Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba a hodnocení informačních zdrojů v medicíně
Janda, Aleš ; Kasal, Pavel (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent) ; Mihál, Vladimír (oponent) ; Sumerauer, David (oponent)
Souhrn Tvorba a hodnocení informací v medicíně je široký pojem. V rámci svého doktorského studia jsem se zaměřil na kvalitu zdravotnických informací především z pohledu medicíny založené na důkazech, tzv. evidence-based medicine (EBM). Tento přístup směřuje k použití aktuálně nejkvalitnějších dostupných lékařských dat při léčbě pacientů. EBM metodologii lze rozdělit na dvě základní skupiny: aferentní a eferentní. Aferentní část se zaměřuje na tvorbu informačních zdrojů, kdežto eferentní složka se soustřeďuje na optimální využívání těchto zdrojů a kritickou aplikaci získaných poznatků. Z praktických důvodů (omezení rozsahu práce) jsem v dizertaci zpracoval pouze jednu oblast, kterou jsem se v průběhu doktorského studia zabýval. Text dizertační práce pojednává především o aferentní větvi EBM, a to o vytváření kvalitativní a kvantitativní syntézy znalostí prostřednictvím systematického přehledu a meta-analýzy. Podrobněji je diskutována otázka sestavování přehledů týkajících se prognostických znaků, což je problematika v české literatuře dosud podrobněji nezpracovaná. Praktickým výstupem uvedeným v dizertační práci je pak popis tvorby systematického přehledu imunohistochemických prognostických markerů u intrakraniálních ependymomů, který byl sestaven a publikován naším výzkumným týmem. Vytvoření systematického...
Otevřené vzdělávací zdroje v kontextu environmentálních studií
Petiška, Eduard ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) ; Feberová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...
Otevřené vzdělávací zdroje v kontextu environmentálních studií
Petiška, Eduard ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) ; Feberová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...
Informovanost o škodlivosti kouření v těhotenství - z pohledu porodní asistentky
Němcová, Alžběta ; Dušková, Michaela (vedoucí práce) ; Adamcová, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kouření v těhotenství. Je zaměřena na kvalitu informovanosti o škodlivosti kouření v těhotenství u porodních asistentek a gynekologických sester v ambulancích. Zároveň se zaměřuje na kvalitu protikuřácké intervence, která je poskytována budoucím matkám kuřačkám i nekuřačkám. V teoretické části jsou shrnuty současné poznatky o škodlivosti kouření obecně. V dalších kapitolách jsou probírány rizika kouření v těhotenství s důrazem na nežádoucí účinky jak na matku, tak na plod. Na závěr teoretické části jsou zmíněny možnosti při podpoře odvykání kouření. Praktická část zahrnuje výsledky ze zvolené metody kvalitativní sondy, která se skládá ze zúčastněného pozorování porodních asistentek či gynekologických sester při práci s těhotnou ženou. Druhou část této metody tvoří polostrukturovaný rozhovor, který obsahuje osm doplňujících otázek. Vyhodnocení těchto otázek mapuje znalosti sester o nežádoucích účincích kouření v těhotenství, jejich přístup k protikuřácké intervenci a informace, co by jim pomohlo k efektivnější a snazšímu přesvědčení budoucích matek, aby přestaly kouřit. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že překážkou efektivní intervence ze strany porodních asistentek a gynekologických sester není nedostatek znalostí týkajících se škodlivých následků kouření...
Vliv kvality informací na uspokojování informačních potřeb uživatelů oborového portálu "Aspekty náhradní výchovy (ANV.cz)"
Dvořák, Jakub ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Pilecká, Věra (oponent)
Diplomová práce Vliv kvality informací na uspokojování informačních potřeb uživatelů obo- rového portálu Aspekty náhradní výchovy (ANV.cz) se věnuje analýze informačních potřeb uživatelů webového portálu a hodnocení kvality informací v něm obsažených, a to s využi- tím různých metod. Práce shrnuje koncepty kvalita informací a informační potřeba, popisuje problematiku měření kvality informací a nastiňuje důvody a možnosti výzkumu informač- ních potřeb a zvyšování kvality informací. První část práce je věnována vymezení pojmů informační chování, informační potřeba a kvalita informace. V této kapitole jsou popsány výše uvedené koncepty, možnosti jejich výzkumu, měření a hodnocení a zároveň je nastí- něna obecná souvislost mezi kvalitou informací a uspokojováním informačních potřeb. Jsou v ní popsány také další možné metody zjišťování informačních potřeb, které v práci využité nebyly. V druhé části je popsán webový portál ANV.cz, zejména okolnosti jeho vzniku a dosavadní vývoj a především současný stav portálu včetně popisu jeho technického řešení. V této části jsou také vymezeny a popsány jednotlivé cílové skupiny uživatelů portálu. Třetí část se zabývá analýzou informačních potřeb uživatelů ANV.cz metodami nepřímého pozo- rování a webometrické analýzy a doplňkově také pomocí dotazníku a hodnocením...
Tvorba a hodnocení informačních zdrojů v medicíně
Janda, Aleš ; Kasal, Pavel (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent) ; Mihál, Vladimír (oponent) ; Sumerauer, David (oponent)
Souhrn Tvorba a hodnocení informací v medicíně je široký pojem. V rámci svého doktorského studia jsem se zaměřil na kvalitu zdravotnických informací především z pohledu medicíny založené na důkazech, tzv. evidence-based medicine (EBM). Tento přístup směřuje k použití aktuálně nejkvalitnějších dostupných lékařských dat při léčbě pacientů. EBM metodologii lze rozdělit na dvě základní skupiny: aferentní a eferentní. Aferentní část se zaměřuje na tvorbu informačních zdrojů, kdežto eferentní složka se soustřeďuje na optimální využívání těchto zdrojů a kritickou aplikaci získaných poznatků. Z praktických důvodů (omezení rozsahu práce) jsem v dizertaci zpracoval pouze jednu oblast, kterou jsem se v průběhu doktorského studia zabýval. Text dizertační práce pojednává především o aferentní větvi EBM, a to o vytváření kvalitativní a kvantitativní syntézy znalostí prostřednictvím systematického přehledu a meta-analýzy. Podrobněji je diskutována otázka sestavování přehledů týkajících se prognostických znaků, což je problematika v české literatuře dosud podrobněji nezpracovaná. Praktickým výstupem uvedeným v dizertační práci je pak popis tvorby systematického přehledu imunohistochemických prognostických markerů u intrakraniálních ependymomů, který byl sestaven a publikován naším výzkumným týmem. Vytvoření systematického...
Komplexní řízení kvality dat a informací
Pejčoch, David ; Rauch, Jan (vedoucí práce) ; Máša, Petr (oponent) ; Novotný, Ota (oponent) ; Kordík, Pavel (oponent)
Tato práce pojednává o problematice kvality dat a informací. Kriticky hodnotí současný stav poznání v oblasti jednotlivých metod používaných pro audit a zvyšování kvality dat (resp. informací) a navrhuje nové principy tam, kde toto zhodnocení odhalilo mezery. Hlavní myšlenkou této práce je koncept řízení kvality dat a informací napříč celým univerzem dat. Toto univerzum představují všechny datové zdroje, se kterými přichází dany subjekt do styku, a které jsou používány v rámci jeho stávajících nebo zamýšlených procesů. Pro všechny tyto zdroje uvažuji nastavení shodné sady pravidel, politik a principů vycházejících ze současných a potenciálních přínosů těchto zdrojů při současném zohlednění případných rizik jejich užití. Jakousi pomyslnou červenou nití, která se táhne celým textem, je důležitost dodatečných znalostí pro proces řízení kvality dat / informací. Zavedení znalostní báze orientované na podporu řízení kvality dat a informací (QKB) je proto jedním ze základních principů autorem navržené sady doporučených postupů CADAQUES, které představují sumarizaci dílčích závěrů jednotlivých kapitol této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.