Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Vejvodová, Táňa ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Studená, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem profesionálních hudebníků. V rámci této práce byla realizována kvalitativní vícepřípadová studie s profesionálními muzikanty, kteří se se mnou podělili o své příběhy, a ty byly dále analyzovány. Hlavním cílem práce bylo vyhodnotit faktory, které profesionální hudebníci vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby. Dále také poukázat na překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali, a pokusit se přiblížit perspektivu jejich budoucnosti v oblasti hudby. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o hudebním nadání a jeho zkoumání, poté se orientuje na hudební vývoj jedince a výzkumy, které byly na toto téma provedeny. Dále zde představuji faktory obvykle zmiňované jako důležité pro optimální rozvoj nadání a také studie zabývající se výzkumy profesionálních hudebníků. Praktická část se věnuje popisu realizovaného výzkumu a jeho metodologii, způsobu, jakým probíhal sběr dat, v krátkosti je uveden výzkumný vzorek a analýza rozhovorů. Následuje část s výsledky, kde jsou odprezentována získaná data. Diskuze pak shrnuje získané výsledky a porovnává je se studiemi či hypotézami uvedenými v části teoretické. Závěr přináší jak kritické zhodnocení práce, tak celkový pohled na její...
Pedagogická práce s hudebně velmi nadanými dětmi
VAŠČILKOVÁ, Petra
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na nadprůměrně hudebně nadané děti. Prostřednictvím rozhovorů s mimořádně nadanými dětmi se pokouším nahlédnout do jejich osobního života. Cílem je zjistit, do jaké míry jsou díky svému nadání znevýhodněni oproti průměrně nadaným žákům. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které se zabývám definicemi hudebního nadání, druhy hudebního nadání, hudebně nadanými dětmi a jejich možnostmi vzdělávání či způsoby práce s nadaným žákem. Pro praktickou část jsem zvolila rozhovory s nadanými dětmi, případně s jejich rodiči a učiteli. Předmětem mého zájmu byli převážně žáci, pro něž je jejich výjimečný talent zčásti darem, ale zároveň i břemenem, díky kterému se v osobním životě musí potýkat s náročnými situacemi.
Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Vejvodová, Táňa ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Studená, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem profesionálních hudebníků. V rámci této práce byla realizována kvalitativní vícepřípadová studie s profesionálními muzikanty, kteří se se mnou podělili o své příběhy, a ty byly dále analyzovány. Hlavním cílem práce bylo vyhodnotit faktory, které profesionální hudebníci vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby. Dále také poukázat na překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali, a pokusit se přiblížit perspektivu jejich budoucnosti v oblasti hudby. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o hudebním nadání a jeho zkoumání, poté se orientuje na hudební vývoj jedince a výzkumy, které byly na toto téma provedeny. Dále zde představuji faktory obvykle zmiňované jako důležité pro optimální rozvoj nadání a také studie zabývající se výzkumy profesionálních hudebníků. Praktická část se věnuje popisu realizovaného výzkumu a jeho metodologii, způsobu, jakým probíhal sběr dat, v krátkosti je uveden výzkumný vzorek a analýza rozhovorů. Následuje část s výsledky, kde jsou odprezentována získaná data. Diskuze pak shrnuje získané výsledky a porovnává je se studiemi či hypotézami uvedenými v části teoretické. Závěr přináší jak kritické zhodnocení práce, tak celkový pohled na její...
Psychologické souvislosti mimořádného hudebního nadání u dětí
Sailerová, Veronika ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Teoretická část práce se věnuje klíčovým tématům výzkumu hudebního nadání. Vedle úvodní kapitoly o nadání obecně se zaměřuje na vymezení pojmů hudebního nadání, na klasifikaci hudebních schopností a historický pohled do této problematiky, dále také na možnosti identifikace hudebních schopností a jejich další rozvoj. Další část práce se zabývá nejdůležitějšími faktory, které ovlivňují hudební nadání - sociální prostředí, hudební a osobnostní faktory. Empirická část práce vychází z kvalitativního výzkumu mimořádně hudebně nadaných. Prostřednictvím kazuistik se snaží ukázat konkrétní podobu a jedinečnost hudebního nadání i možné varianty jeho projevu a doplňuje tak poznatky z teoretické části.
Flétna, její historie, složení a první hodiny se začátečníkem
JURICOVÁ, Štěpánka
Ve své práci se zabývám příčnou flétnou. Jde o práci teoretického charakteru a popisuje historii příčné a zobcové flétny od starověku až po novověk. Dále se pak v práci zabývám popisem a složením příčné flétny, správným nátiskem. Dalším tématem je správné dýchání při hře a vhodná dechová cvičení. Důležitým tématem, je správný postoj, držení a ošetření flétny. Také v této práci popisuji hlavní prvky hudebního nadání, a speciální dispozice potřebné pro hraní na příčnou flétnu. Dále pak popisuji a zároveň srovnávám Německou, Francouzskou a Českou metodu škol k přístupu výuky hry na flétnu. V poslední části se věnuji samotnému vyučování. Popisuji zde, jak by mohly vypadat první hodiny s naprostým začátečníkem, který si zvolil hrát na příčnou flétnu.
Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí
VAŇKOVÁ, Ilona
Má bakalářská práce {\clqq}Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí`` se zabývá podmínkami pro rozvíjení hudebního nadání ve školských institucích pro předškolní vzdělávání. Jejím cílem je zjistit podmínky a navrhnout doporučení pro podporu těchto dětí. V teoretické části se zabývám problematikou nadání v předškolním věku, projevy hudebního nadání, charakteristikou osobnosti dítěte s těmito projevy a jeho podpora. Součástí práce je výzkum podmínek pro podporu hudebního nadání v MŠ a ZUŠ, zahrnuje pozorování v příslušných institucích a vyhodnocení dotazníků. Praktická část práce obsahuje program pro rozvíjení nadání předškolních dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.