Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití mikroekonomických nástrojů pro řízení firmy
Martincová, Barbora ; Kubová, Pavla (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělená do tří částí. V první části se věnuji teoretickým východiskům týkajících se rozdělením poptávky a nabídky, vymezením finanční analýzy podniku a statistickým ukazatelům, jako jsou časové řady nebo dvourozměrné datové soubory. V druhé části analyzuji společnost a aplikuji zmíněná teoretická východiska a v poslední, třetí části, jsou popsány návrhy na zlepšení situace.
Řešení finanční krize v hospodaření stavebního podniku
Lemberk, Jan ; Polák, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
V této práci se budeme zabývat finanční analýzou stavebního podniku a návrhem možných řešení k jeho stabilizaci. V teoretické části této práce se nejprve krátce zaměříme na základní problematiku makroekonomie, mikroekonomie, hospodářské situaci ve stavebnictví a především si povšimneme finanční analýzy podniku. Na základě těchto vědomostí budeme analyzovat konkrétní podnik a vyvodíme možná řešení umožňující firmě dosáhnout kladného hospodářského výsledku, či alespoň překonat krizové období. Pro finanční analýzu budeme v praktické části této práce využívat především horizontální a vertikální analýzu a analýzu poměrových ukazatelů účetních výkazů.
Advertising
Pokorný, Jiří ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato práce definuje reklamu velmi široce - jako kteroukoliv informaci, která formuje spotřebitele tak, že tito mění svoji spotřebu. Mikroekonomické modely předpokládají, že si spotřebitelé volí svou spotřebu nezávisle, a ne- berou v úvahu, že potřeby spotřebitelů se mohou měnit v závislosti na jednání ostatních účastníků trhu, což tato práce kritizuje. Reklama je modelována pomocí Cobb-Douglasovy funkce jako statek, který je komplementární ke statku, k němuž se tato reklama vztahuje. Modely ukazují, že reklama snižuje celkový užitek jen v některých případech. Pokud je reklama pro firmu výhodná, její produkce obvykle celkový užitek zvýší. 1
Advertising
Pokorný, Jiří ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato práce definuje reklamu velmi široce - jako kteroukoliv informaci, která formuje spotřebitele tak, že tito mění svoji spotřebu. Mikroekonomické modely předpokládají, že si spotřebitelé volí svou spotřebu nezávisle, a ne- berou v úvahu, že potřeby spotřebitelů se mohou měnit v závislosti na jednání ostatních účastníků trhu, což tato práce kritizuje. Reklama je modelována pomocí Cobb-Douglasovy funkce jako statek, který je komplementární ke statku, k němuž se tato reklama vztahuje. Modely ukazují, že reklama snižuje celkový užitek jen v některých případech. Pokud je reklama pro firmu výhodná, její produkce obvykle celkový užitek zvýší. 1
Využití mikroekonomických nástrojů pro řízení firmy
Martincová, Barbora ; Kubová, Pavla (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělená do tří částí. V první části se věnuji teoretickým východiskům týkajících se rozdělením poptávky a nabídky, vymezením finanční analýzy podniku a statistickým ukazatelům, jako jsou časové řady nebo dvourozměrné datové soubory. V druhé části analyzuji společnost a aplikuji zmíněná teoretická východiska a v poslední, třetí části, jsou popsány návrhy na zlepšení situace.
Řešení finanční krize v hospodaření stavebního podniku
Lemberk, Jan ; Polák, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
V této práci se budeme zabývat finanční analýzou stavebního podniku a návrhem možných řešení k jeho stabilizaci. V teoretické části této práce se nejprve krátce zaměříme na základní problematiku makroekonomie, mikroekonomie, hospodářské situaci ve stavebnictví a především si povšimneme finanční analýzy podniku. Na základě těchto vědomostí budeme analyzovat konkrétní podnik a vyvodíme možná řešení umožňující firmě dosáhnout kladného hospodářského výsledku, či alespoň překonat krizové období. Pro finanční analýzu budeme v praktické části této práce využívat především horizontální a vertikální analýzu a analýzu poměrových ukazatelů účetních výkazů.
Spotřeba sektoru domácností rostla s disponibilním důchodem, na vyšší úspory však dlouhou dobu nezbývalo
Kučera, Lukáš ; Český statistický úřad
Analýza se zabývá vývojem disponibilního důchodu sektoru domácností a jeho užitím na výdaje na konečnou spotřebu a hrubé úspory. Jsou diskutovány faktory, které ovlivňovaly spotřební chování domácností a jejich ochotu spořit.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Průmyslová produkce v roce 2012 mírně klesla
Český statistický úřad
Průmyslová produkce po dvou letech růstu se v roce 2012 mírně snížila. Meziroční pokles započal ve 2. čtvrtletí a v následujících obdobích se postupně prohluboval. V celoročním pohledu pak jen pět odvětví zpracovatelského průmyslu vykázalo růst. Jedním z důvodů poklesu byla pokračující nízká domácí poptávka doprovázená oslabením poptávky ze zahraničí v důsledku zpomalování ekonomického růstu v zemích Evropské unie.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Odraz ode dna
Dubská, Drahomíra ; Český statistický úřad
Komentář se zabývá sadou aktuálně zveřejněných dat a metodou klouzavých průměrů vyvozuje trendy. Komentován je vývoj maloobchodních tržeb, průmyslové produkce a zejména nových zakázek, stavebnictví a zahraničního obchodu. Zdůrazněny jsou tendence v zahraniční a domácí poptávce. Závěr zohledňuje i další dokreslující ekonomické indikátory.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Malé a střední firmy v ekonomice ČR v letech 2003-2010
Český statistický úřad
Zaměstnanost, produkce, hrubá přidaná hodnota. Změny podílů segmentu malých a středních firem na ekonomické výkonnosti země. Dopady na finanční zdraví. Stručné zhodnocení výsledků podpůrných protikrizových opatření z jara 2009.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.