Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
In dust we trust
Rujbr, Kamil ; Opekar), Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Skrze papíry a plátna vyprávím příběh každodenní závislosti, která nás obklopuje. Vycházím z osobních pocitů a nasávám atmosféru města a míst z okraje společnosti. Toto téma zobrazuji formou abstraktní kresby a malby, ve kterých jsou zobrazeny určité fáze a procesy. Zachycuji chaos do nových forem, aby obraz ani v rámci technologicky zdokonalované a všemi směry expandující vizuální kultury neztratil živost, smysl a kritické opodstatnění pro svou další existenci. Obrazy a kresby jsou návštěvou do světa lidí, kterých na světě není většina a všichni jsou svým způsobem strašně osamělí a ztracení.
MIZENÍ A CHYBĚNÍ
Langer, Jan ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje autorův zájem o kresbu a vychází z myšlenkového pozadí jeho umělecké tvorby. Práce je vedena zájmem o fyzické podmínky vzniku kresby jako takové (materialita kresby), ale také zkoumáním údělu kresby jakožto fluidního materiálu tvorby, vstupujícího do vztahu s obrazem (kresba jako materiál). Zároveň se zabývá procesem tvorby samotné a fenoménem opakování. Primárním cílem celé práce pak není záměrné kladení předem formulovaných otázek a následné hledání jejich odpovědí, ani prezentace jakýchsi hotových pravd, nebo pouhá ilustrace určité problematiky, jde spíše o proces nalézání otázek, které se v průběhu tvorby samy vynořují.
Cesta do pravěku
Filipová, Markéta ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je odkazem k filmu režiséra Karla Zemana, jenž je příběhem čtveřice chlapců, kteří se rozhodnou podniknout cestu do minulosti. Spojujícím prvkem celého souboru je variace na úvodní scénu z filmu Karla Zemana, kdy čtveřice kluků propluje jeskyní do období pravěku. Tato scéna se stala symbolickou a motiv „cesty“ je přítomný téměř ve všech obrazech. Cesta do pravěku je metaforou pro výzkum a studium prehistorie. Je to mentální pohyb směrem do minulosti, při kterém se snažíme porozumět dávno zapomenutým skutečnostem.
Jedna práce
Maša, Vojtěch ; Stratil, Václav (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce Jedna práce je navození obhajoby v rámci mé bakalářské obhajoby. Zorganizoval jsem a předkládám jako svou bakalářskou práci následující: Václav Stratil na sebe vzal roli studenta a obhajuje svoji jednu kresbu, která je nainstalovaná během obhajoby. Svou obhajobu napsal písemně a ta je k dispozici v rámci mé bakalářské práce. Vedoucí práce studenta Václava Stratila je Jiří Ptáček, který napsal posudek vedoucího práce pro Václava Stratila. Já – Vojtěch Maša – jsem oponentem Václava Stratila a napsal jsem mu oponentský posudek.
Life of a Generation
Rujbr, Kamil ; Soukup, Štěpán (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
V diplomové práci vycházím primárně ze současných problémů, které nás obklopují, textů rapové hudby, evropské kinematografie a prostředí brněnského "Bronxu" ve kterém mám ateliér a mohu tak autenticky pozorovat všudypřítomné problémy v českém Ghettu. Budu vycházet ze svých kreseb. Tímto tématem se zabývám dlouhodobě, ale nyní bych rád vytvořil určitý přesah i určité srovnání. Budu tak pracovat nejen s kresbou a malbou, ale je možné že využiji i texty, nahrávky a videa
Trofeje
Pavlíček, Jiří ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
18 metrů dlouhá kresba na plátně, zachycující můj vlastní šestiletý příběh života na vysoké škole i mimo ni. Do kresby prosakuje i tématika trofeje a graduje výběrem této tématiky pro moji teoretickou i praktickou diplomovou práci. Plátno je navinuto v dřevěném přístroji a pomocí klik jej lze prohlížet. Práci také doprovází instalace vlastních trofejí a přírodnin.
Kresba
Kleinerová, Zuzana ; Franta, Jiří (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dlouhodobě zkoumám nezachytitelnost linky v kresebném procesu, který se snažím přiblížit ve výsledném díle skrze výraz linie. Bakalářská práce je vyústěním téměř čtyřletého kresebného výzkumu. Kresbu jsem definovala jako celek subjektivně prožívaných linií v čase. Okamžik, v němž linie vzniká a je ještě mou součástí, jsem nazvala momentem existence linie. Celá kresba je zážitkem. Pro potřebu přesnějších hranic a dosažení přítomnostního charakteru jsem se zaměřila na jednu linii. Dílem se stává samostatný prožitek. Akt kresby je stavem mysli. Ocitám se v prostředí, kde se linie nezachytí. Pouze krátkým okamžikem vnímám emocemi ožívanou, černou matérii, které propůjčuji i svou tělesnost.
Výletní místa
Fialová, Eliška ; Achrer, Josef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Maluji parky-výletní místa, jejich terén a prostor. Zobrazuji jejich strukturu složenou z různých prvků. Zajímá mě lidský dotek a pohyb a především pohled. Zajímá mě člověkem budované či přetvářené prostředí a to jak zpětně, na člověka působí. Parky jsou místy stvořenými pro úžas, pro nevšední zážitek, pro naplnění vjemy. Taková místa se snažím popsat a vytvořit ve svých obrazech.
NA PASNÍKU
Siegelová, Kateřina ; Vlková, Veronika (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem mojí diplomové práce Na Pasníku je čas a rozklad. Vyráběla jsem si malé domečky z přírodnin a ty umístila v lese. Předmětem práce je plynutí času. Výsledkem mojí práce je časová velkoformátová kresba. Domečky na kresbě se postupně rozpadají a mizí. Tímto vytvářím časovou kresbu.
Osobní téma
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.