Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ray tracing na architektuře CUDA
Bidmon, Lukáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím grafických karet podporujících CUDA pro výpočet ray tracingu. Nejdříve je představen klasický rekurzivní algoritmus pro ray tracing a je uveden matematický základ, použitý při výpočtech, pro implementovaná tělesa. Dále je představena architektura nVidia CUDA a jsou uvedeny odlišnosti od výpočtů prováděných na CPU. Následuje návrh algoritmu, kde jsou rozebrány úpravy nutné pro běh na GPU. Část o implementaci se zabývá průběhem programu a využitím paměti. Nakonec jsou uvedeny výsledky testování a porovnání výkonu CPU a GPU implementace.
Generování ASCII grafiky (ANSI art)
Novák, Vlastimil ; Slaný, Karel (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsoby automatického generování ASCII grafiky. Práce je rozdělena do několika částí. V první části jsou popsány základy počítačové grafiky, zpracování a rozpoznávání v obraze. Další část je zaměřena na teorii a historii dvou nejznámějších uměleckých stylů ASCII art a ANSI art. V návrhu aplikace jsou uvedeny metody pro rozpoznávání znaků a problémy vyplývající z jejich testování. Pro obarvení popředí a pozadí znaku byly navrženy metody, které redukují barevný prostor zkoumané oblasti. Předposlední část je zaměřena na implementaci knihovny generující ANSI , ASCII art obraz a aplikaci, která umožňuje nastavení všech nutných parametrů. Závěr práce popisuje testování na sérii obrazů, zhodnocení dosažených výsledků během vývoje a návrhy na možné budoucí rozšíření.
Generování informační grafiky pro živé přenosy
Krejčík, Marek ; Starka, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit program pro generování statické i dynamické grafiky pro použití v živém vysílání elektronických sportů. Program měl být schopen vytvořit statickou grafiku pro jednotlivé zápasy a také generovat dynamickou grafiku na základě odpovědí získávaných ze serverů společnosti Riot Games v průběhu živě hrané hry. Také by měl být schopen odesílat získanou grafiku do střihového zařízení bez použití klíčování.
Generation of Synthetic Retinal Images with High Resolution
Aubrecht, Tomáš ; Heidari, Mona (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Special equipment, a fundus camera, is needed to capture the retina, which is the most important part of the human eye. Therefore, the main objective of this work is to design and implement a system that would be able to generate retinal images. The proposed solution uses an image-to-image translation, where the system is provided with a black and white image at the input containing only bloodstream, on the basis of which a color image of the entire retina is generated. The system consists of two neural networks: a generator, which generates retinal images, and a discriminator, which classifies these images as real or synthetic. Training of this system was performed on 141 images from publicly available databases. A new database was created with more than 2,800 images of healthy retinas in a resolution of 1024x1024. This database could be used as a learning tool for ophthalmologists or for the development of various applications working with retinas.
Generování obrazu pomocí konvolučních neuronových sítí
Kohút, Jan ; Kolář, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá navržením a analýzou konvolučních neuronových sítí generujících obrázky znaků na základě jejich parametrů. Parametry znaků jsou typ znaku, font, barva znaku, barva pozadí, translace a rotace. Neuronové sítě si vytvořily mnohorozměrnou reprezentaci jednotlivých parametrů. V rámci těchto reprezentací existují podobné vztahy jako v rámci samotných parametrů. Neuronové sítě generují znaky s novými hodnotami prametrů na základě interpolace mezi naučenými hodnotami parametrů. Neuronové sítě jsou schopné generalizace problému generování obrazu.
Generation of Synthetic Retinal Images with High Resolution
Aubrecht, Tomáš ; Heidari, Mona (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Special equipment, a fundus camera, is needed to capture the retina, which is the most important part of the human eye. Therefore, the main objective of this work is to design and implement a system that would be able to generate retinal images. The proposed solution uses an image-to-image translation, where the system is provided with a black and white image at the input containing only bloodstream, on the basis of which a color image of the entire retina is generated. The system consists of two neural networks: a generator, which generates retinal images, and a discriminator, which classifies these images as real or synthetic. Training of this system was performed on 141 images from publicly available databases. A new database was created with more than 2,800 images of healthy retinas in a resolution of 1024x1024. This database could be used as a learning tool for ophthalmologists or for the development of various applications working with retinas.
Generování informační grafiky pro živé přenosy
Krejčík, Marek ; Starka, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit program pro generování statické i dynamické grafiky pro použití v živém vysílání elektronických sportů. Program měl být schopen vytvořit statickou grafiku pro jednotlivé zápasy a také generovat dynamickou grafiku na základě odpovědí získávaných ze serverů společnosti Riot Games v průběhu živě hrané hry. Také by měl být schopen odesílat získanou grafiku do střihového zařízení bez použití klíčování.
Automatické generování obrázků a jejich využití jako trénovacích dat
Chaloupský, Lukáš ; Rosa, Rudolf (vedoucí práce) ; Helcl, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá problémem automatického generovaní obrázků na základě vstup- ního textu v přirozeném jazyce. V první části se práce zabývá návrhem a implementací aplikace, která bude pro vstupní danou větu v angličtině generovat na základě určitých pravidel, vzorů a vztahů mezi jednotlivými slovy v zadané vstupní větě obrázky složené z jednotlivých malých obrázků, odpovídající vstupnímu popisu. Rozsah objektů pro ge- nerování je neomezený, jelikož obrázky se stahují dynamicky pomocí REST API volání. Druhým cílem práce je pak použít tuto vzniklou aplikaci pro natrénování neuronové sítě pro úlohu image captioningu, tj. automatického generování popisků k obrázkům, a vy- hodnotit její vliv na kvalitu výstupů této úlohy. Trénování proběhlo na volně dostupných datech a bylo ukázáno, že umělé generování obrázků pro účely trénování neuronových sítí má pozitivní vliv pro úlohu image captioningu. 1
Generování obrazu pomocí konvolučních neuronových sítí
Kohút, Jan ; Kolář, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá navržením a analýzou konvolučních neuronových sítí generujících obrázky znaků na základě jejich parametrů. Parametry znaků jsou typ znaku, font, barva znaku, barva pozadí, translace a rotace. Neuronové sítě si vytvořily mnohorozměrnou reprezentaci jednotlivých parametrů. V rámci těchto reprezentací existují podobné vztahy jako v rámci samotných parametrů. Neuronové sítě generují znaky s novými hodnotami prametrů na základě interpolace mezi naučenými hodnotami parametrů. Neuronové sítě jsou schopné generalizace problému generování obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.