Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba v pojetí laických a profesionálních řemeslníků
Řehořová, Anna ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím tvorby mezi laickými a profesionálními řemeslníky. Cílem je zjistit a porovnat, jak vnímají pojem tvorba a řemeslo řemeslník profesionál od laika. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů, na historii řemesla, jeho úpadek, ale také na to, jak je lidové řemeslo v dnešní době vnímáno. Jsou zde nastíněna vývojová stádia dítěte a jeho kresby, ale i postavení řemesla ve vzdělávání. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativní metody rozhovorů. Uskutečněno bylo šest rozhovorů. Tři rozhovory byly realizovány s profesionálními řemeslníky a tři s laiky. Po zrealizování veškerých rozhovorů byly následně přepsány a analyzovány otevřeným kódováním. Kódy byly vloženy do skupin a porovnány mezi sebou. Výsledkem analýzy je rozdílné pojetí řemesla mezi skupinou profesionálů a laiků, které je podrobněji rozebráno na konci praktické části.
Základy právního vědomí u žáků jako východisko pro výuku výchovy k občanství
Dousková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na základy právního vědomí u žáků. Jejím cílem je prozkoumat dětská pojetí odpovědnosti a procesů s ní spojených u žáků na začátku 2. stupně, určit mezery a miskoncepty, se kterými žáci přicházejí do výuky, a navrhnout doporučení pro výuku. V teoretické části je představen pojem odpovědnosti hlavně z pohledu práva, dále jsou uvedeny psychologické základy dětských pojetí a výzkumy věnující se dětským pojetím oblasti práva. Praktickou část tvoří sonda do dětských pojetí odpovědnosti. Sonda je realizována u žáků před přechodem na 2. stupeň a u žáků 6. třídy. Základem sondy jsou dvě situace, se kterými by se žáci mohli setkat ve svém běžném životě. Situace se odehrávají ve dvou žákům známých prostředích - škole a parku. O těchto situacích byly s žáky vedeny polostrukturované rozhovory, které byly následně kvalitativně vyhodnoceny. Na základě sondy bylo zjištěno, že žáci na počátku 2. stupně rozumí pojmu odpovědnost, ale mají problém identifikovat pravidla, podle kterých je přisuzována, a nerozumí vztahům a pravomocím institucí s odpovědností spojených. Také si její vznik a vymáhání zatím nespojují se zákony a ukázalo se, že mají problém porozumět dosahu odpovědnosti ve spojení se zletilostí. Na základě informací zjištěných v sondě jsou zařazena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.