Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretace kresby začarované rodiny v kontextu sociální práce s pěstounskými rodinami
Gazdová, Marie ; Novák, Petr (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Bakalářská práce bude zaměřena na metodu kresby začarované rodiny. V teoretické části se věnuji pojmům týkající se rodiny. Dále se zabývám náhradní rodinnou péčí, jejími formami, vnímání rodinné péče atd. Také teoretický text obsahuje přiblížení k tématu dětské kresby, zejména její vývojové fáze, kresbě rodiny a kresbě začarované rodiny. Praktická část se zabývá kresbou začarované rodiny s dětmi z pěstounských rodin a rozhovory s nimi. Dále se práci objevují kazuistiky dětí, jež byly vybrané do výzkumu. U kresby začarované rodiny, je podstatné, že dítě může projevit svůj pohled na jednotlivé členy rodiny pomocí začarování jich do zvířete. Kresba v mé výzkumné části slouží k poznání dětské osobnosti, především k jeho vztahů mezi členy rodiny a k jeho celkovému prožívání při kresbě. Také jsem se zaměřila na dětský vývoj dítěte a vliv náhradní rodinné péče. Klíčová slova Rodina, náhradní rodinná péče, dítě, dětská kresba, kresba rodiny, kresba začarované rodiny
Kresba jako nástroj dětské komunikace
Varaďová, Renáta ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Teoretická část práce se zabývá klíčovými tématy dětské kresby, klinickou psychologií, vývojem dětské kresby a projektivními technikami obecně. Zároveň se práce věnuje rodině a jejímu vlivu na dítě. Praktická část se skládá z výzkumu, který jsem zaměřila na věkovou skupinu dětí od 5 do 9 let. Předmětem zkoumání byly dětské kresby rodiny a začarované rodiny. Pro dosažení cíle jsem zvolila metodu práce s dostupnou literaturou, která se zabývá vývojem lidské kresby a vývojem dítěte. Klíčová slova: kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodina
Kresba rodiny u dětí z rodiny s rozchodovou zkušeností
Saksunová, Aneta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem rozchodové zkušenosti na dítě předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, zda se tento vliv projeví i na kresbě rodiny. Podkladem pro realizaci výzkumu je teoretická část, která je tvořena dvěma velkými oblastmi. Těmito oblastmi jsou předškolní věk a rodina. Z nich jsou pak vyzdviženy aspekty, které nejvíce korelují s praktickou částí. Z předškolního věku se jedná o myšlení, komunikaci, emoce, sociální vývoj a o kresbu, která tvoří nejdůležitější složku. Oblast rodiny je uvedena aktuální situací, po které přichází podstatné informace o funkcích a druzích rodiny. Finální a zároveň nejpodstatnější částí je podkapitola vztahující se k rozchodům a rozvodům. Výzkumná data jsou získána pomocí kresby rodiny a polostrukturovaného interview. Interview je použito z důvodu upřesnění informací z kresby rodiny a doplnění popisu dítěte jako takového. Vrcholem praktické části jsou výsledky výzkumu. Ukázalo se, že nejmarkantnější rozdíly jsou přítomny u parametrů: přítomnost otce/matky/dítěte na kresbě, nejbližší osoba či věc od dítěte na kresbě, vzdálenost dítěte od otce a od matky na kresbě, dokreslené osoby předměty či zvířata na kresbě a mluvení o rodičích v rámci rozhovoru. Z těchto parametrů stojí za vyzdvihnutí dokreslené objekty, kterých se vyskytuje u dětí z rodiny s...
Kresba jako nástroj dětské komunikace
Varaďová, Renáta ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Teoretická část práce se zabývá klíčovými tématy dětské kresby, klinickou psychologií, vývojem dětské kresby a projektivními technikami obecně. Zároveň se práce věnuje rodině a jejímu vlivu na dítě. Praktická část se skládá z výzkumu, který jsem zaměřila na věkovou skupinu dětí od 5 do 9 let. Předmětem zkoumání byly dětské kresby rodiny a začarované rodiny. Pro dosažení cíle jsem zvolila metodu práce s dostupnou literaturou, která se zabývá vývojem lidské kresby a vývojem dítěte. Klíčová slova: kresba rodiny, kresba začarované rodiny, rodina
Kresba rodiny - kasuistická studie
CHROMÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je pokus o interpretaci dětské kresby a její využití k sestavení rodinné kasuistiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na vysvětlení základních pojmů teorie rodiny. Dále se soustředí na vývoj dětské kresby, kresby postavy a skupiny postav ? rodiny. Zajímá se o možné způsoby výkladu některých prvků a symbolů takové kresby a o využití interpretace dětské kresby v oblasti psychologie a sociologie rodiny. Praktická část má kasuistický charakter. Zaměřuje se na rozbor kresby rodiny a začarované rodiny.
Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí
VONEŠOVÁ, Iveta
Bakalářská práce s názvem ?Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí? se snaží zjistit, zda se liší výtvarný projev dětí z úplné či neúplné rodiny. Práce je rozdělena na hlavní dvě části ? teoretická část a praktická část. V teoretické části se věnuje výtvarnému projevu předškolních dětí. Konkrétněji rozvádí vývoj předškolního dítěte z různých hledisek. Dále popisuje vztah předškolního dítěte ke kresbě. V závěru teoretické části jsou stručně popsány faktory, které ovlivňují kresebný projev dětí. V teoretické části práce sleduje rozdíly v kresbě dětí, které jsou z úplné rodiny a dětí, kde chybí jeden rodič. Sledována je grafická úroveň kresby a atributy které jí náleží.
Sledování vývoje výtvarného zobrazení rodiny v kresbě předškolního dítěte
ŠMAHELOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá sledováním způsobů pojetí rodiny v kresbě předškolních dětí. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy předškolní období, význam rodiny, vývoj kresby, kresba rodiny. Charakterizuje dítě v předškolním věku z hlediska vývoje motorického, kognitivního, sociálního, emočního, morálního a hry. Nastiňuje proměny rodiny, vztahy mezi členy rodiny a její význam. Seznamuje s vývojem a znaky dětské kresby a zaměřuje se na interpretaci kresby rodiny. Praktická část zjišťuje na vzorku 20 dětí, jak se projevují v kresbě rodiny věkové a individuální zvláštnosti dítěte. Pomocí kresby rodiny a rozhovoru mapuje, jak je dítě schopno rodinu vnímat a kresebně znázornit.
Kresba začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ
FOŘTOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje projektivní metodě psychologické diagnostiky rodiny, testu kresby začarované rodiny. Teoretická část práce popisuje obecně současnou rodinu, její míru stability i sklon ke krizovosti a následnému rozpadu rodiny. Posléze je pozornost věnována oblasti rodinné diagnostiky, konkrétně kresebným projektivním technikám, zejména pak testu kresby začarované rodiny. Praktická část analyzuje soubor 110 kreseb začarované rodiny získaných od dětí z prvních a pátých tříd různých základních škol. Cílem práce je postihnout nejčastější tendence ve volbách začarování a vyhledání možných symbolických souvislostí se začarováním a vztahy mezi jednotlivými členy rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.