Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Design of Educational Videos for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Starykovska, Vladyslava ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Nowadays, information technology is actively incorporated into education worldwide, especially after the global pandemic. Advances and innovations in educational technology, such as access to the Internet, multimedia technology, and handheld devices, have led to significant changes in the way people interact and learn. A growing tendency toward the use of technology and its integration into the school curriculum has gained crucial importance. In particular, the use of a video as an audio-visual material in foreign language lessons has grown rapidly because of the increasing emphasis on the communicative approach, and the use of a video is a great stimulus and facilitator for foreign language teachers. The aim of this bachelor’s thesis is to discuss the importance of using a video in engineering lessons taught in a foreign language and try to define the distinctive features of a high-quality educational video. A literature review is used to identify and examine relevant theories and methods related to the concept of an educational video. The review reveals that educational videos have emerged as a critical part of higher education, and they provide an important tool for delivering content in many flipped, blended, and online classrooms. Videos increase student engagement, which in turn helps improve their learning outcomes. The use of videos stimulates the cognitive processes of thinking, reasoning, problem-solving, decision-making, and creating. Videos take the student beyond recall-and-relate activities. The practical part reveals the process of creating educational video material and focuses on designing a series of educational videos for selected electrical engineering and information technology subjects taught in English.
Biometrické testování při studiu kognitivní zátěže v prostředí ArcGIS StoryMaps
BLAŽEK, Vojtěch
Hlavním tématem předložené disertační práce je detailní analýza toho, jak žáci pracují s webovou mapovou aplikací ArcGIS StoryMaps, pomocí metod biometrického testování. Výběr tohoto tématu souvisí s rozvojem a větším zapojováním digitálních technologií do výuky, který byl akcelerován vypuknutím pandemie Covidu-19. Vliv digitálních technologií na současnost společnost zapříčinil novou průmyslovou revoluci 4.0, kdy většina pracovních procesů začíná být automatizována a řízena počítači. Tento trend se promítá i do reforem kurikulárních dokumentů po celém světě. Společným rysem kurikulárních reforem je zavádění digitálních kompetencí a změna pohledu na výuku informatiky. Tyto změny přenáší některé požadavky v oblasti digitálních kompetencí i na ostatní předměty včetně geografie. Úvodní teoretická část práce se věnuje transformaci kurikulárních dokumentů a vývoji GIS, včetně jeho vazbě na geografické vzdělávání v perspektivě 21. století. Nedílnou součástí je shrnutí dosavadních poznatků v oblasti kognitivní zátěže včetně možností jejího měření. Analytická část práce se zaměřuje na hodnocení dat naměřených pomocí systému Gazepoint.
Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení
Bašátková, Kateřina ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Rotter, Miloš (oponent)
1 Název práce: Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení Autor: Bc. Kateřina Bašátková Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá sběrem fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení. V první polovině části práce je shrnuta teorie výzkumu fyziologických veličin a jeho uplatnění v oblasti lidského chování. Zvláštní pozornost je věnována zejména metodě sledování zraku (eye tracking) a měření srdeční frekvence (heart rate) v průběhu behaviorálních procesů. Druhá polovina práce je věnována vlastnímu výzkumu vlivu změny frekvence mrkání oka (blink rate) a frekvence srdečního rytmu v závislosti na různé míře kognitivní zátěže. Výzkum byl realizován na celkem šesti objektech. Získaná data potvrdila přímou závislost frekvence mrkání oka a frekvence srdečního rytmu na obtížnosti daného úkolu (task). Klíčová slova: tepová frekvence, variabilita srdečního rytmu, frekvence mrkání oka, kognitivní zátěž
Kilian Seeber a jeho přínos pro další výzkum v oblasti
Baštanová, Petra ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Šteffl, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je deskriptivní teoretickou studií, která se zabývá dílem konferenčního tlumočníka, pedagoga a badatele Kiliana Seebera. Práce představuje jednotlivé oblasti zájmu Kiliana Seebera a výsledky jeho výzkumů. Věnuje se především kognitivní zátěži v procesu simultánního tlumočení, prosodii a intonaci, etickým rozhodnutím v procesu simultánního tlumočení a pedagogickým otázkám spojeným se školením učitelů tlumočení a jejich vzájemnou spoluprací. Práce také informuje o dalších pedagogických a tlumočnických projektech Kiliana Seebera a v neposlední řadě zmiňuje ohlas na jeho dílo v mezinárodní tlumočnické komunitě. Klíčová slova: Kilian Seeber, kognitivní zátěž, pupilometrie, experiment, prosodie, intonace, etická rozhodnutí, simultánní tlumočení, kombinovaná výuka.
Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení
Bašátková, Kateřina ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Rotter, Miloš (oponent)
1 Název práce: Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení Autor: Bc. Kateřina Bašátková Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá sběrem fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení. V první polovině části práce je shrnuta teorie výzkumu fyziologických veličin a jeho uplatnění v oblasti lidského chování. Zvláštní pozornost je věnována zejména metodě sledování zraku (eye tracking) a měření srdeční frekvence (heart rate) v průběhu behaviorálních procesů. Druhá polovina práce je věnována vlastnímu výzkumu vlivu změny frekvence mrkání oka (blink rate) a frekvence srdečního rytmu v závislosti na různé míře kognitivní zátěže. Výzkum byl realizován na celkem šesti objektech. Získaná data potvrdila přímou závislost frekvence mrkání oka a frekvence srdečního rytmu na obtížnosti daného úkolu (task). Klíčová slova: tepová frekvence, variabilita srdečního rytmu, frekvence mrkání oka, kognitivní zátěž

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.