Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Řešení matematických úloh žáka s Aspergerovým syndromem
Bonaventurová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá žákem s Aspergerovým syndromem (dále jen "AS") a jeho postupy při zpracování matematických úloh. V teoretické části jsou představena východiska této diagnózy, s důrazem na popis kognitivních specifik a deficitů. Ve výzkumné části je věnována pozornost žákovi s AS, který je integrován do běžné školy. Jedná se o případovou studii - jeden z možných designů kvalitativního výzkumu. Cílem práce je hlubší porozumění kognitivním mechanismům u AS na základě případové studie, respektive popis dopadu deficitů a specifik v oblasti kognice na řešení matematických úloh. Tento přístup lze považovat za poměrně nový, jelikož pozornost je často věnována spíše vnějším projevům, tedy chování osob s AS, namísto zkoumání vnitřních příčin problematiky. Výsledky výzkumu tak mohou pomoci k pochopení odlišného autistického vnímání a zpracovávání informací. Toto pochopení je důležité, jelikož stále přibývá počet integrovaných žáků s diagnózou AS do běžných škol, a je proto žádoucí porozumět této problematice ve vztahu ke škole a školní úspěšnosti. Klíčová slova Aspergerův syndrom, matematika, kognitivní deficity, kognitivní styl

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.