Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecké směry ve výtvarných aktivitách
Dann, Hana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám výtvarnými aktivitami pro žáky středního škol- ního věku, které by měly propojit téma uměleckých směrů 19. a 20. století s dětskou tvoři- vostí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: zájmová činnost ve volném čase, vývoj dětského výtvarného projevu, tvořivosti, cíle výtvarné výchovy a podnětné prostředí. V závěru teoretické části se soustředím především na popis jednotlivých uměleckých směrů a jejich hlavních představitelů. S ohledem na návrh projektu se budu konkrétně zabývat postimpresionismem, kubismem a surrealismem. Cílem práce je navrhnout a ověřit projekt výtvarných činností zaměřených na vy- brané umělecké směry ve výtvarných aktivitách dětí. V návrhu se pokusím o netradiční a originální ztvárnění uměleckých směrů v dětské tvořivosti. Mojí snahou je i ověření mezi- předmětového propojení, například s matematikou/geometrií či jinými předměty. Projekt směřuje k uplatnění ve volnočasových aktivitách pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA zájmové činnosti ve volném čase, výtvarné umění, umělecké směry 19. - 20. století, netra- diční techniky, mezipředmětové propojení
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Pakandlová, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.
Prosociální výchova vycházející z R. R. Olivara a její propojení v oblasti spolupráce s rodinou předškoláka v návaznosti na hudební výchovu
VANĚČKOVÁ, Veronika
Práce srovnává některé projekty vycházející z prosociální výchovy Roberta Roche Olivara a hledá vhodný model pro zavedení takto pojaté etické výchovy do stupně předškolního vzdělávání ve spolupráci s rodinou dítěte za předpokladu mezipředmětového propojení s hudební výchovou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.