models of Efficiency Evaluation of Hospitals in the Czech Republic
Novosádová, Ivana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Vrabec, Michal (oponent)
Hodnotenie efektívnosti súboru nemocníc a liečební dlhodobo chorých v ČR. Súbory boli analyzované samostatne z dôvodu snahy zabezpečenia väčšej homogenity súboru. Aplikovaná bola analýza obalu dát, modely s konštantnými a variabilnými výnosmi z rozsahu. Ako aj modely orientované na vstupy a výstupy. Na rovnakých súboroch bola aplikovaný aj odhadu Cobb-Douglasovej produkčnej funkcie. Pre súbor liečební dlhodobo chorých nebol tento odhad úspešný a to z dôvodu malého počtu pozorovaní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.