Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]
JOHAN -centrum pro kulturní a sociální projekty
Náhlíková, Petra ; VÁCLAVOVÁ, Denisa (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce si klade za hlavní cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování plzeňské neziskové organizace JOHAN - centra pro kulturní a sociální projekty - a to na základě případové studie sledující vývoj, historii, provoz, dramaturgii, finance a aktivity této organizace. Ukazuje, v čem se kulturně sociální centrum odlišuje od jiných kulturních center. Mapuje důležité aspekty nutné pro vznik takovéto instituce a pro zajištění jejího provozu. Poukazuje na to, jaké výhody a nevýhody přináší postupný rozvoj a nutná profesionalizace organizace. V neposlední řadě se také zabývá podrobněji ojedinělým prostorem bývalé budovy nádraží Plzeň Jižní Předměstí tzv. Moving Station, který vznikl jako jeden z prvních kulturních industriálních prostorů v České republice. Sleduje také, jaké přínosy vyplývají z členství JOHANu v kulturních sítích Trans Europe Halls a Nová síť. Práce by měla sloužit i jako inspirace, jak řešit provozní, finanční i produkční záležitosti v nově vznikajících typově obdobných organizacích v jiných lokalitách či městech.
Kulturní vzdělávání
Fialová, Daniela ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; CIHLÁŘOVÁ, Kristýna (oponent)
Diplomová práce nese podtitul Koncepční spolupráce základních škol a kulturních institucí v Praze. Zaměřuje se nejen na divadelní prostředí, ale také na další typy institucí jako jsou galerie, hudební tělesa nebo knihovny, aby bylo možné získat vhled do situace programů pro školy, které přispívají k výchově nejmladší generace diváků. Klade si za cíl zmapovat situaci kulturního vzdělávání v Praze a zasadit ji do kontextu České republiky a Evropy. Dále práce na základě rešerší, rozhovorů a studia ustavujících dokumentů zkoumá motivace nebo naopak bariéry při realizaci vzdělávacích programů ze strany kulturních institucí i škol. V první části se zabývá terminologickými nuancemi souvisejícími se vzděláváním dětí na poli umění a kultury a shrnuje koncepční dokumenty, které pracují s pojmem kulturní vzdělávání. Práce pokračuje shrnutím východisek pro současný stav kulturního vzdělávání. Zde popisuje nejčastější typy programů určených školám, roli lektora v instituci a rozdílné možnosti pro realizaci takových programů vzhledem k provozním podmínkám. Druhá část práce se věnuje komparaci výstupů z rozhovorů se zástupci osmi pražských kulturních institucí a s pěti učiteli ze základních škol v Praze. Na závěr jsou uvedeny dva příklady dobré praxe ze zahraničí a dva příklady pražských projektů a jejich potenciál rozvoje do budoucna.
Kulturní advokacie
Cajtlerová, Zuzana ; KEJKRTOVÁ MĚŘIČKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; SMOLÍKOVÁ, Marta (oponent)
Kulturní advokacie, tedy obhajoba kultury a umění, je oblastí, které se po teoretické stránce věnuje v České republice málokdo. Tzv. arts advocacy tak zůstává doménou především zahraniční. Diplomová práce proto zpracovává tuto nezbytnou oblast činnosti každé kulturní organizace v teoretické rovině a rozebírá několik vybraných metod kulturní advokacie a zdrojů její argumentace: určení vlastní prospěšnosti jako základ advokacie, ekonomické dopady kultury jako nový zdroj argumentace, kontakt s volenými zástupci, sdružování a zapojení veřejnosti jako kulturního advokáta. Kromě ní nabízí několik zajímavých případů dobré praxe ze zahraničí. Na základě nabytých znalostí pak reflektuje stav advokacie kultury a umění u nás.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.