Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatic Event Identification from Flight Data Records
Király, Adrián ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is focused on automatic processing of flight data records, namely on identification of flight phases and turn maneuvers. A set of multiple methods for identification of these events has been developed and evaluated on a publicly available dataset containing data collected from a single type of regional jet. In order to demonstrate these methods, an interactive 3D application has been developed that visualizes both flight data and detected events in an intuitive way.
Systém pro určování nadzemní výšky letajících objektů
Boba, Peter ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá dizajnom a vývojom systému pre meranie výšky (nad zemou) lietajúcich objektov. Popisuje teoretické podklady týkajúce sa merania výšky v aviatike ako aj rôzne techniky merania výšky. Meranie je vykonávané pomocou HMD (zariadenia na meranie výšky) - vstavaného systému, ktorý využíva senzor barometrického tlaku na meranie výšky. Hlavná časť tejto diplomovej práce je venovaná pozemnej jednotke - serveru, ktorý obsahuje sadu aplikácií. Použitím tohto serveru a rádiového spojenia je možné zasielať riadiace príkazy do HMD, prijímať dáta a zasielať dáta do webovej aplikácie. Server ďalej funguje ako dátové úložisko, je schopný spracovávať a analyzovať dáta. Táto práca taktiež diskutuje presnosť merania a dátový výstup. Systém bol testovaný a používaný na viacerých akrobatických súťažiach bezmotorových klzákov.
Vliv stresu na výkonnost pilota
Dedinský, Miroslav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je zistiť, či je možné počas pilotáže merať stres. V prípade ak áno, bolo by možné vyvíjať systémy, ktoré by mohli v stresových situáciách pilotom pomáhať a tým daný stres zmierňovať, čo by malo vplyv na zlepšenú pracovnú výkonnosť. V práci sa vyskytujú podobné štúdie z danej oblasti, samotné stresové faktory ktoré na pilotov pôsobia a to aké fyziologické zmeny sú pri takýchto situáciách pozorovateľné. Na záver je vykonané experimentálne meranie počas troch letov, ktoré malo za cieľ preukázať zistené informácie a teda možnosť a spôsob merania stresu.
Grafické rozhraní průhledového displeje
Svorada, Slavomír ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá trendami v oblasti vizualizácie letových dát. Cieľom práce je navrhnúť vlastnú vizualizáciu letových dát pre priehľadový displej a následne návrh implementovať v prostredí leteckého simulátora, ktorý obsahuje technológie podporujúce virtuálnu realitu. Špecifickým zámerom bolo vytvorenie priehľadového displeja pre elektrický letún s kolmým štartom a pristátim (eVTOL).
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
David and Goliath: Aspects of Air Warfare in the China-Taiwan Confrontation
Maxa, Jaroslav ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Ludvík, Jan (oponent)
Možnost čínské invaze na Tchaj-wan a její dopad na region vyvolává obavy již řadu let. Cílem této práce je analyzovat potenciální výsledek letecké války v případě čínské invaze se zaměřením na změny čínských a tchajwanských vojenských schopností v průběhu času. Na základě předchozích výzkumů společnosti RAND Corporation publikovaných v posledních dvou desetiletích tato práce zkoumá dva aspekty potenciální čínské invaze, a to možnost odzbrojujícího úderu proti tchajwanské protivzdušné obraně a leteckým základnám a možný výsledek letecké války. Za tímto účelem byly zkoumány kritické proměnné z předchozích studií a vývoj jejich hodnot byl posuzován prostřednictvím kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy. Práce dochází k závěru, že Čína v současné době disponuje převahou ve vojenských schopnostech, takže je nepravděpodobné, že by Tchaj-wan dokázal obstát v plnohodnotné letecké válce bez podpory USA. Studie se rovněž zabývá možným budoucím vývojem v soupeření o vzdušnou převahu nad Tchaj-wanem v příštím desetiletí a nabízí možné politické implikace pro Tchaj-wan, aby udržoval úzké vazby se svými spojenci a investoval do svých vojenských schopností, zejména do protivzdušné obrany.
Grafické rozhraní průhledového displeje
Svorada, Slavomír ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá trendami v oblasti vizualizácie letových dát. Cieľom práce je navrhnúť vlastnú vizualizáciu letových dát pre priehľadový displej a následne návrh implementovať v prostredí leteckého simulátora, ktorý obsahuje technológie podporujúce virtuálnu realitu. Špecifickým zámerom bolo vytvorenie priehľadového displeja pre elektrický letún s kolmým štartom a pristátim (eVTOL).
První a druhá válka v Zálivu: význam technologické převahy v moderním vojenství
Zuna, Dominik ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Bahenský, Vojtěch (oponent)
Text bakalářské práce se zabývá vlivem moderních technologií na výsledek dvou specifických ozbrojených konfliktů, a to první (1991) a druhé (2003) války v Perském zálivu. Text se zabývá technologickou převahou na bojišti, disproporcí v oblasti výcviku, rolí vzdušných sil a psychologickými a morálními faktory. Cílem práce je porovnat důležitost faktorů ovlivňujících výsledek konfliktů a zhodnocení popisovaných teoretických přístupů, které se těmito výsledky zabývají. V rámci práce jsou oba konflikty rozebrány, porovnány a konfrontovány s jednotlivými teoriemi. Hlavním zjištěním je, že za skvělým vojenským výsledkem obou válečných konfliktů stálo synergické spojení špičkového výcviku, moderních technologií, letecké převahy a dalších, méně důležitých faktorů. V textu se nachází kapitola, ve které jsou nabyté poznatky aplikované na současný a výhledový stav AČR. Jedná se o srovnávací případovou studii, která vychází z primárních a sekundárních odborných zdrojů.
Impacts of various critical situations on aviation industry and parallel with the COVID-19 pandemic
Fedorik, Milan ; Červinka, Michal (vedoucí práce) ; Malinská, Barbora (oponent)
v slovenskom jazyku Civilné letectvo je jedn˝m z rastúcich priemyslov v Spojen˝ch ötátoch americk- ˝ch. V aka deregulácii amerického trhu leteck˝ch spolo ností, Airline Deregu- lation Act, po et cestujˇucich za al rás a pokra oval aû k˝m teroristické útoky z 9. septembra nezasiahli trh domácich leteck˝ch spojení. Táto bezprece- dentná udalos spôsobila dramatick˝ pokles po tu cestujúcich. V januári 2020 sa svetom za ali öíri prvé informácie o chorobe spôsobenej vírusom SARS- CoV-2. Kvôli tejto novej zdravotnej hrozbe sa letectvo stalo nebezpe n˝m a nepodstatn˝m. Autor tejto ötúdie analyzuje históriu letectva a dopady krit- ick˝ch udalostí akou sú teroristické útoky, i pandémie na leteck˝ trh. Navyöe v tejto práci prezentuje metódu regresnej anal˝zy na hlavnom domácom trhu Spojen˝ch ötátov americk˝ch a vládneho dota ného programu - Essential Air Service. K ú ové slová letectvo, pandémia COVID-19, program Essen- tial Air Serivce, útoky z 9. septembra, MNä
Vliv stresu na výkonnost pilota
Dedinský, Miroslav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je zistiť, či je možné počas pilotáže merať stres. V prípade ak áno, bolo by možné vyvíjať systémy, ktoré by mohli v stresových situáciách pilotom pomáhať a tým daný stres zmierňovať, čo by malo vplyv na zlepšenú pracovnú výkonnosť. V práci sa vyskytujú podobné štúdie z danej oblasti, samotné stresové faktory ktoré na pilotov pôsobia a to aké fyziologické zmeny sú pri takýchto situáciách pozorovateľné. Na záver je vykonané experimentálne meranie počas troch letov, ktoré malo za cieľ preukázať zistené informácie a teda možnosť a spôsob merania stresu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.