Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kriminalistické verze
Sedláčková, Hana ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Kriminalistické verze Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá tématem kriminalistických verzí jako součástí kriminalistické vědy a metodou kriminalistické praktické činnosti. Cílem této diplomové práce je poskytnout důkladné vymezení definice a podstaty kriminalistických verzí, popsat jejich druhy, tvorbu, proces prověrky a dokazování verzí a v neposlední řadě ukázat na reálných případech jejich praktický význam a využití. V práci jsou využity metody deskriptivní analýzy, komparace a výkladu. V první kapitole diplomové práce je detailně zkoumán samotný pojem kriminalistických verzí, a to nejprve prostřednictvím jeho systematického zařazení a následně analýzou jeho definice předestřené některými významnými osobnostmi kriminalistiky. Dále se první kapitola věnuje krátkému rozboru pojmu hypotéza a jeho významu pro kriminalistické verze. V rámci dalšího zkoumání pojmu se pak práce věnuje i porovnání metody tvorby kriminalistických verzí s behaviorální analýzou jako metodou sestavování profilu pachatele. Předmětem druhé kapitoly práce jsou pak možné způsoby dělení kriminalistických verzí a jejich jednotlivé druhy. Pozornost je zaměřena i na typické verze. Třetí kapitola této práce se pak zabývá procesem tvorby kriminalistických verzí po jejích jednotlivých fázích. Tato kapitola práce se blíže dotýká některých...
Realita v československých kriminálních filmech z 60. let (s důrazem na postavu vyšetřovatele a kriminalistické metody)
Staňková, Nikola ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Filmy či seriály s kriminální tematikou se mezi diváky těší velké oblibě. Poměrně dlouhou tradici mají i v České (Československé) republice. Konkrétně v 60. letech minulého století bylo v Československu natočeno několik kvalitních filmů s detektivní zápletkou, které dodnes patří ke klenotům tuzemské kinematografie a jsou v televizi poměrně často reprízovány. Snímky zobrazují nejen zločin, ale také následný průběh vyšetřování, a tedy i práci kriminalistů. Způsob zachycení policejní činnosti je divákům předkládán jako skutečný odraz reality a diváci mu často věří. Je proto zajímavé sledovat, zda filmové zpracování metod a postupů vyšetřování odpovídá skutečné kriminalistické praxi. Touto problematikou se zabývá předkládaná diplomová práce. Z hlediska policejní praxe a filmové naratologie analyzuje celkem pět československých snímků s kriminální tematikou a jejím cílem je zjistit, nakolik odpovídají zobrazené kriminalistické postupy tehdejší realitě. Důraz je kladen rovněž na postavu vyšetřovatele, jakožto představitele strážce zákona, a především hlavní filmové postavy. První část práce tvoří teoretický úvod do principů filmového vyprávění, částečně i do filmové teorie a především pak úvod do metodologie kriminalistiky. Druhá část práce je praktická. Teoretické poznatky jsou zde aplikovány při...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.