Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zlepšení energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu
Halfar, Tomáš ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce Zlepšení energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu se zabývá problematikou snižování ztrát asynchronních motorů malého výkonu. V první části práce seznamuje s konstrukcí a principem činnosti motorů. Dále práce uvádí teoretickou problematiku ztrát a jejich měření. V praktické části práce je provedeno měření ztrát asynchronního motoru ATAS Elektromotory Náchod a.s. T22VT512 (71-0512). Z naměřených hodnot ztrát jsou navrženy způsoby zvýšení účinnosti motoru a tyto metody jsou ověřeny orientačními výpočty v programu Maxwell. Poslední část práce je věnována měření prototypového motoru firmy ATAS a porovnání dosažených hodnot ztrát a účinnosti.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Smetana, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Analýza vlivu materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů
Plíšek, Oldřich ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářské práce analyzující vliv materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů se věnuje rozboru asynchronního motoru a jeho ztrát. Dále popisuje měření, včetně výpočtů jednotlivých ztrát. Další teoretická část zkoumá vliv měrných ztrát na magnetizační charakteristiku zkoumaných elektrotechnických plechů. Praktická část obsahuje laboratorní měření jednofázových a třífázových motorů značky ATAS Elektromotory Náchod a.s. s rozdílnými plechy. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát, které jsou poté mezi sebou porovnány. Pomocí programu Ansys Maxwell RMxprt jsou simulovány modely měřených motorů s rozdílnými typy elektrotechnických plechů. Pomocí analytických výpočtů jsou provedeny rozbory motorů s konkrétními typy plechů. Výsledky výpočtů jsou porovnány se simulovanými a naměřenými hodnotami.
Návrh generátoru s vestavěnou turbínou
Palsovics, Norbert ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Úlohou tejto bakalárskej práce bude návrh generátora s permanentnými magnetmi so vstavanou turbínou. Toto riešenie má obežné kolo turbíny priamo vstavané v rotore synchrónneho generátora s permanentnými magnetmi. Integrovanie turbíny do elektrického generátora prináša veľkú výhodu a to zredukovanie rozmerov celého stroja. Tento systém je jednoduchý, odolný a nevyžaduje špeciálny servis. Avšak oba, rotor aj stator stroja, špeciálne vinutie statora musia byť chránene proti vode. Najväčšou nevýhodou tohto usporiadania je, že voda pretekajúca cez medzeru medzi rotorom a statorom stroja spôsobuje zvýšenie mechanických strát. Hlavným cieľom práce je návrh a výpočet celkových strát tohto stroja. Návrh bude overený v simulačnom programe RMXprt a Ansys Maxwell.
Experimentální stanovení mechanických ztrát turbodmychadla
Kudláček, Petr ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanickými ztrátami v turbodmychadlech. V teoretické části podává všeobecné informace o způsobech uložení rotoru turbodmychadla, blíže se pak zaměřuje na hydrodynamická ložiska. Dále tato práce analyzuje vznik mechanických ztrát a vlivů, které na ně působí. Důležitá část této práce se zabývá stanovením mechanických ztrát a jejich možnostmi. Proběhlo sestavení zkušebního stavu, pro možnost experimentálního měření mechanických ztrát. Na tomto stavu bylo provedeno několik zkušebních měření, při různých pracovních režimech. Souběžně probíhalo stanovení mechanických ztrát pomocí dalších dvou metod. Na základě těchto měření bylo možné provést vyhodnocení, a analyzovat vznik mechanických ztrát, v závislosti na nastavených provozních podmínkách. Taktéž proběhlo porovnání jednotlivých metod, stanovení mechanických ztrát prováděných v experimentální části. V závěru práce byly vymezeny možnosti zkušebního stavu na základě provedených měření.
REDUCING OF ENGINE MECHANICAL LOSSESS
Ondrejka, Filip ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to acquaint with problems of mechanical losses. It describes their origine, division and substance. Furthermore, it present methods of determining mechanical losses and rating of them.
Obecné řešení ztrát ventilových rozvodů
Mynařík, Aleš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu spalovacího motoru. Popisuje výpočetní a experimentální metody stanovení mechanických ztrát ventilového mechanismu. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zpracování programové struktury v prostředí Matlab, která na základě zvolených výpočetních metod stanovuje hodnoty parametrů mechanických ztrát ventilových rozvodů a jejich grafickou reprezentaci. Vytvořená aplikace je použita pro výpočet průběhu mechanických ztrát vybraného reálného motoru.
Snižování mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu
Kučera, Pavel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou mechanické ztráty ve ventilovém rozvodu. Účelem práce je popsat vznik jednotlivých ztrát a jejich možné snížení. Hlavním činitelem vzniku ztrát je tření. Výsledkem práce je poukázat na možné metody vedoucí ke snížení tření a jiných vlivů působících na ventilový rozvod. Přínosem je popsání různých druhů povrchových a konstrukčních úprav ventilových rozvodů, které jsou již užívány, nebo v některých případech jsou ve stavu vývoje.
Snižování mechanických ztrát motoru
Černohous, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech a ukazuje metody a způsoby k jejich zjišťování. Dále představuje moderní trendy při snižování mechanických ztrát.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.