Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Larp - kreativní trávení volného času
JÍROVÁ, Lucie
Práce se zabývá poměrně známou volnočasovou aktivitou LARP. Na začátku se práce zabývá volným časem. Poté práce pokračuje vysvětlením, co je to LARP a čím se zabývá. Dále práce definuje pojem kreativita a inspirace, protože tyto pojmy jsou nedílnou součástí zvoleného tématu práce. Na tyto pojmy navazuje pojednání o kostýmu a hraní rolí, které je nedílnou součástí prací zvolené aktivity. Práce pokračuje kapitolou o schopnostech a dovednostech, které se při hraní LARPu rozvíjí a které si hráč osvojuje. Tyto schopnosti a dovednosti se dále využijí nejen při hraní LARPu, ale i v běžném životě. V praktické části práce navrhuje náměty a návody na kreativní využití volného času. Náměty a návody, které jsou v práci zvoleny se týkají LARPu. Výrobky v práci prezentované jsou částí vybavení, které by podle autora na LARPu nemělo chybět.
Soustředění dětského pěveckého sboru na letním táboře s využitím celotáborové hry za účelem rozvoje kreativity
BERÁNKOVÁ, Marie
Práce se zabývá definováním hudebnosti, pěveckého sboru, nadáním, schopností a tvořivosti, dále letními tábory i vymezením mladšího a staršího školního věku v teoretické části. Praktická část řeší náplň letního tábora, která se skládala z části pěveckého soustředění na zdokonalení zpěvu a vylepšení techniky, dále celotáborové hry, jejímž hlavním cílem je podpořit rozvoj tvořivosti, kreativity a v neposlední řadě večerního programu opět zaměřeného na pěvecké hry a aktivity.
Rozvoj kreativity v rámci volnočasových aktivit zaměřených na orientální tanec u dospělých žen
ŠTEFÁNKOVÁ, Kristýna
Tato práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje zhodnocení rozvoje kreativity v rámci navštěvování kurzů orientálního tance. První kapitola pojednává o kreativitě, její historii, užitečnosti v lidském životě a jejím vlivu na víru ve vlastní hodnoty sebe sama. V druhé kapitole hovoříme o volném čase a jeho využití dospělými jedinci. Další kapitolou je tanec a jeho důležitost v životě člověka, jehož pomocí lze nabýt vyššího mínění o své osobě i svém zevnějšku. Dále hovoříme o historii orientálního tance, jeho pozitivní a zdravotní účinky na člověka a v neposlední řadě o tvorbě kostýmů, která se vyznačuje fantazií, pečlivostí a hlavně tvořivými schopnostmi každé z tanečnic. Praktická část práce obsahuje výzkum, jehož pomocí zjistíme, zda dochází k rozvoji kreativity u dospělých žen v rámci navštěvování kurzů orientálního tance.
Prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře
ŠTĚPÁNKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřena na ekologickou výchovu prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy ekologická výchova, prosociální výchova, výtvarná hra, umění jako hra, motivace, kreativita, reflexe, projekt, klíčové kompetence. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Praktickou část tvoří projekt představující prohlubování prosociální a ekologické výchovy skrze výtvarnou hru na letním táboře.
Nové formy komerčních komunikací a jejich využití v kreativních průmyslech
Fidrmucová, Naďa ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Nové formy komerčních komunikací a jejich využití v kreativních průmyslech" je zaměřena na dva fenomény dnešní doby. Na nové formy komerční komunikace jako reakce na opouštění klasických komunikačních metod, kanálů a médií. Druhým fenoménem jsou pak kreativní průmysly jako příležitost pro novou ekonomiku. V práci se postupně zabývám analýzou specifik marketingové komunikace v oblasti kreativních průmyslů, analýzou komerční komunikace a jejích vybraných nových forem a praktickými příklady jejich využití v oblasti kreativních průmyslů. Na základě těchto analýz vyvozuji obecné závěry a specifika užití nových forem komerčních komunikací v komunikaci jednotlivých odvětví kreativních průmyslů.
Potenciál kultury a kreativity v rozvoji území města Plzně
Hacaperková, Anna ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje fenoménu kulturních a kreativních průmyslů a roli kulturních a kreativních odvětví v regionálním rozvoji. Práce rámcově definuje nejvýznamnější výzkumné koncepty v této oblasti a identifikuje ekonomický význam kulturních a kreativních průmyslů. Součástí tohoto dokumentu je rovněž představení projektu Evropské hlavní město kultury a vymezení jeho ekonomických přínosů. Prioritou této práce je zmapování kulturních a kreativních průmyslů na území Plzeňského kraje a města Plzně a zhodnocení efektivity a důsledků realizace projektu Plzeň 2015-Evropské hlavní město kultury pro rozvoj regionu. Na základě výsledků analytického šetření je zde zhodnocen potenciál kultury a kreativity v rozvoji Plzeňského kraje a města Plzně.
Rozvoj tvůrčího myšlení jedince v procesu kognitivní činnosti
Ilyasova, Vladlena ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice rozvoje tvůrčího myšlení. Hlavními cíly práce jsou identifikovat, definovat a odůvodnit psychologické faktory, etapy a kvalitativní vlastnosti rozvoje tvořivého myšlení. Ukázat pomocí praktických pokusů, že speciálně organizovaná kognitivní činnost vede k rozvoji tvůrčího myšlení na základě rozvoje jeho kvalitativních vlastností. Ve své práci podrobně rozebírám pojem tvořivost, tvůrčí myšlení, kognitivní činnost z hlediska různých vědeckých přístupů. Jedním z důležitých aspektů je podrobná funkční analýza procesu tvůrčího myšlení a kognitivní činnosti. Kognitivní činnost v rámci mé práce je rozebírána jako funkční prostor pro rozvoj tvůrčího myšlení. Během praktické části pomocí experimentální práce potvrdíme hypotézu o tom, že rozvoj jednotlivých kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení během speciálně organizované kognitivní činnosti vede k celkovému rozvoji tvůrčího myšlení. Praktická část práce zahrnuje přípravu a adoptaci Torranceho figurálního testu tvořivého myšlení pro zjištění tvůrčího potenciálu, přípravu úloh a úkolů nacílených na rozvoj jednotlivých vlastností tvůrčího myšlení, přípravu prezentací pro seznámení žáků s pojmy: tvořivost, tvůrčí myšlení, kognitivní činnost a rozvoj schopnosti rozlišovat psychické jevy ovlivňující tvůrčí myšlení. Vytvoření vhodného prostředí pro rozvoj emočně-pozitivního vztahu žáků k procesu tvůrčího myšlení, zajištění působení odhalených psychologických faktorů pomocí zavedení určitých podmínek. Provedení hodin nacílených na rozvoj jednotlivých kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení v 5., 6. a 7. třídách Základní školy Janského. Vytvořením kontrolní a experimentální skupiny zajistíme možnost sledování změn během praktické části práce. Porovnáním a analýzou výsledků dospějeme k závěru o tom, že speciálně organizovaná kognitivní činnost vede k rozvoji tvůrčího myšlení. Vlastní přínos práce spočívá v tom, že působení každého identifikovaného a odůvodněného psychologického faktoru rozvoje tvůrčího myšlení jednotlivce je zajištěno vytvořením určitých podmínek, které zahajují a aktivizují daný proces, současně rozvoj každé ze čtyř kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení probíhá postupně. Výsledky výzkumu mohou být použity v praxi vzdělávacích institucí pro vytvoření komplexního programu nacíleného na rozvoj tvůrčího myšlení a zavedení tohoto programu ve školním rámcovém vzdělávacím procesu. V průběhu psaní diplomové práce byly použity následující metody: teoretická analýza filozofické, psychologické a pedagogické odborné literatury, zkoumaní praktických zkušenosti na toto téma. Rozvoj tvůrčího myšlení jednotlivce během kognitivní činnosti byl studován pomocí experimentálních pokusů J. Guilforda, E. P. Torrance a dalších. Práce se skládá ze dvou částí. První, více teoreticky zaměřená část, je rozdělená do dvou kapitol. První kapitola se zabývá problematikou definice základních pojmů, popisuje proces tvůrčího myšlení a jeho etapy. Druhá kapitola se zabývá odhalením psychologických faktorů a jevů ovlivňujících proces tvůrčího myšlení a funkční analýzou. Druhá, prakticky orientovaná část, se zabývá přípravou testů, úkolů a úloh nacílených na rozvoj jednotlivých vlastností tvůrčího myšlení, provedením praktického výzkumu mezi žáky základní školy a analýzou získaných výsledků.
Kreativita a inovace v sebepoznání a sebeřízení
Mazaeva, Olesya ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Rohlíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebepoznání a sebeřízení, jejich kreativními metodami a nástroji. Cílem práce je znázornit či vyjádřit důležitost poznání sebe sama a ukázat důležitou roli selfmanagementu v každodenním životě lidí. Zároveň jsou uvedeny a popsány různé praktické nástroje a metody, které mohou přispět k vyššímu výkonu a úspěchu jedince. První část práce obsahuje teoretické poznatky o kreativitě a inovacích, sebepoznání a sebeřízení, stanovení efektivních cílů, velký prostor je věnován jednotlivým nástrojům a metodám, které mohou přispět ke zlepšení lidského výkonu a sebezdokonalování. Praktická část bakalářské práce navazuje na vypracovanou teoretickou část a je založena na výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se studenti vysokých škol zabývají sebepoznáním a sebeřízením; a v případě, že ano, v jaké míře využívají jejich jednotlivé nástroje a metody. Po následující interpretaci výsledků průzkumu jsou formulovány vhodné návrhy a doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí157 - 166dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.