Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén televizního pořadu Q (Queer) v České televizi
Filičková, Andrea ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Základním rámcem diplomové práce je analýza televizního pořadu Q, který vysílá Česká televize a který mapuje queer subkulturu nejen v ČR, ale i v zahraničí, zabývá se hledáním identit napříč pohlavími, narušuje konvence vycházející z hodnot heteronormativní společnosti. Název pořadu přímo odkazuje k pojmu queer, který představuje společenský fenomén přinášející genderovou a sexuální diverzitu a pluralitu. Práce zkoumá genezi pořadu od jeho vzniku, přes výrobu, zařazení do vysílání až po jeho zrušení a nahrazení jiným formátem. Diskutuji, jaké jsou motivace a důvody tvůrců a managementu k prosazení pořadu do programové skladby, jaké jsou přitom procesy rozhodování a produkční mechanismy, nebo jak tvůrci/tvůrkyně pracují v pořadu s feministickými teoriemi a genderovými aspekty. Práce zohledňuje také dlouhodobý vývoj sledovanosti pořadu. Hlavní metodou práce je kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci pořadu. Z hlediska mediální produkce se práce zabývá postupy organizace práce při tvorbě pořadu Q.
Základy práce s mediálními sděleními - návrh interaktivní přednášky pro mladé dospělé
Šimeček, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Práce si klade za cíl představit návrh interaktivní přednášky s názvem "Základy práce s mediálními sděleními" určené pro mladé dospělé (18-22 let), jejímž záměrem je upozornit na důležitost mediální gramotnosti a podnítit obezřetnější přístup posluchačů k jimi konzumovaným mediálním sdělením. V rámci práce je nejprve stručně uvedena teorie vztahující se k mediální gramotnosti a fungování mediální produkce. Dále jsou popsány základní principy práce s mediálními sděleními a v neposlední řadě je uvedena i analýza mediální gramotnosti české populace. Teoretický základ je doplněn vlastním kvantitativním výzkumem subjektivního náhledu širšího i cílového publika navrhované přednášky na mediální gramotnost a její důležitost a zkušeností s jimi absolvovanou výukou v této oblasti. Těžištěm práce je samotný návrh přednášky, v rámci níž jsou posluchačům předávány základní teoretické znalosti v oblasti mediální gramotnosti, zejména co se týká fungování tvorby sdělení v médiích v oblasti zpravodajství, a především základní klíčové informace a kritické dovednosti pro práci s mediálními sděleními. Cílem přednášky pak je navést pozornost posluchačů směrem k otázce jejich vlastní mediální gramotnosti a zapojení kritického myšlení do procesu vnímání mediálního sdělení a utváření reakce na toto sdělení.
Fenomén televizního pořadu Q (Queer) v České televizi
Filičková, Andrea ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Základním rámcem diplomové práce je analýza televizního pořadu Q, který vysílá Česká televize a který mapuje queer subkulturu nejen v ČR, ale i v zahraničí, zabývá se hledáním identit napříč pohlavími, narušuje konvence vycházející z hodnot heteronormativní společnosti. Název pořadu přímo odkazuje k pojmu queer, který představuje společenský fenomén přinášející genderovou a sexuální diverzitu a pluralitu. Práce zkoumá genezi pořadu od jeho vzniku, přes výrobu, zařazení do vysílání až po jeho zrušení a nahrazení jiným formátem. Diskutuji, jaké jsou motivace a důvody tvůrců a managementu k prosazení pořadu do programové skladby, jaké jsou přitom procesy rozhodování a produkční mechanismy, nebo jak tvůrci/tvůrkyně pracují v pořadu s feministickými teoriemi a genderovými aspekty. Práce zohledňuje také dlouhodobý vývoj sledovanosti pořadu. Hlavní metodou práce je kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci pořadu. Z hlediska mediální produkce se práce zabývá postupy organizace práce při tvorbě pořadu Q.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.