Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování dopravy s využitím celulárních automatů
Hodaňová, Andrea ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Jednou z mnoha oblastí, v níž nacházejí svoje uplatnění celulární automaty, jsou i mikrosimulace dopravy. Tato práce analyzuje vlastnosti různých celulárních modelů dopravy od nejednodušších deterministických po složité stochastické odvozené od stěžejního modelu Nagel-Schreckenberg, který je podrobně představen. Na základě tohoto zkoumání je pak navrhnut a v jazyce Java implementován obecný dopravní simulátor schopný vizualizace stavu CA silnice pomocí jednoduchého grafického uživatelského rozhraní, jehož prostřednictvím je uživatel seznámen s klíčovými prvky několika implementovaných dopravních modelů.
Realistický simulátor kruhových objezdů
Molnár, Miroslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Neustálý nárůst silniční dopravy zvyšuje požadavky na ni a přináší nové problémy. Nalezení vhodných řešení vyžaduje detailní zkoumání silniční dopravy. Cílem práce je návrh a implementace mikroskopického simulátoru kruhových objezdů, který je založen na principu celulárního automatu. Simulátor umožňuje tvorbu různých typů kruhových objezdů navzájem propojitelných cestami. V simulátoru je možné měnit různé parametry, jako např. hodnoty viditelnosti na silnici, smykového tření, maximální rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti. V práci jsou shrnuty výsledky simulací pomocí implementovaného simulátoru v různých dopravních situacích.
Modelování dopravního toku
Zemanová, Hana ; Brandner, Marek (oponent) ; Franců, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce uvádí přehled základních matematických modelů dopravního toku vozidel na jednoproudé silnici. Zabývá se jak mikroskopickými modely, tak i makroskopickými modely. Studuje jejich vlastnosti a odlišnosti.
Simulace silniční infrastruktury
Bilan, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla vytvořena jako rešeršní studie pro projekt GA 102/09/1897 Bezpečnost automobilové dopravy - BAD, který se mj. zabývá testováním plynulosti dopravy při dynamicky aktualizované navigaci. Hlavním cílem projektu je vytvoření simulátoru silniční infrastruktury. Simulátory jsou vytvořeny dva. Jeden simulátor vyhodnocuje dopravní toky na větší síti silnic a křižovatek. Druhý simulátor modeluje chování automobilů při průjezdu křižovatkou. V tomto projektu je také rozebrána teorie o dopravním provozu a je zde uvedeno na jakých teoretických základech jsou vytvořeny oba simulátory.
Mikroskopická dopravní simulace s GUI
Fülöp, Tibor ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
V současnosti se silniční doprava výrazně rozvíjí a narůstá počet vozidel na komunikacích. Cílem práce je navrhnout mikroskopický simulátor silniční dopravy s grafi ckým uživatelským prostředím, se kterým bude možné experimentovat. Simulátor umožňuje pomocí uživatelského rozhraní konstrukci silniční topologie s cestami s více pruhy a křižovatkami. Podporuje neoznačené křižovatky, křižovatky s hlavní cestou a semafory. Během simulace silničního provozu generuje a grafi cky zobrazuje makroskopické data. Je založen na celulární automatu, model se inspiruje Nagel-Schreckenbergovým dopravním modelem. V práci se nacházejí výsledky simulací základních dopravních situací.
Model inteligentního řízení dopravy
Lankaš, Ondřej ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je navhrnout a implementovat dopravní model za použití vhodných softwarových prostředků. Součástí práce je též návrh tří nejčasteji používaných metod řízení dopravy. Navržený model slouží jako základ pro stanovení optimální metody řízení dopravy pomocí simulací.
Modelování dopravy s využitím celulárních automatů
Hodaňová, Andrea ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Jednou z mnoha oblastí, v níž nacházejí svoje uplatnění celulární automaty, jsou i mikrosimulace dopravy. Tato práce analyzuje vlastnosti různých celulárních modelů dopravy od nejednodušších deterministických po složité stochastické odvozené od stěžejního modelu Nagel-Schreckenberg, který je podrobně představen. Na základě tohoto zkoumání je pak navrhnut a v jazyce Java implementován obecný dopravní simulátor schopný vizualizace stavu CA silnice pomocí jednoduchého grafického uživatelského rozhraní, jehož prostřednictvím je uživatel seznámen s klíčovými prvky několika implementovaných dopravních modelů.
Mikroskopická dopravní simulace s GUI
Fülöp, Tibor ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
V současnosti se silniční doprava výrazně rozvíjí a narůstá počet vozidel na komunikacích. Cílem práce je navrhnout mikroskopický simulátor silniční dopravy s grafi ckým uživatelským prostředím, se kterým bude možné experimentovat. Simulátor umožňuje pomocí uživatelského rozhraní konstrukci silniční topologie s cestami s více pruhy a křižovatkami. Podporuje neoznačené křižovatky, křižovatky s hlavní cestou a semafory. Během simulace silničního provozu generuje a grafi cky zobrazuje makroskopické data. Je založen na celulární automatu, model se inspiruje Nagel-Schreckenbergovým dopravním modelem. V práci se nacházejí výsledky simulací základních dopravních situací.
Realistický simulátor kruhových objezdů
Molnár, Miroslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Neustálý nárůst silniční dopravy zvyšuje požadavky na ni a přináší nové problémy. Nalezení vhodných řešení vyžaduje detailní zkoumání silniční dopravy. Cílem práce je návrh a implementace mikroskopického simulátoru kruhových objezdů, který je založen na principu celulárního automatu. Simulátor umožňuje tvorbu různých typů kruhových objezdů navzájem propojitelných cestami. V simulátoru je možné měnit různé parametry, jako např. hodnoty viditelnosti na silnici, smykového tření, maximální rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti. V práci jsou shrnuty výsledky simulací pomocí implementovaného simulátoru v různých dopravních situacích.
Simulace silniční infrastruktury
Bilan, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla vytvořena jako rešeršní studie pro projekt GA 102/09/1897 Bezpečnost automobilové dopravy - BAD, který se mj. zabývá testováním plynulosti dopravy při dynamicky aktualizované navigaci. Hlavním cílem projektu je vytvoření simulátoru silniční infrastruktury. Simulátory jsou vytvořeny dva. Jeden simulátor vyhodnocuje dopravní toky na větší síti silnic a křižovatek. Druhý simulátor modeluje chování automobilů při průjezdu křižovatkou. V tomto projektu je také rozebrána teorie o dopravním provozu a je zde uvedeno na jakých teoretických základech jsou vytvořeny oba simulátory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.