Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Brunerová, Senta ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.
Česká škola v roce 1945
Machačová, Michaela ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizací školství po ukončení druhé světové války. První kapitola pojednává o školství v době nacistické okupace. Hlavní část práce je zaměřena na organizaci školního roku 1945/1946 a na problémy, které v souvislosti s uspořádáním poválečného školství nastaly. Další část se věnuje učitelům a žákům v tomto období. V práci je také přiblížena reforma jednotné školy, vznik pedagogických fakult, činnost mimořádných lidových soudů a činnost institucí jako ministerstvo školství nebo zemská školní rada či výuka některých předmětů (dějepis, politická výchova a ruský jazyk). Práce je založena na studiu archivních pramenů, legislativních norem a interpretaci článků odborné pedagogické literatury.
Pojetí školy 1.stupně v reformních snahách ČSR v období 1.republiky
Budáková, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Pojetí školy 1. stupně v reformních snahách ČSR v období 1. republiky Diplomová práce má pomoci zmapovat vývoj školství v českých zemích, a to s důrazem na pojetí školy 1. stupně, v období první republiky. Práce srovnává prvorepublikové školství se situací v současném školství a školském systému, který se neustále potýká s různými reformními snahami. Snad tato práce přispěje k lepší orientaci ve školském reformním hnutí v prvorepublikovém období a přinese užitečné podněty k zamyšlení se nad současným stavem v pedagogické a vzdělávací oblasti v naší republice z pohledu učitelky z praxe.
Diferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠ
Brunerová, Senta ; Sládek, Jan (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Vývoj školství v ČSR v období 1948-1989
Zárybnický, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Jméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.
Současné problémy finského školství: rovnost šancí ve vzdělávání
Boušková, Marcela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou rovnosti vzdělávacích šancí ve Finsku. Při zpracování tohoto tématu jsem čerpala z dostupných českých i zahraničních materiálů a v poslední kapitole také z vlastního šetření. V práci hledám odpověď na otázky jakým způsobem je myšlenka rovných šancí ve vzdělávání realizována na jednotlivých stupních finského vzdělávacího systému, jakou roli v něm hraje jednotná základní škola, jaké konkrétní nástroje jsou využívány pro systémové dosahování co nejvyššího stupně rovnosti vzdělávacích příležitostí ve Finsku či jak hodnotí naši odborníci možnost inspirace finským vzdělávacím modelem v českých podmínkách. Pomocí komparace výsledků výzkumného projektu PISA se pokouším zjistit, jaká pozitiva či negativa přináší působení rozdílného typu jednotné základní školy ve Finsku a selektivní základní školy v České republice v oblasti distribuce rovných vzdělávacích příležitostí.
Václav Příhoda a jeho přínos české reformní pedagogice
JAROŠOVÁ, Jana
Práce se zabývá historickým vývojem školské soustavy od 18. století. Popisuje historický kontext a ukazuje situaci, kterou chtěl Václav Příhoda svými reformami změnit. Představuje Příhodův život a zdroje jeho myšlenkové inspirace jako je americká pragmatická pedagogika a Daltonský plán. Práce se soustředí na příhodovské reformy ve 30. letech 20. století, zejména na reformy školy prvního, druhého a třetího stupně a jejich dílčí realizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.