Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy
Fučík, Stanislav ; Číž, Radim (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývala tvorbou monitorovácí jednotky pro námořní dopravu. Cílem bylo zhodnotit současná řešení z oblasti monitorování námořní dopravy a navrhnout vlastní řešení. Navržené řešení je napájeno solárními panely a Li-Ion bateriemi. Pro odesílání dat je použito satelitní a mobilní připojení, pro získání informace o pozici je použita GPS. Jednotka je vybavena senzory pro měření teploty, vlhkosti, akcelerace, vniknutí vody do kontejneru a detektorem otevření dveří. Jednotka je odolná vůči atmosferickým vlivům panujícím na moři a je dlouhodobě provozuschopná na moři.
Komunikační jednotka pro monitoring námořní přepravy
Fučík, Stanislav ; Číž, Radim (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývala tvorbou monitorovácí jednotky pro námořní dopravu. Cílem bylo zhodnotit současná řešení z oblasti monitorování námořní dopravy a navrhnout vlastní řešení. Navržené řešení je napájeno solárními panely a Li-Ion bateriemi. Pro odesílání dat je použito satelitní a mobilní připojení, pro získání informace o pozici je použita GPS. Jednotka je vybavena senzory pro měření teploty, vlhkosti, akcelerace, vniknutí vody do kontejneru a detektorem otevření dveří. Jednotka je odolná vůči atmosferickým vlivům panujícím na moři a je dlouhodobě provozuschopná na moři.
Aktuální právní otázky odpovědnosti dopravce při námořní přepravě zboží
Lamková, Lenka
Práce se zabývá právní úpravou odpovědnosti dopravce při námořní přepravě zboží. Práci lze pro zjednodušení rozdělit do dvou částí - první část je věnována obecným otázkám historického vývoje námořní přepravy a práva, dále mezinárodnímu právu soukromému a právní odpovědnosti. Druhá část se zabývá samotnou odpovědností dopravce v mezinárodní přepravě zboží. V první části je popsán vývoj námořního přepravy a námořního práva počínaje vynálezem lodi, přes římskou a řeckou civilizaci, francouzskou revoluci, průmyslovou revoluci a konče vznikem prvních mezinárodních námořních organizací. Dále je věnována pozornost mezinárodnímu právu soukromému, kde jsou analyzovány jeho vlastnosti a pojmy, které jsou pro tuto oblast významné, jako je mezinárodní prvek a určení rozhodného práva. Jsou zde také podrobně rozvedeny prameny mezinárodního práva soukromého, jako je metoda kolizní a metoda přímá. V rámci metody kolizní je soustředěna pozornost na určení rozhodného práva pro závazkové vztahy vyplývající ze smluv, kde se autorka zabývá především evropskými prameny těchto kolizních metod (tj. Římskou úmluvou a Nařízením Řím I). Dále je zde osvětlena problematika právní odpovědnosti s důrazem na obecnou odpovědnost dopravce při mezinárodní přepravě zboží. V druhé části je rozpracována odpovědnost dopravce při...
Northern Sea Route communication for 21st Century?
Kregl, Jan ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Doboš, Bohumil (oponent)
Severní mořská cesta je námořní komunikace spojující Evropu s Asií podél arktických břehů Ruské federace. Po dlouhá desetiletí jsou v námořní dopravě využívány tytéž komunikace, celkový objem přepravy však stále roste a Suezský či Panamský kanál by tak brzy mohly dosáhnout svých maximálních kapacit. Aby bylo možné předejít přehlcení a paralyzaci těchto klíčových strategických bodů, bude zapotřebí hledat nové, alternativní komunikace, které alespoň částečně uleví těmto přetíženým trasám. Severní mořská cesta může být až o čtyřicet procent kratší v porovnání se Suezskou trasou a nabízí tak značnou časovou úsporu. Vedle toho přináší tato komunikace mnoho dalších výhod, pojí se s ní však i četná negativa a její další rozvoj naráží na mnohé překážky. V této práci jsem nejprve shrnul historický vývoj, kterým trasa prošla a následně jsem se snažil analyzovat a rozebrat rozličné aspekty této námořní cesty. Nastíněna je také současná situace v námořní dopravě a další alternativní komunikace. S těmi je pak Severní mořská cesta porovnána a jsou akcentovány její klady i zápory. Rozvedena je rovněž i úvaha o tom, zda-li může tato námořní trasa představovat komunikaci pro 21. století a jaký je její nejpravděpodobnější budoucí vývoj. V závěru jsou pak rovněž zodpovězeny následující výzkumné otázky: Jak ovlivňují...
Význam námořní přepravy pro mezninárodní obchod.
Beranová, Aneta ; Křenková, Eva (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou mezinárodní námořní přepravy a jejího významu pro rozvoj světového obchodu. Nejprve jsou vysvětlena základní teoretická východiska specifická pro námořní přepravu. Práce se poté věnuje analýze vztahu námořní přepravy a mezinárodního obchodu. Důraz je kladen především na kontejnerovou přepravu. Dále jsou diskutovány současné trendy a problémy, které se v námořní přepravě vyskytují. Velký význam je také přikládán největším námořním trasám a přístavům na světě. Poslední část práce zkoumá potenciál využití Severní mořské cesty pro komerční námořní plavbu.
Maritime transport in EU - China trade
Mrážik, Matúš ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent)
Práce se zabývá námořní dopravou v obchodu mezi EU a Čínou a její vzájemnou korelací. Hlavním cílem bakalářske práce je představit základní prvky obchodní námořní dopravy mezi EU a Čínou. Popsat a analyzovat trendy v daném druhu dopravy za účelem porovnání vývoje kontejnerové námořní dopravy za poslední roky. Mezi hlavní zkoumané aspekty patří objem přepraveného množství zboží, mezinárodní obchod Číny a EU, projekt OBOR, množství přeložených kontejnerů v přístavech aj.
Odpovědnost v mezinárodní námořní přepravě
Vondráčková, Kristýna ; Brodec, Jan (vedoucí práce) ; Dobiáš, Petr (oponent)
Odpovědnost v mezinárodní námořní přepravě Stěžejním cílem této diplomové práce je exkurs do právní úpravy mezinárodní přepravy zboží po moři, použitelných odpovědnostních systémů, vlivu námořní přepravy na obchod v České republice a možný budoucí vývoj v této oblasti. Vztahy námořní přepravy mohou být velmi komplikované a účelem této práce je tyto vztahy popsat pro čtenáře pochopitelným a srozumitelným způsobem. Důvodem volby tématu práce byl můj zájem o oblast mezinárodního obchodu a o lodě. Mezinárodní přeprava je sice považována za subsidiární k mezinárodnímu obchodu, ale zároveň je esenciální k jeho úspěšné realizaci. Přibližně 90% nesypkého pevného zboží je alespoň část přepravy k cílovému zákazníkovi přepravováno po moři. Význam mezinárodní námořní přepravy je proto značný a spolu s globalizačními trendy se postupně rozšiřuje dopad úpravy mezinárodní námořní přepravy na Českou republiku. Přepravné a další náklady související s přepravou zboží navíc značně ovlivňují výslednou cenu zboží. Jednou z nejdůležitějších otázek je, kdo je odpovědný za škodu v případě ztráty zboží, škody na zboží a škody způsobené opožděnou dodávkou, což má široký dopad na pojištění, bankovní poplatky, balení zboží atp. a tím i na cenu zboží. Práce je rozdělena do šesti kapitol. Úvodní kapitola představuje celé téma, popisuje...
Aplikace dodacích parit v Air&Sea přepravě
Lohynská, Veronika ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Linhart, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickou aplikací dodacích parit v námořní a letecké přepravě, která byla provedena u zasílatelské firmy Hellmann Worldwide Logistics s.r.o. Teoretická část charakterizuje leteckou a námořní přepravu se zaměřením na vývoj v Evropě. Probrány jsou Mezinárodní výkladová pravidla INCOTERMS 2010. V praktické části je za pomoci poskytnutých obchodních případů od firmy Hellmann vysvětlena aplikace dodacích parit včetně jejich porovnání. Zvoleny byly vývozní a dovozní operace na trase Evropa a Dálný východ.
Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.
Mezinárodní přepravní řetězce - nové služby tzv. NVOCC operátora mezi Českou republikou a Latinskou Amerikou
Póčová, Martina ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Pospíchal, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konkrétní firmy AUSTROMAR obchodní a dopravní spol. s r.o. působící na trhu námořní přepravy v České republice, Rakousku, na Slovensku a v Maďarsku. První polovina teoretické části se věnuje námořní přepravě obecně, jejímu vývoji za poslední roky a významu pro svět a Evropu. Druhá polovina vysvětluje hlavní pojmy využívané v námořní přepravě relevantní pro práci a popisuje role jednotlivých subjektů podnikajících na tomto trhu. Praktická část zjišťuje, zdali se firmě vyplatí rozšířit portfolio svých nabízených služeb o přímý pravidelný servis sběrné služby do Mexika. Na závěr jsou zhodnoceny další příležitosti a hrozby pro Austromar.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.