Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciální lodní přeprava
Přibyl, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat problematiku speciální lodní dopravy z hlediska přepravy kapalných a plynných látek. Práce je zaměřena na konstrukční řešení nákladového prostoru těchto lodí a obsahuje konstrukční řešení nádrží pro převoz surové ropy, ropných produktů, nebezpečných látek, zkapalněného zemního plynu (LNG) a zkapalněného ropného plynu (LPG). Práce obsahuje konstrukční řešení trupu těchto lodí se zaměřením na příď a její důležitost pro vlastnosti pohybu lodi a převáženého nákladu. Práce se dále věnuje také možnosti využití převáženého materiálu jako paliva, a to z hlediska ekonomie a dopadu na životní prostředí.
Design vyhlídkového plavidla.
Lekeš, Jakub ; Kobosil, Karel (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Podstatou této práce je nalezení vhodné alternativy k  současnému stavu v oblasti říčních vyhlídkových plavidel. Cílem je pak vytvořit objekt, který cestujícím nabízí adekvátní a atraktivní prostředí, kde by trávili volné chvíle a který by zároveň byl vhodným doplňkem místa, kde se nachází.
Design výletní lodi
Rozkydálek, Tomáš ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá novým návrhem designu výletní lodě. Cílem práce bylo skloubit současné moderní funkční a technologické prvky s inovativním vzhledem za použití kvalitních materiálů. Důraz je kladen na jednoduché, pohodlné a hlavně bezpečné ovládání plavidla a komfort pro cestující.
Alternative fuels as an instrument of CSR in shipping industry: A case study of sustainability and profitability of operating LNG powered vessels
Dittrich, Ivo
Tato diplomová práce formuluje doporučení pro manažerské rozhodování při nákupu nových plavidel. Pomocí kvantitativního výzkumu analyzuje možné úspory nákladů na palivo při provozu lodí na IFO nebo LNG, výhody a nevýhody těchto paliv ve vztahu k environmentálním, ekonomickým a sociologickým aspektům. Následně je vypočítána Doba návratnosti a Vnitřní výnosové procento pro výše zmíněná paliva a dotazníková data jsou sbírána. Hypotézy dotazníkového výzku-mu jsou statisticky testovány a odhalují vztah mezi názorem zákazníku na rejdařské společnosti a jejich ochotou zaplatit vice za stejnou službu s lepší CSR strategií. Kvantitativní výzkum představuje LNG jako nejlepší volbu paliva pro lodní dopravu, nabízejíc výhody ve všech třech pilířích CSR.
Speciální lodní přeprava
Přibyl, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat problematiku speciální lodní dopravy z hlediska přepravy kapalných a plynných látek. Práce je zaměřena na konstrukční řešení nákladového prostoru těchto lodí a obsahuje konstrukční řešení nádrží pro převoz surové ropy, ropných produktů, nebezpečných látek, zkapalněného zemního plynu (LNG) a zkapalněného ropného plynu (LPG). Práce obsahuje konstrukční řešení trupu těchto lodí se zaměřením na příď a její důležitost pro vlastnosti pohybu lodi a převáženého nákladu. Práce se dále věnuje také možnosti využití převáženého materiálu jako paliva, a to z hlediska ekonomie a dopadu na životní prostředí.
Design výletní lodi
Rozkydálek, Tomáš ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá novým návrhem designu výletní lodě. Cílem práce bylo skloubit současné moderní funkční a technologické prvky s inovativním vzhledem za použití kvalitních materiálů. Důraz je kladen na jednoduché, pohodlné a hlavně bezpečné ovládání plavidla a komfort pro cestující.
Design vyhlídkového plavidla.
Lekeš, Jakub ; Kobosil, Karel (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Podstatou této práce je nalezení vhodné alternativy k  současnému stavu v oblasti říčních vyhlídkových plavidel. Cílem je pak vytvořit objekt, který cestujícím nabízí adekvátní a atraktivní prostředí, kde by trávili volné chvíle a který by zároveň byl vhodným doplňkem místa, kde se nachází.
Vývoj československé lodní dopravy na Labi v letech 1948 až 1964
Pazderková, Hana ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Soběhart, Radek (oponent)
Diplomová práce analyzuje vývoj lodní dopravy na Labi v letech 1948 až 1964. Zaměřuje se především na postavení Labe v dopravní infrastruktuře státu. Hodnotí československou zahraniční plavbu na Labi, projekty na splavnění řeky a zavádění inovací v labské plavbě. Věnuje se znárodnění podniku Československá plavba labská, vzniku monopolu a spojení Československé plavby labské s Československou plavbou oderskou. Součástí diplomové práce je také komparace výkonů a dalších ukazatelů Československé plavby labsko-oderské s Československou plavbou dunajskou a komparace množství přepraveného říční, železniční a silniční dopravou. Práce se zabývá se také vývojem struktury přepravovaného zboží a důvody pro její změnu.
Lodní doprava na kanálu Rýn - Mohan - Dunaj
Charousková, Lucie ; Novák, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá lodní dopravou na kanálu Rýn-Mohan-Dunaj. Analýza začíná posouzením lodní dopravy v Evropě, krátce popisuje její vývoj a základní pojmy, které s vodními cestami souvisí. V závěru první části je uvedeno srovnání jednotlivých dopravních prostředků. Druhá kapitola je věnována předchůdcům kanálu Rýn-Mohan-Dunaj a důvodům jejich stavby. Při bližším pojednání o stavbě kanálu RMD jsou popsány také důležité instituce působící v této oblasti. K nim patří především Rhein-Main-Donau AG, Deutsche Wasserstraßen- und Schifffahrtsverein Rhein-Main-Donau e.V. a Wasser- und Schifffahrtsdirektion Süd. Třetí kapitola diplomové práce analyzuje lodní dopravu na kanálu RMD a na německé části Dunaje z hospodářsko-geografického pohledu. Zohledněny jsou přitom nejen rozdíly plavby na Rýnu, kanálu RMD a Dunaji samotném, ale i výše poplatků za plavbu po kanálu RMD a průjezd plavebními komorami. Kromě toho je význam kanálu RMD posuzován také z dopravně-geografického hlediska. Porovnány jsou i prognózy se skutečně přepravenými objemy nákladu. Současná situace je představena na příkladu množství nákladu přepraveného prostřednictvím kanálu RMD v posledních několika letech. V závěru práce je popsán problémový úsek mezi městy Straubing a Vilshofen a možné řešení odstranění tohoto omezujícího faktoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.