Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agilní modelováni při vývoji software
Ruprecht, Marek ; Rychlý, Marek (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována procesu vývoje softwarových produktů. A to od jejich počátečního návrhu, přes vlastní realizaci až po předání finálního produktu zákazníkovi. Uvádí čtenáře do problematiky softwarového inženýrství s tím, že se pak detailněji věnuje jedné jeho části - moderním modelům životních cyklů software. Z uvedených modelů byl pro své předností a vhodnost realizace vybrán agilní přístup, jenž je zastoupen agilním vývojem řízeným modelem. Ten byl prověřen nejenom z teoretického, ale i z praktického hlediska a to příkladovou studií. K modelování software jsem použil notaci jazyka UML, jehož stručná charakteristika je součástí této diplomové práce. 
Matematický model teplárenské sítě
Pařízková, Iva ; Kracík, Petr (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou iteračního simulačního modelu v prostředí Visual Basic of Application (VBA) pro tepelný a hydraulický výpočet tepelných sítí. Uvažované proudící médium je horká voda. Ve vzniklém modelu jsou nahrána data pro tepelnou síť v městě Brně, avšak je možné ji použít pro libovolnou tepelnou síť. Kromě výpočtu tepelných a hydraulických poměrů (včetně zahrnutí vlivu vratné vody) umožňuje algoritmus rovněž výpočet minimální teploty zdroje při dodržení minimální teploty vody dodávané zákazníkům v síti a výpočet ztrát každého uživatele vzhledem k velikosti jeho odběru. To je užitečné při úvahách, zda se nevyplatí některé uživatele zásobovat teplem z lokálního zdroje. Tomuto se věnuje následující část práce, kde jsou zhodnoceny úvahy různých způsobů snižování ztrát tepelné sítě pro teplárnu Červený mlýn. Uvažovány jsou scénáře při současném odběru tepelné energie i scénáře, které předpokládají snižování spotřeby tepla v budoucnosti.
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, Petr ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. Hlavním tématem je generování modelů oblak a pohoří podle hodnot vstupních parametrů, jejich prezentace a uložení na datové médium. Projekt také zahrnuje vlastní rozšíření při generování pohoří. Na závěr jsou shrnuty tendence dalšího vývoje a vlastní poznatky.
Zabezpečení vysokorychlostních komunikačních systémů
Smékal, David ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Hajný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá šifrováním dat pomocí AES a jejich implementací pomocí jazyka VHDL na síťovou FPGA kartu. V teoretické části práce je vysvětlen algorimus šifrování AES, jeho jednotlivé kroky a použité operační módy. Dále je popsán programovací jazyk VHDL, jeho vývojové prostředí Vivado, FPGA karty a konfigurovatelný framework NetCope. Praktickou částí práce je implementace šifry AES–128 v jazyce VHDL, jejíž výstup byl použit v FPGA kartě, která vykoná šifrování. Pomocí simulace byly efektivně odladěny chyby a dále bylo možné provést syntézu. Toto vše bylo prováděno za pomoci vývojového softwaru Vivado. Posledním krokem praktické části práce bylo testování na kartě COMBO-80G. Na FPGA kartu byly implementovány celkem 4 projekty. Dva z nich jsou šifrování a dešifrování ECB módu AES algoritmu a zbylé dva popisují šifrování a dešifrování módu CBC.
Agilní modelováni při vývoji software
Ruprecht, Marek ; Rychlý, Marek (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována procesu vývoje softwarových produktů. A to od jejich počátečního návrhu, přes vlastní realizaci až po předání finálního produktu zákazníkovi. Uvádí čtenáře do problematiky softwarového inženýrství s tím, že se pak detailněji věnuje jedné jeho části - moderním modelům životních cyklů software. Z uvedených modelů byl pro své předností a vhodnost realizace vybrán agilní přístup, jenž je zastoupen agilním vývojem řízeným modelem. Ten byl prověřen nejenom z teoretického, ale i z praktického hlediska a to příkladovou studií. K modelování software jsem použil notaci jazyka UML, jehož stručná charakteristika je součástí této diplomové práce. 
Matematický model teplárenské sítě
Pařízková, Iva ; Kracík, Petr (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou iteračního simulačního modelu v prostředí Visual Basic of Application (VBA) pro tepelný a hydraulický výpočet tepelných sítí. Uvažované proudící médium je horká voda. Ve vzniklém modelu jsou nahrána data pro tepelnou síť v městě Brně, avšak je možné ji použít pro libovolnou tepelnou síť. Kromě výpočtu tepelných a hydraulických poměrů (včetně zahrnutí vlivu vratné vody) umožňuje algoritmus rovněž výpočet minimální teploty zdroje při dodržení minimální teploty vody dodávané zákazníkům v síti a výpočet ztrát každého uživatele vzhledem k velikosti jeho odběru. To je užitečné při úvahách, zda se nevyplatí některé uživatele zásobovat teplem z lokálního zdroje. Tomuto se věnuje následující část práce, kde jsou zhodnoceny úvahy různých způsobů snižování ztrát tepelné sítě pro teplárnu Červený mlýn. Uvažovány jsou scénáře při současném odběru tepelné energie i scénáře, které předpokládají snižování spotřeby tepla v budoucnosti.
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, Petr ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. Hlavním tématem je generování modelů oblak a pohoří podle hodnot vstupních parametrů, jejich prezentace a uložení na datové médium. Projekt také zahrnuje vlastní rozšíření při generování pohoří. Na závěr jsou shrnuty tendence dalšího vývoje a vlastní poznatky.
Zabezpečení vysokorychlostních komunikačních systémů
Smékal, David ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Hajný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá šifrováním dat pomocí AES a jejich implementací pomocí jazyka VHDL na síťovou FPGA kartu. V teoretické části práce je vysvětlen algorimus šifrování AES, jeho jednotlivé kroky a použité operační módy. Dále je popsán programovací jazyk VHDL, jeho vývojové prostředí Vivado, FPGA karty a konfigurovatelný framework NetCope. Praktickou částí práce je implementace šifry AES–128 v jazyce VHDL, jejíž výstup byl použit v FPGA kartě, která vykoná šifrování. Pomocí simulace byly efektivně odladěny chyby a dále bylo možné provést syntézu. Toto vše bylo prováděno za pomoci vývojového softwaru Vivado. Posledním krokem praktické části práce bylo testování na kartě COMBO-80G. Na FPGA kartu byly implementovány celkem 4 projekty. Dva z nich jsou šifrování a dešifrování ECB módu AES algoritmu a zbylé dva popisují šifrování a dešifrování módu CBC.
Kreativní tvorba deskových a karetních her
Kolář, Vojtěch ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vývoje a výroby karetních a deskových her. V úvodu jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky her a herního designu. Vysvětlena jsou také specifika týkající se her karetních a deskových. Rozebrána jsou specifika média a rozdíly oproti médiím ostatním. Následuje kategorizace deskových a karetních her s pomocí konkrétních příkladů. Dále se práce zabývá procesem vývoje her a podrobně rolí herního designu. Jsou popsány základní principy, kterými se řídí a také jeho návaznost na ostatními kroky nezbytné k vydání konečného produktu. V následující části je herní design rozebrán z obsahové stránky a jsou popsána rozhodnutí, která herní designer musí učinit v návaznosti na cílovou skupinu. Na závěr této části jsou popsány konkrétní přístupy k designu her. V následující části je popsána problematika tvorby rozhraní her. Konkrétně jednotlivé komponenty, které hry běžně obsahují, a vhodnost materiálů na jejich výrobu, s ohledem na časové a finanční omezení. Na závěr je popsána aplikace teoretických poznatků na praktický projekt "Za sedmero horami", karetní hru zaměřenou na podporu dětské kreativity.
Lean software development
Hefnerová, Lucie ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vznik uceleného, česky psaného materiálu o, v oblasti vývoje softwaru stále více skloňovaném, konceptu Lean Software Development. Dalším cílem práce je shrnout možné přístupy ke kategorizaci konceptu a shrnout možné přístupy k vymezení vztahu agilního a lean vývoje softwaru. Práce detailněji kategorizuje i nástroje využitelné k podpoře principů konceptu. Práce nejprve uvádí čtenáře do problematiky vývoje softwaru a následně představuje původní principy Lean myšlení. Po tomto úvodním seznámení s kontextem konceptu následuje kapitola věnovaná jeho charakteristice (interpretace, kategorizace, myšlenkové směry). Práce rovněž shrnuje možné podoby výčtu principů konceptu a jejich charakteristiky, popisuje a kategorizuje vybrané nástroje pro podporu těchto principů. Na základě všech částí práce jsou shrnuta možná pozitiva a negativa spojená s jeho aplikací. Práce zahrnuje rovněž příklady reálného užití konceptu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.