Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vymezení významných faktorů využití potenciálu farmářských trhů v rozvoji regionu z hlediska formování poptávky
Taušová, Petra
Cílem diplomové práce je na základě socio-ekonomického výzkumu faktorů formování spotřebitelské poptávky vymezit významné aspekty využití potenciálu farmářských trhů pro podporu rozvoje lokálních potravinových sítí a přínosů zemědělství pro rozvoj brněnského regionu. Průzkum názorů a preferencí spotřebitelů pro nákup zemědělských produktů na farmářských trzích byl proveden na základě analýzy a syntézy informací z odborné literatury a provedených výzkumů v dané oblasti. Součástí průzkumu je vymezení významných faktorů ovlivňujících nákupní chování spotřebitelů na farmářských trzích v daném regionu a evaluace spotřebiteli vnímaných společenských přínosů farmářských trhů v kontextu rozvoje regionu.
Farmářské prodejny v Brně a jejich zákazníci
Hajduchová, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje v Brně. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují nákupní chování zákazníků farmářských prodejen a zdravých výživ, jejich potřeb a preferencí na rozdíl od zákazníků běžných potravinových řetězců. Pro zkoumání chování spotřebitelů na trhu lokálních potravin a biopotravin bylo využito zejména dotazníkového šetření provedeného na vzorku 302 respondentů. Kvantitativní průzkum byl rozšířen o hloubkové rozhovory s vedoucími daných prodejen (n = 9). Sběr dat probíhal během října a listopadu 2014. Výsledky šetření umožnily navrhnout doporučení pro provozovatele maloobchodních jednotek na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje.
Role řetězce Sklizeno s.r.o. v podpoře regionální produkce
Kotlanová, Sabina
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením role řetězce Sklizeno s.r.o. v podpoře regionální produkce a vymezením charakteristik nákupního chování, preferencí a názorů zákazníků tohoto řetězce. Na základě analýzy a syntézy poznatků z odborných zdrojů byly v teoretické části popsány charakteristiky trhu s potravinami, současné trendy alternativních typů produkce a faktory, které na rozhodování spotřebitele na trhu s potravinami působí. V praktické části byla popsána strategie řetězce Sklizeno s.r.o. a na základě analýzy sortimentu byl zhodnocen význam podpory regionálních producentů. Primární výzkum se zaměřoval na analýzu charakteristik nákupního chování zákazníků a na jejich názory a preference. Výzkum byl proveden technikou dotazníkového šetření, přičemž byly zjištěny preference zákazníků v souvislosti s regionálními potravinami a jejich hodnocení spokojenosti s řetězcem.
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
FUČÍKOVÁ, Michaela
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů včetně faktorů, které ovlivňují spotřební chování. Dále je zde vysvětlený pojem lokální produkce a formy nákupu lokálních produktů. Praktická část obsahuje výsledky šetření, které ukazují pohledy a názory českých spotřebitelů. Na základě těchto výsledků jsou vytvořena doporučení pro české producenty a obchodníky.
Vymezení významných faktorů využití potenciálu farmářských trhů v rozvoji regionu z hlediska formování poptávky
Taušová, Petra
Cílem diplomové práce je na základě socio-ekonomického výzkumu faktorů formování spotřebitelské poptávky vymezit významné aspekty využití potenciálu farmářských trhů pro podporu rozvoje lokálních potravinových sítí a přínosů zemědělství pro rozvoj brněnského regionu. Průzkum názorů a preferencí spotřebitelů pro nákup zemědělských produktů na farmářských trzích byl proveden na základě analýzy a syntézy informací z odborné literatury a provedených výzkumů v dané oblasti. Součástí průzkumu je vymezení významných faktorů ovlivňujících nákupní chování spotřebitelů na farmářských trzích v daném regionu a evaluace spotřebiteli vnímaných společenských přínosů farmářských trhů v kontextu rozvoje regionu.
Značka kvality Regionální potravina jako nástroj podpory lokální produkce
Kubíková, Klára ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Pešková, Jitka (oponent)
Lokální potraviny se prosazují na českém potravinářském trhu. Práce se zaměřuje na značku kvality Regionální potravina jako na nástroj podpory lokální produkce. Práce sleduje záměr ověřit, zda certifikace lokálních výrobků značkou kvality Regionální potravina přispívá k podpoře lokální produkce potravin. Byla provedena analýza projektu Ministerstva zemědělství ČR Regionální potravina v Ústeckém kraji, která je jako zpětná vazba příspěvkem k problematice lokální produkce potravin z pohledu spotřebitelů a producentů. Dotazníkové šetření mezi spotřebiteli Ústeckého kraje a výrobci regionálních potravin certifikovaných značkou Regionální potravina odhalilo, že polovina respondentů lokální potraviny vědomě kupuje, oceňuje kvalitu a jasný původ potravin. Značka kvality Regionální potravina spotřebitele oslovila, motivuje je k nákupu regionálních potravin a tím přispívá k podpoře domácích výrobců lokálních potravin. Podařilo se prokázat, že značka kvality Regionální potravina, jako nástroj podpory regionální produkce, skutečně k podpoře lokálních výrobců přispívá. Vzhledem k závěrům šetření a přístupu spotřebitelů k regionální produkci by bylo na místě zvážit, zda by zvýhodnění formou certifikace a propagace, kterou značka Regionální potravina nabízí, nemohlo být dostupné širšímu okruhu výrobců, kteří splňují požadavky na kvalitu a jasný původ potravin.
Farmářské prodejny v Brně a jejich zákazníci
Hajduchová, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje v Brně. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují nákupní chování zákazníků farmářských prodejen a zdravých výživ, jejich potřeb a preferencí na rozdíl od zákazníků běžných potravinových řetězců. Pro zkoumání chování spotřebitelů na trhu lokálních potravin a biopotravin bylo využito zejména dotazníkového šetření provedeného na vzorku 302 respondentů. Kvantitativní průzkum byl rozšířen o hloubkové rozhovory s vedoucími daných prodejen (n = 9). Sběr dat probíhal během října a listopadu 2014. Výsledky šetření umožnily navrhnout doporučení pro provozovatele maloobchodních jednotek na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje.
Podnikatelský plán restaurace
Yusupova, Guzel ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Müllerová, Jana (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vytvoření podnikatelského plánu menší restaurace, která je zaměřena na zdravou a jednoduchou kuchyni z čerstvých sezonních a lokálních surovin a zhodnocení reálnosti záměru prostřednictvím finanční analýzy. V teoretické části své práce jsem popsala postup, kterého se obecně drží v praxi při sestavování podnikatelských plánů, popsala jsem zde také legislativu a postupy získání potřebných oprávnění. Náplní praktické části práce bude již samotný podnikatelský plán restaurace "Eat Simple" se strategickými analýzami vnějšího a vnitřního prostředí, marketingovým plánem a finanční analýzou. Na konci praktické části zpracují finanční plán společnosti a zhodnotím pomoci SWOT analýzy její silné a slabé stránky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.