Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Zikmundová, Blanka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Diabetes mellitus 1. typu
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diabetes mellitus 1. typu Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním diabetes mellitus 1. typu. Jedná se o rešeršní práci s cílem definovat a objasnit jevy spojené především s průběhem, ale i se vznikem, prevencí a komplikacemi diabetu. Teoretická část práce je vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů a má za úkol dopodrobna seznámit a shrnout současný stav poznání dané problematiky. Velká pozornost je zde věnována samotnému průběhu onemocnění, konkrétně pak možným vzniklým akutním i pozdním komplikacím a následně i jejich řešení. Důraz je zde také kladen na moderní, neustále se zdokonalující možnosti léčby a na význam selfmonitoringu. Z pedagogického hlediska je v práci zohledňována psychika diabetika, především z hlediska jeho začlenění do kolektivu. Závěr bakalářské práce poukazuje na to, že i nemocný s diabetes mellitus může žít plnohodnotný a dlouhověký život, pokud se řídí danými pravidly.
Výživa diabetiků v domově pro seniory
FIDLEROVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce se zabývá stravováním seniorů s diabetem v domově pro seniory. Byly stanoveny dva cíle, a to zhodnotit, jak jídelníček v domově pro seniory vyhovuje biologickým potřebám diabetiků a také zhodnotit nutriční a energetický denní příjem seniorů - diabetiků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje stáří a fyziologickým změnám, které během něho nastávají. Dalšími důležitými tématy jsou diabetes mellitus 1. a 2. typu, jejich diagnostika, komplikace a léčba. Tuto část zakončuje doporučení pro výživu ve stáří. Pro tuto práci jsem si zvolila kvalitativní výzkum, kterého se zúčastnilo 10 seniorů. Týden jsem zapisovala jejich příjem jídla a pití, který jsem následně propočítala v programu Nutriservis Professional. Pomocí zjištěných údajů o výšce, váze a věku jsem vypočítala potřebu energie a živin, použita byla Harris-Benedictova rovnice. Energetický příjem a množství jednotlivých živin jsem porovnala s jejich vypočítanou potřebou a současnými doporučeními z oblasti diabetu a výživy starší populace. Součástí byl i semistrukturovaný rozhovor o stravovacích zvyklostech, jídle v domově, potížích při jídle apod.Z výzkumu vyplynulo, že jídelníčky v domově pro seniory ve většině sledovaných kritérií neodpovídaly potřebám a doporučením pro seniory s diabetem. Energetický příjem i množství živin se v různých dnech velmi lišily. Většina klientů měla vyšší příjem energie a živin, někteří však přijímali méně, než je jejich bazální potřeba. V některých jídelníčcích seniorů byl nedostatek bílkovin, což je pro osoby v tomto věku značně rizikové. Práce by mohla být použita jako výukový materiál pro nutriční terapeuty nebo jako pomůcka pro tvorbu jídelníčků v domovech pro seniory.
Edukační proces u pacienta s diagnózou diabetes mellitus
Krmenčíková, Veronika ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientů s onemocněním diabetes mellitus. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. V první kapitole teoretické části je přehledně popsána problematika onemocnění diabetes mellitus včetně komplikací, léčby. V druhé části jsou vypsány základní pojmy vztahující se k edukaci a edukačního procesu u pacienta s onemocněním diabetes mellitus. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika kvantitativního dotazníkového šetření na interních klinikách lůžkových částí v Thomayerově nemocnici, Fakultní nemocnici Motol a Nemocnici Nymburk. Cílem práce bylo zjištění úrovně edukačního procesu a spokojenost s proběhlou edukací o onemocnění diabetes mellitus nejen u pacientů i sester. Dále je práce zaměřena na zjištění míry znalostí a pochopení problematiky pacientem a uspokojení sester z proběhlé edukace pacientů s diagnózou diabetes mellitus. V závěru práce jsou prezentovány výsledky šetření a potvrzení či vyvrácení pracovních hypotéz a z nich vyplývající návrhy na zlepšení edukace pro pacienty s onemocněním diabetes mellitus.
Diabetes mellitus 1. typu
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diabetes mellitus 1. typu Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním diabetes mellitus 1. typu. Jedná se o rešeršní práci s cílem definovat a objasnit jevy spojené především s průběhem, ale i se vznikem, prevencí a komplikacemi diabetu. Teoretická část práce je vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů a má za úkol dopodrobna seznámit a shrnout současný stav poznání dané problematiky. Velká pozornost je zde věnována samotnému průběhu onemocnění, konkrétně pak možným vzniklým akutním i pozdním komplikacím a následně i jejich řešení. Důraz je zde také kladen na moderní, neustále se zdokonalující možnosti léčby a na význam selfmonitoringu. Z pedagogického hlediska je v práci zohledňována psychika diabetika, především z hlediska jeho začlenění do kolektivu. Závěr bakalářské práce poukazuje na to, že i nemocný s diabetes mellitus může žít plnohodnotný a dlouhověký život, pokud se řídí danými pravidly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.