Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení hydroxymethylfurfuralu v medu
Dohnalová, Barbora ; Slavíková, Zuzana (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Med je cenná potravina přírodního charakteru, která může být předmětem falšování za účelem vyššího zisku. Jednou metodou při odhalování tohoto falšování může být stanovení hydroxymethylfurfuralu, jehož vznik je podpořen zahříváním. Teoretická část práce se zabývá druhy medu, jejich vznikem a možnostmi jejich falšování. Dále je popsán HMF, jeho výskyt, využití a metody pro jeho stanovení. Praktická část je věnována popisu experimentu jako je příprava vzorků, jejich měření a vyhodnocení. Při stanovení HMF v medu byla využita metoda HPLC (vysokoúčinná kapalinová chromatografie), kterou lze stanovit i velmi nízké koncentrace. Vzorků pro experiment bylo pět, z toho čtyři přímo od včelaře a jeden z obchodního řetězce. Všechny vzorky mezi sebou byly porovnány z hlediska obsahu HMF. Největší koncentrace HMF byla stanovena ve vzorku komerčně dostupného medu. V medech od včelaře se obsah HMF se stářím medu zvyšoval. Obsah HMF ve všech medech odpovídal Vyhlášce č. 76/2003 Sb.
Možnosti využití rybího masa při výrobě paštik
Dohnalová, Barbora ; Szotkowski, Martin (oponent) ; Mikulíková, Renata (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na možnosti využití rybího masa při výrobě paštik. Cílem práce je vytvoření senzoricky akceptovatelné paštiky s přídavkem rybího masa. V práci byla vytvořena receptura pro výrobu takové paštiky. Při vývoji receptury byly hodnoceny různé koncentrace rybího masa, přídavné látky a různé druhy rybího masa. Pro vytvoření paštiky byly vybrány tři druhy ryb – kapr, candát a makrela. Vyrobené paštiky byly podrobeny senzorické a chemické analýze. Při senzorické analýze bylo zjištěno, že hodnotitelé pravidelně nekonzumující rybí maso byly na jeho charakteristickou chuť více citliví. Nejlépe hodnocenou rybou byla makrela, jak při porovnání středních koncentrací rybího masa, tak i při celkovém hodnocení všech paštik. Analýza obsahu tuků potvrdila nižší přítomnost volného tuku v paštikách s přídavkem rybího masa. Analýza obsahu dusíku v paštikách potvrdila, že přítomnost hrubé bílkoviny v paštikách stoupala se zvyšujícím se podílem rybího masa. Paštika obsahující pouze vepřové maso měla obdobný obsah hrubé bílkoviny jako paštiky s přídavkem rybího masa. Stanovení profilu mastných kyselin potvrdilo nižší obsah nasycených mastných kyselin v paštikách s rybím masem oproti paštice s vepřovým masem. Plynová chromatografie s hmotnostním detektorem v paštice s makrelou objevila látku zvanou pristan, která se nachází také v dalších mořských živočiších. Závěr práce je věnován podrobnému popisu dosažených výsledků a jejich diskusi. Výsledky práce mohou být užitečné pro potravinářský průmysl pro rozšíření nabídky produktů obohacených rybím masem.
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz
Dohnalová, Barbora ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Dáňová, Kateřina (oponent)
Název: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz Cíle: Hlavním cílem práce je zjištění spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami ve fitness centru Hopsame.cz, které sídlí v pražských Modřanech. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření. Na základě získaných výsledků je situace centra analyzována a jsou navrhnuta jistá opatření, která by měli dopomoci k vyšší spokojenosti zákazníků a celkové prosperitě podniku. Metody: Z možných marketingových technik byla použita dotazníková metoda. V práci je využito jak písemného, tak elektronického dotazování. Vyhodnocování probíhalo pomocí statistického programu SPSS. Výsledky jsou zachyceny v tabulkách a grafech, které byly sestaveny také pomocí programu SPSS. Výsledky: Z výsledků analýzy spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz vyplívá, že zákazníci jsou se službami relativně spokojeni. Byly nalezeny mezery a doporučeny firmě opatření, které by měli vést k vyšší spokojenosti zákazníků. Klíčová slova: služby, sportovní služby, kvalita služeb, zákazník, spokojenost zákazníka
Stanovení hydroxymethylfurfuralu v medu
Dohnalová, Barbora ; Slavíková, Zuzana (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Med je cenná potravina přírodního charakteru, která může být předmětem falšování za účelem vyššího zisku. Jednou metodou při odhalování tohoto falšování může být stanovení hydroxymethylfurfuralu, jehož vznik je podpořen zahříváním. Teoretická část práce se zabývá druhy medu, jejich vznikem a možnostmi jejich falšování. Dále je popsán HMF, jeho výskyt, využití a metody pro jeho stanovení. Praktická část je věnována popisu experimentu jako je příprava vzorků, jejich měření a vyhodnocení. Při stanovení HMF v medu byla využita metoda HPLC (vysokoúčinná kapalinová chromatografie), kterou lze stanovit i velmi nízké koncentrace. Vzorků pro experiment bylo pět, z toho čtyři přímo od včelaře a jeden z obchodního řetězce. Všechny vzorky mezi sebou byly porovnány z hlediska obsahu HMF. Největší koncentrace HMF byla stanovena ve vzorku komerčně dostupného medu. V medech od včelaře se obsah HMF se stářím medu zvyšoval. Obsah HMF ve všech medech odpovídal Vyhlášce č. 76/2003 Sb.
Postavení firmy VW ve světové ekonomice
Dohnalová, Barbora ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Žamberský, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o automobilovém průmyslu se zaměřením na firmu Volkswagen Group (AG). V první části je popsán automobilový průmysl, jeho historie a současné trendy a změny v tomto odvětví. Dále je zde rozebrána historie automobilky Volkswagen. Druhá část je zaměřena na koncern Volkswagen Group (AG), konkrétně na postavení této firmy v globální ekonomice a její současný vývoj. Je zde také popsána aféra s emisemi (Dieselgate) společnosti VW z roku 2015. Třetí část se věnuje shrnutí ve formě SWOT analýzy a budoucím perspektivám vývoje firmy. Výsledkem práce by mělo být zhodnocení, zda si firma své postavení stále udržuje či zda došlo k jeho zpochybnění v posledních letech.
Marketingová komunikace Fyziofitness Černošice
Dohnalová, Barbora ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Marketingová komunikace Fyziofitness Černošice Cíle: Cílem této diplomové práce je analýza a zhodnocení současné marketingové komunikace Fyziofitness Černošice a to jak z pohledu současných zákazníků tak i vedení fitness centra. Na základě získaných poznatků poté vytvořit ucelený koncept marketingové komunikace za využití různé kombinace nástrojů komunikačního mixu. Metody: Pro účely zhodnocení současní marketingové komunikace je využit jak kvantitativní tak kvalitativní výzkum. Je aplikována metoda písemného dotazování na vzorku současných klientů fitness centra. Pro komplexní analýzu současného stavu je proveden hloubkový rozhovor s majitelem Fyziofitness Černošice. Výsledky: Výsledkem diplomové práce bude návrh nové marketingové komunikace pro období červen 2017 - červen 2018. Tento návrh bude předložen managementu fitness centra a poté bude uveden do praxe. Klíčová slova: marketingová komunikace, komunikační mix, online komunikace, marketingový výzkum, vývojová kineziologie ve fitness
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz
Dohnalová, Barbora ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Dáňová, Kateřina (oponent)
Název: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz Cíle: Hlavním cílem práce je zjištění spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami ve fitness centru Hopsame.cz, které sídlí v pražských Modřanech. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření. Na základě získaných výsledků je situace centra analyzována a jsou navrhnuta jistá opatření, která by měli dopomoci k vyšší spokojenosti zákazníků a celkové prosperitě podniku. Metody: Z možných marketingových technik byla použita dotazníková metoda. V práci je využito jak písemného, tak elektronického dotazování. Vyhodnocování probíhalo pomocí statistického programu SPSS. Výsledky jsou zachyceny v tabulkách a grafech, které byly sestaveny také pomocí programu SPSS. Výsledky: Z výsledků analýzy spokojenosti zákazníků v Hopsame.cz vyplívá, že zákazníci jsou se službami relativně spokojeni. Byly nalezeny mezery a doporučeny firmě opatření, které by měli vést k vyšší spokojenosti zákazníků. Klíčová slova: služby, sportovní služby, kvalita služeb, zákazník, spokojenost zákazníka
Metodika identifikace kulturních artefaktů v krajině
Dohnalová, Barbora ; Fiřtová, Barbora ; Kučera, Petr ; Dohnal, Jiří ; Pavlačková, Katarína
Metodika představuje nástroj pro rozeznávání a třídění různorodých artefaktů - drobných objektů a prvků v krajině, které svou kulturní hodnotou spoluvytvářejí jedinečnost konkrétního místa a pomáhají odhalit jeho identitu. Zapracovaná typologie umožní jednoznačnou a jednoduchou identifikaci kulturních artefaktů s cílem obnovit jejich autenticitu v terciární struktuře krajiny. Následná evidence umožní vypracování přehledných podkladů s dalším využitím v cílových charakteristikách kulturní krajiny. Významným posunem je zahrnutí drobných objektů s kulturně-historickou hodnotou, které prozatím legislativní ochraně unikají. Identifikace a následná evidence umožní obcím zahrnout ke kulturně-historickým hodnotám i prvky bez ochranného režimu např. při zpracování urbanistické koncepce nebo koncepce uspořádání krajiny v rámci územního plánu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kult boha Quetzalcóatla v indiánských civilizacích Mezoameriky
DOHNALOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je představit roli boha Quetzalcóatla v indiánských civilizacích Mezoameriky. Práce se zaměřuje na kult Opeřeného Hada v předkolumbovském období. V první části přiblíží autorka mezoamerickou kulturně-geografickou oblast, poskytne stručný pohled na nejvýznamnější civilizace oblasti a dále se pak bude zabývat náboženskými představami nativních obyvatel. V následující části práce bude pozornost věnována samotnému kultu boha Quetzalcóatla, zejména chronologickému vývoji tohoto božstva a jeho vnímání indiánským obyvatelstvem. Závěr práce reflektuje vztah boha Quetzalcóatla a dobyvatele Hernána Cortése, kromě toho informuje o duchovních změnách, které prodělal mezoamerický region po příchodu Španělů.

Viz též: podobná jména autorů
9 DOHNALOVÁ, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.