Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Mlaskačová, Marcela ; Heřboltová,, Ivana Prchalová (oponent) ; Mašterová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením současné ekonomické situace firmy VINIUM a.s. Pro hodnocení jsou použity metody finanční analýzy, jejíž výsledky jsou východiskem pro návrh ke zlepšení finanční situace firmy. V teoretické části se snažím za pomocí odborné literatury shrnout veškerá fakta týkající se této problematiky.
Postavení vlastních značek obchodního řetězce
LHOTÁK, Jakub
Bakalářská práce se zabývá postavením privátní značky na trhu. Hlavní cílem této práce je zjistit pohled spotřebitelů na privátní značku vybraného maloobchodního řetězce v České republice. Teoretická část se zaměřuje na pojem značka a jak je definován. Práce se dále zaměřuje na charakteristiku spotřebitelů a marketingový výzkum. V praktické části byl využit marketingový průzkum. Bylo provedeno dotazníkové šetření mezi spotřebiteli maloobchodního řetězce LIDL pro sběr dat. Výsledky jsou poté zpracovány pomocí grafů. Na základě výsledků práce navrhuje kroky ke zlepšení prezentace značky, její design a následný prodej privátní značky ve svém maloobchodním řetězci.
Postavení privátní značky obchodního řetězce
BLAŽEK, Zdeněk
Bakalářská práce se zabývá postavením privátních značek obchodního řetězce Tesco. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají výrobky privátních značek Tesco v porovnání s výrobky ostatních značek. Dílčím cílem je na základě zjištěných poznatků navrhnout možná řešení pro zlepšení toho vnímání. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické, která zahrnuje literární rešerši a praktické, ve které je proveden vlastní výzkum. Literární rešerše podává čtenáři základní informace o tématu. V jednotlivých podkapitolách jsou vysvětleny pojmy související s prací. Nejprve jsou probrány značky obecně, poté podrobněji privátní značky, následně obchodní řetězce, a nakonec marketingový výzkum. V praktické části je proveden sběr dat, který probíhal formou online dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 219 respondentů. Na základě informací získaných dotazníkovým šetřením byla pro společnost Tesco navržena konkrétní doporučení, která mají za cíl zlepšit vnímání výrobků privátních značek.
Analýza vnitřního a vnějšího prostředí vybraného podniku
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou situaci podniku pomocí analýz vnitřního a vnějšího prostředí a navrhnout opatření pro daný podnik, která by zlepšila jeho postavení na trhu. Zkoumanou firmou je HZT Technik servis a.s. sídlící v Milíně a jejíž hlavní činností je prodej, servis a poskytování služeb v oblasti zemědělských strojů a komunální techniky. Informace potřebné pro zpracování bakalářské práce byly poskytnuty samotnou firmou a dále čerpány z odborné literatury. Získané znalosti pomohly pochopit danou problematiku a umožnily zpracovat analýzy v praktické části. Pro naplnění cíle bakalářské práce byly provedeny tyto analýzy: Porterův model pěti konkurenčních sil, finanční analýza a SWOT analýza. Výsledky jednotlivých analýz byly shrnuty a došlo ke stanovení návrhů na řešení a zlepšení dosavadní situace.
OPEC: snaha o udržení tržní pozice
Brückler, Jaroslav ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá snahou uskupení OPEC o udržení svého tržního podílu na trhu s ropou. Cílem práce je prozkoumat trh s ropou a poskytnout pohled na členy organizace OPEC v jejich snaze o prosazení jejich zájmů na tomto trhu. Práce se zaobírá podmínkami a prostředím na trhu s ropou a s možností kartelu OPEC ovlivňovat ceny ropy, skrze omezování nabídky a následného efektu na trh, na konkurenty a na tržní podíl samotného OPECu. Dále se práce věnuje historii vztahů uvnitř OPECu a jeho schopnosti plnit limity dohodnuté v rámci uskupení. V práci je také věnován prostor konkurentům OPECu na trhu s ropou a jejich vzrůstajícím možnostem jak ovlivňovat tento trh a popřípadě snižovat tržní podíl samotného OPECu.
Postavení firmy VW ve světové ekonomice
Dohnalová, Barbora ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Žamberský, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o automobilovém průmyslu se zaměřením na firmu Volkswagen Group (AG). V první části je popsán automobilový průmysl, jeho historie a současné trendy a změny v tomto odvětví. Dále je zde rozebrána historie automobilky Volkswagen. Druhá část je zaměřena na koncern Volkswagen Group (AG), konkrétně na postavení této firmy v globální ekonomice a její současný vývoj. Je zde také popsána aféra s emisemi (Dieselgate) společnosti VW z roku 2015. Třetí část se věnuje shrnutí ve formě SWOT analýzy a budoucím perspektivám vývoje firmy. Výsledkem práce by mělo být zhodnocení, zda si firma své postavení stále udržuje či zda došlo k jeho zpochybnění v posledních letech.
Identifikace a měření tržní pozice firmy na základě finančních a nefinančních ukazatelů
NOVÁKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je uvést nástroje vhodné pro měření tržní pozice firmy na základě vícekriteriálního rozhodování. Uvést pravidelné rankingové hodnocení firem v odborných periodikách i na internetu. Dále provést komparaci pěti společností v České republice sestavit jejich výsledné pořadí na základě finančních i nefinančních ukazatelů. Pro mezipodnikové srovnání byly vybrány společnosti, které mají stejný předmět podnikání, formu a velikost. Pro komparaci byl uveden model, který zahrnoval čtyři finanční a dva nefinanční ukazatele. Finanční ukazatele byly vybrány z oblasti rentability, likvidity, aktivity a zadluženosti. Následně bylo vypočítáno pořadí společností na základě matematicko-statistických metod. V další části byla finanční situace společností identifikována za pomoci bonitních a bankrotních modelů.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Mlaskačová, Marcela ; Heřboltová,, Ivana Prchalová (oponent) ; Mašterová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením současné ekonomické situace firmy VINIUM a.s. Pro hodnocení jsou použity metody finanční analýzy, jejíž výsledky jsou východiskem pro návrh ke zlepšení finanční situace firmy. V teoretické části se snažím za pomocí odborné literatury shrnout veškerá fakta týkající se této problematiky.
Strategická analýza
Timighe, Jana ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Úkolem diplomové práce je posoudit pozici na trhu krátce exitující firmy euTERM.cz, s.r.o., provést interní a externí analýzu a nalézt konkurenční výhodu pro stanovení doporučené strategie této firmy.
Ananlýza konkurenceschopnosti vybraného podniku.
BENADOVÁ, Veronika
Pomocí metod a postupů strategického řízení byla zhodnocena tržní pozice a konkurenceschopnost podniku OSIVA BORŠOV, spol. s r.o. Analyzováno bylo vnitřní i vnější prostředí tohoto podniku. Použity byly následující analýzy: SWOT analýza, STEP analýza, Porterův model a analýza konkurentů. Dále bylo také užito dotazníkové šetření. Díky výsledkům plynoucím z těchto analýz, můžeme hodnotit tržní pozici podniku jako velmi uspokojivou, i přesto, že musí čelit velmi silné konkurenci. Proto je třeba, aby společnost i nadále monitorovala i sebemenší změny v konkurenčním ringu a pečlivě sledovala a analyzovala reakce svých konkurentů. Dále bylo navrhnuto několik opatření pro zvýšení konkurenceschopnosti a prosperity tohoto podniku a na základě SWOT analýzy byla jako nejvhodnější vybrána strategie vývoje výrobku, spočívající v modifikaci stávajících výrobků a služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.