Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Negativní vlivy působení masově komunikačních prostředků
ŠVEHLA, Jiří
Bakalářská práce ?Negativní vlivy působení masově komunikačních prostředků? se zabývá typologií médií a jejich vlivů na dnešní konzumenty a zejména mládeţ. Podrobněji rozebírá jednotlivá média, jejich vznik a vlivy. Práce obsahuje dělení na média dospělá a mladistvá. Dospělá média mají jednosměrné posílání informací. Mladistvá média komunikují naopak všesměrně. Práce se zabývá téţ vztahem nových komunikačních prostředků ke kultuře a společnosti. Práce obsahuje praktickou část tvořenou řízeným rozhovorem s mládeţí z 9. třídy ZŠ a následnou interpretaci rozhovoru.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.
Vliv masových médií na rozvoj dítěte
VANŽUROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zaměřující se především na rozvoj dítěte vlivem masových médií se bude skládat ze dvou základních částí, tedy teoretické a praktické. V první části bude kladen důraz zejména na rozbor a komparaci pozitivních a negativních vlivů masových médií, která ovlivňují chování a způsob myšlení u dospívajících dětí. Cílem bude tedy snaha poukázat jak na škodlivé vlivy současných médií, tak i zároveň snaha upozornit na jejich nesporné klady. V druhé části práce bude věnována pozornost především konkrétním projevům a dopadům těchto vlivů, které se vyskytují u nezletilých a mají nesporný dopad na jejich celkový rozvoj a dospívání. Cílem této bakalářské práce bude tedy především úsilí postihnout dnes tolik diskutované téma, které se zabývá vlivem masových médií na společnost a jednotlivce.
Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti
KADLECOVÁ, Hana
Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.
Subjektivní posuzování vlivu konzumace televizních pořadů typu "reality show" na prožívání a chování se zřetelem na zdravotně sociální hledisko
KRÓLOVÁ, Veronika
Ve své diplomové práci se věnuji tématu reality show. V teoretické části diplomové práce se nejprve zabývám masovými médii a masovou komunikací, jelikož díky médiím a komunikaci vůbec se mohl tento typ pořadu dostat k divákům, tzn., že média a komunikace jsou důležitou částí přenosu informací k divákům či posluchačům. Další část teoretické části je věnována pořadům typu reality show a nakonec se zabývám okrajově psychologií osobnosti, jelikož s tématem diplomové práce úzce souvisí. V části výzkumné jsem se zaměřila na ty otázky, díky kterým jsem mohla posoudit stanovené hypotézy. Ke své práci jsem použila formu kvantitativního sociologického výzkumu. Jako techniku sběru dat k získání informací jsem zvolila dotazník.
Informatizace, media a rozvoj společnosti
Silovský, Michal ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Cílem této práce je vytvoření uceleného pohledu na problematiku vývoje a vlivu médií na společnost a s tím související vznik a zpracovávání informací a umožnit tak jejímu čtenáři snazší pochopení a orientaci v tomto tématu. Proto je práce rozdělena do čtyř hlavních částí. V první části je popsáno, co to informace je, jaký je vztah mezi daty, informacemi a znalostí a daty. Druhá část se věnuje vývoji a vlivu informačních a komunikačních technologií, tedy způsobům jakými bylo a je možné dostat informace k jejich příjemci a s tím související změny, které tyto technologie přinesly. V další kapitole je popsáno, co ovlivňuje naše chování v rámci jednotlivých národů a jak napomáhají média k jejich přibližování a propojování. A poslední kapitola obsahuje analýzu toho, jak mohou být masová média využívána a zneužívána k působení na široké masy lidí.
Důsledky rostoucí mediallizace informace
Soukup, Michal ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
S touto prací se Vám do rukou dostává materiál, který se snaží nezaujatě přiblížit aspekty, jež se objevují s rozvojem moderních informačních technologií a přinášejí tak změny v trendech myšlení a diverzifikaci společnosti. Setkáte se tak zde s pojmy jako informace, znalosti, komunikace, masová média, vznik subkultur a fenomén kyberprostoru. V úvodu práce je věnována pozornost objasnění informační podstaty pro chod společnosti, s čímž také úzce souvisí proces komunikace. Pro ukotvení souvislostí je dále popsán vývoj jednotlivých mediálních epoch, které vytvářely vhodné prostředí pro rozvoj lidské civilizace, která vyústila v dnešní elektronickou dobu s aktivním informačním obsahem a masmediálním způsobem komunikace. Celá práce ústí v kritické shrnutí trendů současné společnosti a nastiňuje jejich možné řešení. Společnost má stále veliké rezervy ve využívání potenciálu moderních technologií, které bude potřeba podporovat vhodnou stimulací kritického myšlení jeho publika.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny
Kaliánková, Jana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny, přičemž zdůrazňuji vliv televize. Mým cílem je přiblížit podstatu a úlohu masových médií ve společnosti, soustředím se zejména na jejich vliv na chování a prožívání jednotlivců i celé společnosti. V teoretické části popisuji rovněž účinky filmů s násilnou tématikou na člověka, připomínám zde i vývoj agresivního chování v průběhu dějin lidstva. V praktické části s pomocí narativní metody výzkumu zjišťuji konkrétní účinky televize na dotazovanou osobu.
Reklamní kampaně společnosti "Mountfield" ve vybraných letech.
Kněžínková, Eva ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Dušková, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se primárně zaměřuje na výzkum vnímání reklamy společnosti Mountfield mezi lidmi ve třech věkových skupinách (18-30 let; 31?55 let; 56 a více let). Výzkum probíhal mezi lidmi těchto třech věkových kategorií pomocí dotazování písemnou a elektronickou formou. Důležitým záměrem práce je zhodnotit vývoj a vypozorovat možnou změnu reklamní strategie společnosti ve třech vybraných letech. Pro tento účel byly vybrány roky 1997; 2002 a 2007.
Dezinformace a její dopady v praxi
Široká, Lenka ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Zábrodský, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou dezinformace a jejím vztahem k médiím a veřejnosti. Hlavním cílem je poskytnout celkový přehled o tématice dezinformace, upozornit na nebezpečí plynoucí z jejího podcenění a poskytnout návod, jak eliminovat její dopady. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je zaměřena teoreticky. Shrnuje dosavadní poznatky z teorie informace a dezinformace. Je doplněna o vlastní typologii dezinformace s praktickými ukázkami jednotlivých typů. Závěr teoretické části je věnován specifické pozici, kterou zaujímají v procesu dezinformace masová média. Výchozím bodem v druhé, prakticky zaměřené části, je detailní analýza zpráv nejčtenějších celostátních deníků a údajů o struktuře jejich čtenářů. Na jejím základě jsou určeny konkrétní sociálně demografické faktory, které mají vliv na míru běžným občanem přijímaných dezinformací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.