Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ape Boards
Kvardová, Kateřina ; Kloss, Jan (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Ape Boards je moje vlastní nově vznikající značka, zabývající se výrobou snowboardů a kiteboardů. Pro tuto věc jsem navrhla výrazný logotyp, který má fungovat jako sjednocující prvek celé značky a jednotlivých designů desek. Webové stránky (www.apeboards.com). A první kolekci snowboardů a kiteboardů, ze kterých jsem 7 kusů nechala vyrobit pro diplomovou práci. Designy neodpovídají 'masovému' chtíči, protože cílem není velká produkce ani propagace, ale vycházejí z toho, co je mi milé. Od minimalismu přes barevné geometrie až po gorily, podle nichž se celá značka jmenuje.
So far so good
Rariga, Branislav ; Mazanec,, Martin (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Dystopická hra inšpirovaná detskou hrou monopoly, ktorá svojim obsahom, pravidlami, vizuálom atď. metaforicky simuluje, ironizuje alebo kritizuje a zároveň poukazuje na problematiku kapitalistickej spoločnosti či už v osobnom alebo pracovnom / korporátnom živote jednotlivca, a jeho dopad na spoločnosť a jej vývin.
Král sarkasmu: analýza humorných promluv Chandlera Binga v televizním seriálu Přátelé
Šilhanová, Anna ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou humorných replik Chandlera Binga ze seriálu Přátelé (1994- 2004). Konkrétně si klade za cíl zjistit, nakolik je obhajitelná komediální typizace této postavy jakožto "krále sarkasmu", tedy zda lze sarkasmus opravdu považovat za dominantní strategii Chandlerova verbálního humoru. Sarkasmus je ovšem pojem s nejednoznačnou definicí a pro jakékoliv další zkoumání je vždy potřeba upřesnit, jak mu badatel rozumí. Proto se práce nejprve věnuje shrnutí současného bádání na poli sarkasmu, tj. jakým způsobem jej různí autoři definují, a to především ve vztahu k ironii. Výstupem z teoretické části práce jsou dvě základní východiska: v diskusi o ironii je to příklon k teorii kontextuální nevhodnosti, jak ji představil americký lingvista Salvatore Attardo. V otázce vymezení sarkasmu je pak v návaznosti na texty polských lingvistek Marty Dynelové a Anny Muszynské obhájen přístup, jenž ryzí sarkasmus důsledně odděluje od ironie coby kategorii zahrnující neironické promluvy kritického, útočného rázu, které se však zároveň vyznačují jistou jazykovou či konceptuální důmyslností. Následná analýza vybraných Chandlerových promluv vede ke zjištění, že ironie a sarkasmus hrají roli jen asi ve čtvrtině všech replik v rámci výzkumného vzorku; počet replik ironických a sarkastických je...
Jak se prudí princezny
Schättingerová, Nataly ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Homola, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce nazvaná Jak se prudí princezny zpracovává některé aspekty českého turismu, jak se projevuje na vytížených historických památkách. Osobní zkušenosti průvodce na hradu Kost mi umožňují vhled do problematiky, s nímž akcentuji společný zájem „muflonů“ (tj. návštěvníků objektu) o spektákl a senzace (báje, mýty, české pohádky, duchové), který často vítězí nad zájmem o samotnou historii. Atmosféru zkomercializovaných památek zachycuji groteskním způsobem, který je mi blízký. Cílem práce je nastavit zrcadlo veřejnosti a ideálně rozvířit debatu o úpadku zájmu návštěvníků o odborné aspekty průvodcovství nebo o stavu samotných památek. Série figurálních středoformátových olejomaleb, doplněná audiem zpracovávajícím nepravdivé fakty, historky a mýty, nepřímo navazuje na knihu Evžena Bočka Poslední aristokratka, jež zpracovává podobnou tématiku.
Téma manipulace v románech Nineteen Eighty-Four George Orwella a Catch-22 Josepha Hellera
RAUSCHER, Tomáš
Cílem této diplomové práce je analýza motivu manipulace v nejznámějším antiutopickém děl dvacátého století, a to v románu Nineteen Eighty-Four od britského autora George Orwella a v protiválečném, satirickém románu Catch-22 od Američana Josepha Hellera. Práci otevírá kapitola, zabývající teoretickými východiska práce. Tato část stručně pojednává o pojmech spojených s analyzovanými romány. Následující část představuje autory analyzovaných románů, jejich cesty životem a vývoj vedoucí k tvorbě jejich nejslavnějších románů. Poslední dvě kapitoly práce obsahují vlastní analýzu děl, z nichž první v řadě je Orwellův román, následovaný Hlavou 22. Závěrem autor porovnává manipulaci v obou dílech. Při sledování manipulace v těchto dílech se autor práce zaměřuje jak na její společenské dopady, tak i na to, jakým způsobem ovlivňuje jedince ve světech vytvořených Orwellem a Hellerem.
Ironický obraz společnosti v díle Geoffreyho Chaucera a Grahama Greena
LINDUŠKA, František
V této práci se zabýváme ironickým pojetím společnosti v textech Geoffreyho Chaucera a Grahama Greena, dvou významných, byť historicky velice diferenciovaných autorů anglické literatury. Přestože je jejich dílo oddělené markantní časovou propastí, klademe si zde za úkol najít prostřednictvím analýzy několika vybraných děl podobnosti ve vyjádření osobních postojů ke společnosti dané doby. V případě Chaucera se jedná o pozdně středověké obyvatelstvo Anglie, které stojí na prahu dvou historických epoch a zcela zásadním způsobem se mu mění pohled na svět, zejména s ohledem na společenské uspořádání. U Greena budeme sledovat jedince v konfliktu s okolním moderním světem dvacátého století, který opět zažívá existenciální krizi, zejména díky dvěma světovým válkám a následným změnám ve společnosti i globální politice. Jako hlavní rys se budeme snažit sledovat vztah obou autorů k ironii a jejímu užití v rámci textu a promluv postav. Cílem této práce je najít pomocí těchto ironických promluv společné téma, které by se objevovalo u obou autorů a které by se z hlediska ironie vztahovalo ke kritickému přístupu určitých témat ve společnosti, či společnosti jako takové.
Možná uplatnění fenoménu camp při interpretaci soudobého českého kulturního prostoru
DEMETER, Peter
Předkládaná dizertační práce se zaměřuje na specifickou výstřední estetiku zakládající se na hyperbolách, ambivalentních významech a ironickém postoji, pro niž se v angloamerickém prostředí ustálilo označení camp původně pocházející zřejmě z francouzštiny. Kořeny campu lze nacházet na dvoře Ludvíka XIV., kde můžeme zaznamenat zanícené snahy o kultivaci vyumělkovaného dvorského stylu, které kulminovaly v barokní metafoře světa jako divadla. Vlivem modernity a postmodernity se působnost campu rozšířila do různých oblastí kultury a jev začal skrze svou výstřednost korelovat s obecnou marginálností, respektive s něčím, co se vymyká "normalitě" a "přirozenosti", a tedy i zažitým schématům vnímání či ustáleným způsobům reflexe historie. Záměrem předkládané práce je na základě teoreticko-dějinného výkladu zmapovat projevy campu (zejména literární) s ohledem k českému prostředí, v němž může bohatý interpretační potenciál jevu osvětlit mnohé kulturně-společenské tendence.
Žena jako protivník: manifestace sexismu v časopise Maxim
Viktorinová, Lucie ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kepplová, Zuzana (oponent)
Základní výzkumnou otázkou této práce je, zda je sexismus běžnou součástí života v naší společnosti, jak se sexismus jeví v jejím veřejném diskurzu a jak mohu identifikovat sexistické jevy. Odpověď na tyto otázky práce zakotvuje v teoriích radikálního feminismu druhé feministické vlny, v aktuálních teoriích sexismu a patriarchátu, v aktuálních teoriích o lifestylových časopisech pro muže a v empirickém výzkumu. Teorie radikálního feminismu vymezují projevy sexismu. Aktuální teorie sexismu odhalují strategie ventilace sexismu. Empirický výzkum pak zahrnuje analýzu českého lifestylového časopisu pro muže Maxim, respektive 23 článků z celého jeho ročníku 2012. Jako základní výzkumná metoda byla zvolena metoda kódování podle Strausse a Corbin. V rámci selektivního kódování na základě této metody byla identifikována centrální kategorie nazvaná Žena jako protivník. Zároveň byly vymezeny její vlastnosti a dimenzionální škály v podobě různorodých strategií sexismu. Klíčová slova Sexismus, gender, genderový řád, diskurz, patriarchát, časopisy životního stylu pro muže, Maxim, ironie, axiální a slektivní kódování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.