|
Mezinárodní konglomeráty luxusního zboží a jejich specifika
Jandová, Denisa ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou specifika mezinárodních konglomerátů luxusního zboží a jejich fungování. Cílem této práce je jasným způsobem zmapovat a popsat fungování obchodních skupin s luxusním zbožím, pozici značky v konglomerátu a ukázat pozitivní a negativní přínos, který z tohoto působení vyplývá. Jejím obsahem je definice luxusu a luxusního zboží a zobrazení světových trendů v oblasti luxusních značek a preferencí spotřebitelů. Následuje detailní analýza strategického řízení skupin a ovlivňování jednotlivých značek, rozbor třech největších skupin LVMH, Kering a Richemont a jejich komunikační aktivity zaměřené na prezentaci konglomerátu jako celku. Neméně důležitou částí je vnímání luxusu v ČR a působení skupin na tuzemském trhu. Závěrem této práce je stanovení trendů na trhu s luxusním zbožím, specifika fungování skupiny, závěry z analýzy jednotlivých konglomerátů, jejich komunikace navenek a jejich působení v ČR.
|
|
Konstruování sociální identity u čtenářek exkluzivních ženských časopisů
Horová, Alena ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat, jaký význam má pro čtenářky exkluzivních ženských časopisů kategorie luxusu, jaký vztah mají k inzerovaným výrobkům a zda a jak je pocit nadstandardu, který tyto časopisy vzbuzují, spojován s příslušností k určité sociální vrstvě. Práce se dále zaměřuje na otázku, zda čtenářky chápou tělesnou atraktivitu jako kapitál nebo znak vlastnictví určitého společenského statusu. Teoretická část práce zasazuje téma do širšího kontextu a do kontextu mediálních studií, zabývá se sociálním konstruktivismem, vývojem představ o účincích médií, koncepcí užití a uspokojení a socializační funkci médií. Dále přibližuje exkluzivní ženské časopisy, zabývá se životním stylem, módou a jejím významem pro konstruování identity a luxusem. V praktické části je popsána metodologie výzkumu a samotný výzkum, který probíhal prostřednictvím hloubkových rozhovorů na vzorku tvořeném deseti respondentkami. Součástí rozhovoru byla i analýza recepce vybraných mediálních textů. V dalších kapitolách jsou uvedeny výsledky výzkumu.
|
| |
|
Analýza trhů s luxusním zbožím. Případová studie: superjachtový průmysl.
Březinová, Anna ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Buryan, Šimon (oponent)
Bakalářská práce "Analýza trhů s luxusním zbožím. Případová studie: Superjachtový průmysl" se zabývá luxusním zbožím jako specifickým odvětvím světové ekonomiky. Popisuje trendy v odvětví a nastiňuje možný budoucí vývoj. Práce se zaměřuje zejména na superjachtový průmysl, který je sice marginálním trhem, ovšem jeho globální význam není zanedbatelný. Práce popisuje, jací jsou v odvětví aktéři, analyzuje trendy a hodnotí jeho celkový přínos světové ekonomice.
|
|
Prodej luxusního zboží
Prosečová, Kristina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá trhem s luxusním zbožím. V první části práce definuje luxusní statky s pomocí důchodové elasticity poptávky a důchodové spotřební křivky. Dále charakterizuje vývoj světového trhu s luxusním zbožím v jednotlivých regionech v letech 2007 - 2013 a věnuje se také expanzi nejhodnotnějších světových luxusních značek. Ve druhé části práce analyzuje prodej luxusního zboží na jedné straně z hlediska nejdražších nákupních tříd, hodnotí výši a růst nájmů na těchto třídách a také vliv vybraných faktorů na lokalizaci luxusních nákupních tříd ve vybraných státech; na straně druhé pak z hlediska klientely a přiměřenosti nabídky luxusního zboží. Nakonec se práce zabývá paděláním luxusního zboží a jeho vlivem na trh s originálním luxusním zbožím.
|
| |
|
Možnosti obchodu a podnikání v Číně
Kratochvíl, Jan ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku luxusního zboží na čínském trhu. V teoretické části je zevrubně popsáno, co je to luxus a jak je třeba přistupovat k luxusní značce. Praktická část se snaží o následující: najít specifika čínských spotřebitelů luxusního zboží, zjistit, jak toto zboží vnímají, jak k němu přistupují a především, proč si luxusní zboží kupují. Nakonec se práce snaží identifikovat odlišnosti čínského trhu a na základě těchto poznatků poskytnout doporučení českým luxusním firmám, které chtějí být úspěšné se svými produkty na čínském trhu.
|
|
Vliv hospodářského cyklu na beauty průmysl
Gregorová, Martina ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá vlivem hospodářského cyklu na prodej výrobků osobní péče, kterými lidé dbají o svůj upravený vzhled. Nejprve jsou uvedeny názory světových autorů na důležitost lidského vzhledu, poté je popsána teorie hrubého domácího produktu a teorie elasticity poptávky. Na teoretickou část věnovanou hospodářskému cyklu navazuje analýza hospodářského cyklu v České republice za období 1994 -- 2009. Dále jsou zmíněny nejvýznamnější výrobci beauty produktů na českém trhu. V analytické části je popsána metodologie a provedena specifikace rozdělení beauty produktů. Následuje srovnání vývoje výdajů na tyto produkty s vývojem výdajů na celkovou spotřebu. Jsou analyzovány rozdílné vývoje u různých druhů produktů a dle tohoto vývoje jsou v závěru práce zařazeny produkty do kategorie luxusního či obyčejného zboží. Rovněž je uveden popis vývoje HDP, spotřeby a tvorby hrubého fixního kapitálu.
|