Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hra v Unity s využitím genetických algoritmů
Bábek, Radomír ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na oblasti herního vývoje a genetických algoritmů. Popisuje návrh~a implementaci hry PlantEVO, ve které figurují speciální bojové rostliny. Úkolem hráče je pochopit fungování genetického algoritmu a využít ho co možná nejefektivněji při šlechtění svých roslin. Následně je síla jeho rostlin otestována v online soubojích proti ostatním hráčům. Souboje probíhají ve stylu tahové strategie. Hra využívá architekturu klient-server. Klien je naprogramován v herním enginu Unity, server využívá architekturu REST API.
Studie křížení VRT s konvenční tratí u Vranovic
Drcmánek, Roman ; Beňák, Ľubomír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout křížení VRT Jižní Morava s konvenční tratí železniční vlečky Pohořelice – Vranovice. Dále vymodelovat křížení ve 3D, který bude sloužit jako příprava pro BIM. Začátek úseku řešené vlečky se nachází na okraji obce Vranovice a konec úseku u obce Přibice. Řešení je navrženo ve 2 variantách, které byly následně porovnány i s možností úplného zrušení provozu na železniční vlečce.
Využití operátoru křížení v kartézském genetickém programování
Bromnik, Petr ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Hurta, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat dvě nové metody křížení v kartézském genetickém programování (CGP) a porovnat je s existujícím přístupem. CGP je typ evolučního algoritmu využívající acyklické grafy k reprezentaci spustitelných programů. Většina CGP aplikací pracuje výhradně s operátorem mutace, ale snahy o nalezení vhodného operátoru křížení stále pokračují. V této práci jsou dvě nově navržené metody křížení porovnávány na pěti úlohách symbolické regrese oproti standardnímu přístupu 1 + lambda založenému čistě na mutaci. Výsledky experimentů ukázaly, že tyto metody naleznou řešení za podobný počet fitness evaluací jako 1 + lambda, ve dvou případech dokonce významně dříve.
Implementace a vizualizace klasického genetického algoritmu za použití Metropolisova algoritmu
Matula, Radek ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Ohlídal, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje využití genetického a Metropolisova algoritmu k řešení problému obchodního cestujícího. Dále popisuje průběh vývoje aplikace POC a vysvětluje problematiku nastavení jednotlivých parametrů algoritmu.
Návrh genetického algoritmu pro optimalizaci vybavení distribuční sítě vn
Ondruš, Tomáš ; Skala, Petr (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá genetickými algoritmy a jejich potenciální využití v aplikačním softwaru pro optimalizaci vybavení distribuční sítě vysokého napětí spínacími prvky. Teoretická část vysvětluje základní pojmy genetické algoritmy jako gen, populace a chromozom a také základní principy vývoje genetických algoritmů. Hlavním úkolem práce je navrhnout genetický algoritmus, který bude simulovat různé rozmístění místně ovládaného odpojovače, dálkově ovládaného odpojovače nebo recloseru a bude analyzovat, jak nastavit parametry ovlivňující rychlost konvergence tohoto genetického algoritmu. Základní parametry ovlivňující konvergenci jsou pravděpodobnost křížení, pravděpodobnost mutace, velikost populace nebo používání elitismu. Druhým cílem je nalezení vhodného nastavení vstupních parametrů pro vybrané velikosti populace bez a s použitím elitismu. Výsledkem práce je zjistit vhodné nastavení parametrů pro každou generaci a určení přibližného počtu generací potřebných k nalezení nejlepšího řešení . Genetický algoritmus byl testován i na méně rozsáhlé distribuční síti se šesti spínacími prvky.
Evoluční algoritmy
Haupt, Daniel ; Polách, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
První část práce je teoretická a zabývá se optimalizací a evolučními algoritmy, které jsou používány k řešení složitých optimalizačních problémů. Konkrétně jsou popsány algoritmy diferenciální evoluce, genetický algoritmus, simulované žíhání a deterministický neevoluční algoritmus zakázané prohledávání. Dále je diskutována problematika testování optimalizačních algoritmů pomocí tzv. galerii testovacích funkcí a testování pomocí srovnání výsledků algoritmů při řešení problému obchodního cestujícího. Ve druhé části práce jsou všechny uvedené algoritmy testovány na 11 testovacích funkcích a na třech modelech rozmístění měst v problému obchodního cestujícího. Nejprve jsou algoritmy srovnávány s možností neomezeného přístupu k účelové funkci a dále s omezenou možností přístupu k účelové funkci. Veškerá data jsou statisticky a graficky zpracována. Jednotlivé algoritmy jsou seřazeny dle úspěšnosti.
Evoluční výpočetní techniky
Popelka, Jan ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Karásek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s evolučními optimalizačními technikami, převážně pak s genetickým algoritmem a genetickým programováním. Následně byla popsána optimalizační úloha obchodního cestujícího řešená pomocí genetického algoritmu, v další kapitole řešení symbolické regrese za pomoci genetického programování. V praktické části byly tyto optimalizační úlohy vytvořeny v programovacím jazyce JAVA.
Zjišťování topologie bezdrátové senzorové sítě genetickými algoritmy
Dalecký, Štěpán ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout genetický algoritmus, který bude schopen určit polohu senzorů bezdrátové senzorové sítě na základě síly signálu mezi jednotlivými senzory. Nejprve se práce zabývá teorií genetických algoritmů a okrajově popisem bezdrátové senzorové sítě. Následně je na základě této teorie navržen genetický algoritmus, který slouží k zjištění topologie bezdrátové senzorové sítě. Práce také popisuje důležité rysy implementace tohoto algoritmu. Závěrem jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Hranice – redefinice městské struktury
Varmužová, Adéla ; Veselá, Markéta (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Knihovnu na maloměstě si představuji tak trochu jako společenské centrum spíše než jako uzavřenou instituci. Měla by být chápána jako součást veřejného prostoru města, otevřené místo s kulturně - vzdělávacím a společenským životem. Mimo možnost soustředěného individuálního studování, by měla poskytnout prostor i ke skupinové práci a společenskému setkávání obyvatel. V takové knihovně se konají autorská čtení, přednášky a workshopy. Prostředí knihovny by mělo být příjemné a vhodné pro dlouhodobý pobyt s dostatkem denního světla a kontaktem s s exteriérem. Součástí je literární kavárna, bufet a možnost „venkovní čítárny“ pod širým nebem. Knihovna v Hranicích je navržená jako terasová s pochozími střechami. Budova vytváří propojení mezi parkem a třídou 1. máje. Knihovnou se dá projít z třídy do parku a naopak a to jak vnitřním prostorem knihovny tak venkovním po její střeše.
Křížení v kartézském genetickém programování
Vácha, Petr ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Optimalizace číslicových obvodů se stále těší velké pozornosti nejen u výzkumníků, ale zejména u výrobců čipů. Mezi nové metody umožňující optimalizaci číslicových obvodů patří kartézské genetické programování. Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací nového operátoru křížení pro kartézské genetické programování. Experimentální vyhodnocení byla provedena v úloze hledání obvodů tříbitové násobičky a pětibitové parity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.