Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nástroj pro podporu vývoje softwarových systémů
Crlík, Radek ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Pro tvorbu kvalitního softwarového systému je potřeba takový projekt dobře analyzovat, navrhnout, naprogramovat a otestovat. Celý proces se pak souhrnně označuje jako životní cyklus softwaru a zabývá se jím softwarové inženýrství. Dnes existuje celá řada nástrojů, které tyto procesy ulehčují. Pro analýzu a návrh softwaru se v praxi osvědčil jazyk UML. Dovoluje popsat různé úrovně softwaru pomocí grafických diagramů pro jejich lepší pochopení. Některé je pak možné převést na kód v požadovaném programovacím jazyce. Problémem je pak udržování diagramů, kdy se tak v pozdějších fázích projektu  ztrácí jejich význam. Tento problém se snaží odstranit tzv. Model-Driven Development, kdy programátor pracuje jen s přesně definovanými modely ze kterých je možné automaticky generovat programový kód, který se ale již nemusí ručně upravovat. Bohužel tento přístup není univerzální. Tato práce se zaměřuje na tvorbu nástroje, který umí pracovat s diagramem případů užití, diagramem tříd a objektově-orientovanými Petriho sítěmi. Nástroj by měl zvládat jejich tvorbu a základní synchronizaci informací mezi diagramy a tak ulehčit návrh systémů.
Agile Model Editor
Zavadil, Michal ; Pavela, Jiří (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to simplify the creation and modification of complex system models and to create a reliable and performant tool to serve this purpose. Primarily, an internal data model is defined with an emphasis on effectiveness and avoiding redundancy. The editor, created to support modeling in OPM (Object-Process Methodology), is implemented with the help of web technologies and, most importantly, the web diagramming library Cytoscape.js. The editor can automatically propagate relationships to other diagrams as well as derive new relationships from existing ones. Both of which save time and make the modeling process easier.
Model Driven Development of Spark Tasks by Means of Eclipse Acceleo
Šalgovič, Marek ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
This thesis deals with the Model-Driven Development of Big Data tasks in the Apache Spark environment. In the beginning, the reader is introduced to the Apache Spark framework and necessary details. Afterward, a closer look at the Model-Driven Development methodology is provided, and its advantages and disadvantages are described. The second part describes the designed meta-model for modeling Spark tasks. The designed Profile diagram features that extend the Class diagram are described in detail. Afterward, the code generator is implemented. The input of the generator are models that satisfy the designed meta-model. The thesis also contains example models and their evaluation.
Dynamic Software Architectures for Distributed Embedded Control Systems
Richta, Tomáš ; Kavička, Antonín (oponent) ; Sawa, Zdeněk (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
This thesis deals with dynamic reconfigurability of distributed control systems. Due to the characteristics of these systems, the Petri nets formalism is used to define their functionality. These are transformed into a interpretable form and then executed by specialized software installed on each system node. Thanks to the properties of used formalism, it is possible to replace the individual parts of the system with new variants. Similarly, it is possible to generate formal specifications for the system's parts from more abstract workflow models and descriptions in the form of domain specific languages.
Model Driven Development of Spark Tasks by Means of Eclipse Acceleo
Šalgovič, Marek ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
This thesis deals with the Model-Driven Development of Big Data tasks in the Apache Spark environment. In the beginning, the reader is introduced to the Apache Spark framework and necessary details. Afterward, a closer look at the Model-Driven Development methodology is provided, and its advantages and disadvantages are described. The second part describes the designed meta-model for modeling Spark tasks. The designed Profile diagram features that extend the Class diagram are described in detail. Afterward, the code generator is implemented. The input of the generator are models that satisfy the designed meta-model. The thesis also contains example models and their evaluation.
Agile Model Editor
Zavadil, Michal ; Pavela, Jiří (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to simplify the creation and modification of complex system models and to create a reliable and performant tool to serve this purpose. Primarily, an internal data model is defined with an emphasis on effectiveness and avoiding redundancy. The editor, created to support modeling in OPM (Object-Process Methodology), is implemented with the help of web technologies and, most importantly, the web diagramming library Cytoscape.js. The editor can automatically propagate relationships to other diagrams as well as derive new relationships from existing ones. Both of which save time and make the modeling process easier.
Simulink Block Library for LEGO NXT
Škoda, Dominik ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Bulej, Lubomír (oponent)
Simulink Block Library for LEGO NXT Abstrakt Dominik Škoda July 30, 2014 Cílem této práce je vytvořit podporu platformy LEGO NXT ve vývojářském prostředí Simulink. Takováto podpora cílové platformy již existuje, ale má několik nevýhod. Především je určena výhradně pro operační systémy Windows a její implementace je uzavřená, tudíž se nedá rozšířit ani přizpůsobit. Důraz, v tomto projektu, je kladen především na podporu operačních systémů založených na Linuxu a na otevřenosti celého řešení umožňující rozšíření a přizpůsobení pro- jektu. Modelem řízený vývoj systémů pro platformu LEGO NXT za pomoci tohoto projektu zahrnuje testování modelu pomocí simulace a generování kódu v prostředí Simulinku s využitím jeho standardních nástrojů a nasazování hotových programů na cílová zařízení. Systémy vygenerované s pomocí tohoto projektu se řadí mezi systémy reálného času.
Simulink Block Library for LEGO NXT
Škoda, Dominik ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce)
Simulink Block Library for LEGO NXT Abstrakt Dominik Škoda July 30, 2014 Cílem této práce je vytvořit podporu platformy LEGO NXT ve vývojářském prostředí Simulink. Takováto podpora cílové platformy již existuje, ale má několik nevýhod. Především je určena výhradně pro operační systémy Windows a její implementace je uzavřená, tudíž se nedá rozšířit ani přizpůsobit. Důraz, v tomto projektu, je kladen především na podporu operačních systémů založených na Linuxu a na otevřenosti celého řešení umožňující rozšíření a přizpůsobení pro- jektu. Modelem řízený vývoj systémů pro platformu LEGO NXT za pomoci tohoto projektu zahrnuje testování modelu pomocí simulace a generování kódu v prostředí Simulinku s využitím jeho standardních nástrojů a nasazování hotových programů na cílová zařízení. Systémy vygenerované s pomocí tohoto projektu se řadí mezi systémy reálného času.
Nástroj pro podporu vývoje softwarových systémů
Crlík, Radek ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Pro tvorbu kvalitního softwarového systému je potřeba takový projekt dobře analyzovat, navrhnout, naprogramovat a otestovat. Celý proces se pak souhrnně označuje jako životní cyklus softwaru a zabývá se jím softwarové inženýrství. Dnes existuje celá řada nástrojů, které tyto procesy ulehčují. Pro analýzu a návrh softwaru se v praxi osvědčil jazyk UML. Dovoluje popsat různé úrovně softwaru pomocí grafických diagramů pro jejich lepší pochopení. Některé je pak možné převést na kód v požadovaném programovacím jazyce. Problémem je pak udržování diagramů, kdy se tak v pozdějších fázích projektu  ztrácí jejich význam. Tento problém se snaží odstranit tzv. Model-Driven Development, kdy programátor pracuje jen s přesně definovanými modely ze kterých je možné automaticky generovat programový kód, který se ale již nemusí ručně upravovat. Bohužel tento přístup není univerzální. Tato práce se zaměřuje na tvorbu nástroje, který umí pracovat s diagramem případů užití, diagramem tříd a objektově-orientovanými Petriho sítěmi. Nástroj by měl zvládat jejich tvorbu a základní synchronizaci informací mezi diagramy a tak ulehčit návrh systémů.
Simulink Block Library for LEGO NXT
Škoda, Dominik ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce)
Simulink Block Library for LEGO NXT Abstrakt Dominik Škoda July 30, 2014 Cílem této práce je vytvořit podporu platformy LEGO NXT ve vývojářském prostředí Simulink. Takováto podpora cílové platformy již existuje, ale má několik nevýhod. Především je určena výhradně pro operační systémy Windows a její implementace je uzavřená, tudíž se nedá rozšířit ani přizpůsobit. Důraz, v tomto projektu, je kladen především na podporu operačních systémů založených na Linuxu a na otevřenosti celého řešení umožňující rozšíření a přizpůsobení pro- jektu. Modelem řízený vývoj systémů pro platformu LEGO NXT za pomoci tohoto projektu zahrnuje testování modelu pomocí simulace a generování kódu v prostředí Simulinku s využitím jeho standardních nástrojů a nasazování hotových programů na cílová zařízení. Systémy vygenerované s pomocí tohoto projektu se řadí mezi systémy reálného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.