Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě s poruchou autistického spektra a jeho integrace do společnosti
Svobodová, Zuzana ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruchy autistického spektra. Cílem je zjistit, zda je možné integrovat takto postižené děti do společnosti a jaké výchovně- vzdělávací metody je nutné volit, aby začlenění bylo úspěšné. Práce se rovněž věnuje diagnostice PAS. Jsou zde zmíněny i možnosti osobního a pracovního uplatnění těchto postižených lidí v dospělosti.
Free hugs - Sociologická interpretace
Dobešová, Petra ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Free Hugs - Sociologická interpretace" podává výklad fenoménu tzv. Free Hugs, nabízení objetí cizím lidem na ulici. Základní otázkou, stojící na počátku práce byl následující problém: Co se děje ve společnosti, pokud jsou lidé ochotni nabízet objetí na ulici neznámým lidem? Jaký tlak na tyto lidi působí? Co je příčinou tohoto tlaku? Práce se snaží interpretovat ty charakteristiky moderní společnosti, které nejpodstatněji ovlivňují atmosféru, která obyčejné lidi nutí vyrobit si svou ceduli s nápisem Free Hugs a vyrazit do ulic. Text je rozdělen do tří kapitol, z nichž první čtenáři poskytuje první vhled do tématiky a krátký exkurs do nedlouhé historie fenoménu. Druhá, hlavní kapitola se zabývá sociologickou interpretací původních motivací vedoucích ke vzniku popisovaného fenoménu - pokročilým stupněm individualizace a ekonomizací a fragmentací vztahů v moderní společnosti, vztahů sféry pracovní i soukromé. Třetí část práce pojednává o sociologické interpretaci několika fenoménů, které se významně zasluhují o rozšíření kampaně Free Hugs. Za relevantní náležitosti moderní společnosti pro fenomén Free Hugs jsou považovány obecný obraz moderní společnosti, model života ve velkoměstě a působení masových médií.
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Analýza využití nových technologií pro vizuální komunikaci a jejich společenský dopad
Kadlecová, Petra ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu nových technologií, které se využívají v oblasti vizuální komunikace. Jde zejména o jejich popis, charakteristiku a způsob jejich využití. Další část je zaměřena na sociální trendy, které prostupují současnou západní společností, a jejich vzájemný vztah s novými technologiemi v oblasti vizuální komunikace. Zabývá se tedy také tím, jaké společenské změny a změny ve vnímání jednotlivců vývoj a šíření těchto nových technologií způsobuje. Popisuje důležitou roli vizuální komunikace v dnešním světě a změny ve společnosti následkem hojného využívání moderních technologií. Cílem práce je vytvořit analýzu a tím i ucelený přehled nových technologií a jejich využití v oblasti vizuální komunikace. Na závěr se práce snaží odhadnout další směr nových technologií v oblasti vizuální komunikace a vytvořit predikci jejich dalšího vývoje v budoucnosti.
Využití jazyka umění v náboženské výchově
KUNZOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá významem umění pro celistvý rozvoj jedince. Symbolem jako jedním z nejvýznamnějších výrazových prostředků umění. Projevem symbolu v Bibli, v obrazovém umění a jeho rolí v procesu individuace. Zahrnuje charakteristiku adolescenčního věku s ohledem na schopnost porozumět symbolům. Teorii symbolové didaktiky. Osvětlení a význam pojmu {\clqq}druhá naivita`` a scénář jedné vyučovací jednotky jako praktickou ukázku práce se symboly v interpretaci obrazu.
Bazální stimulace u dětí
TLAMSOVÁ, Alena
ABSTRAKT Bazální stimulace u dětí Koncept bazální stimulace je neodmyslitelnou součástí života u lidí s tělesným, mentálním nebo duševním postižením. Je přínosem i u pacientů, kteří mají jakýmkoli způsobem postiženo vnímání, ale i v péči o nedonošené děti. Koncept bazální stimulace se nachází v období realizace a zavádění do praxe. V současné době pracují v České republice s konceptem různá zdravotnická a sociální zařízení. Kvalitativním šetřením pomocí nestandardizovaného rozhovoru jsme se snažili zjistit, zda má bazální stimulace přínos do rozvoje dítěte. Byly zvoleny dva cíle. C1: Zjistit z pohledu všeobecných a dětských sester přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. C2: Zjistit z pohledu rodiny přínos bazální stimulace do rozvoje dítěte. Cíle byly splněny. V šetření jsme oslovili osm všeobecných a dětských sester. Tři sestry pracují na neonatologickém, novorozeneckém a dětském oddělení Nemocnice Písek a.s. Další dvě sestry pracují na neonatologickém a novorozeneckém oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Zbývající tři sestry pracují v dětském stacionáři Světluška o.p.s. v Českých Budějovicích. Dalším výzkumným vzorkem byly rodiče čtyř dětí, u kterých se provádí bazální stimulace. Z analýzy výsledků vyplynulo, že všeobecné a dětské sestry si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče. Dále z výsledků vyplynulo, že také rodiče si myslí, že má bazální stimulace přínos v rozvoji dítěte a také vidí změny vnímání a chování po zařazení bazální stimulace do péče.
Systém Montessori a současná česká mateřská škola
VESELÁ, Lenka
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na popis systému Montessori. Z prostudované literatury jsem vybrala několik myšlenek Marie Montessori, které mne zaujaly a podle mého názoru dobře vystihují podstatu její metody. Pro pochopení toho, jak Marie Montessori dospěla ke své metodě jsem považovala za důležité uvést kapitolu o vzniku prvního Domu dětí, kde metoda Montessori "vykrystalizovala". V kapitole "Jednotlivé oblasti učení" přibližuji metodu Montessori tak, jak je praktikovaná v dnešních mateřských školách. Proto, abych získala možnost porovnat v dnešní době preferovaný osobnostní přístup k dítěti, jsem nejprve definovala jeho vývoj a podstatu a poté hledala souvislosti s metodou Montessori. V závěru teoretické části se snažím přiblížit individualizaci v současné mateřské škole a individualizaci v Montessori mateřské škole. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování toho, jak jsou naplňovány jednotlivé potřeby dětí v mateřských školách s běžným provozem a v Montessori mateřských školách. Hledám zde případné souvislosti či rozdíly.
Adolescence, její volný čas a hodnotová orientace
TRAJER, Tomáš
Diplomová práce se zabývá adolescencí jakožto svébytným životním obdobím člověka. Za cíl si klade analýzu tohoto období života v souvislosti s volným časem. Dále se snaží poukázat na vliv hodnotové orientace jedince odražený právě v jeho volném čase. To vše je dáváno do souvislosti se stavem společnosti a doby, která je nazývána postmoderní. Zabývá se vlivem konzumní kultury, které vytváří tlak na dospívající a projevy tohoto působení. Pokouší se upozornit na problematiku krize tzv. tradičních hodnot a rozporu toho v co lidé věří s tím co činí. V závěru se snaží poukázat na možnosti pedagogiky volného času, která disponuje metodami, jež mohou účinně redukovat problematické aspekty, které současná doba přináší.
Současné globální etické výzvy v antropo a intersociální rovině
Zeman, Jakub ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tvorbou hodnotově-etické základny v prostředí západní civilizace determinované překotným vývojem v oblasti vědeckotechnické, ekonomické i společenské, který s sebou nese nové charakteristiky a nároky na usměrňování existence individua. Přes vymezení kritických sfér vlivu těchto turbulentních změn na život člověka přechází práce k rozboru včlenění jednotlivce do okolní reality a nakonec se dostává k samotnému vzniku etických norem, jejich zdrojům a hledání potenciálu k pozitivním změnám na tomto poli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.