Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpoznávání hudebních nástrojů ze zvukových nahrávek za pomoci technik Music Information Retrieval
Kárník, Radoslav ; Mucha, Ján (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací klasifikačního systému pro rozpoznání hudebních nástrojů z hudebních nahrávek s využitím metod Music Information Retrieval. V první části práce jsou popsány jednotlivé parametry vhodné k rozpoznávání nástrojů, jejich výpočet z nahrávek a následná redukce příznakového vektoru. Další části jsou věnovány výběru, ladění a implementaci klasifikátorů v prostředí Python se zaměřením na neuronové sítě. Tyto klasifikátory jsou dále testovány na nahrávkách z databáze IRMAS, které obsahují 11 různých hudebních nástrojů hrající sólo anebo s dalšími nástroji. V poslední části jsou porovnány výsledky klasifikátorů při použití různých parametrů a různého počtu nástrojů.
Vybrané aktivity související s hudbou ve volném čase žáků 2. a 3. tříd základních škol
LÍVANSKÁ, Lucie
Práce se zabývá hudebními aktivitami dětí mladšího školního věku. Teoretická část se věnuje pojmu hudba a volný čas, funkcím hudby, aktivnímu a pasivnímu využití hudby. Dále je charakterizován mladší školní věk a pojem hudební tvořivost. V souvislosti s hudební tvořivostí jsou popsány její rysy a psychologické předpoklady. Praktická část se věnuje vybraným hudebním aktivitám žáků 2. a 3. tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníků je zjišťováno, jak se žáci těchto tříd věnují hudebním aktivitám ve volném čase. Zjišťuje, zda se žáci věnují hudbě aktivně nebo pasivně.
Seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole
DRDOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je vytvořit výukový program, který je zaměřen na seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole. Program má zábavnou formou prostřednictvím různých her a atraktivních činností seznámit předškolní děti nejen s jednotlivými nástroji, ale i jejich dělením do třech základních skupin. V teoretické části se zabývám hudebními nástroji v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, dále specifiky hudebního vnímání, hudebních představ a paměti předškolního dítěte a charakteristikou jednotlivých hudebních nástrojů. Obsahem praktická části je vytvoření programu Seznamování s hudebními nástroji, jenž odpovídá specifikům vzdělávání předškolních dětí, ověření jeho využitelnosti v mateřské škole, následné vyhodnocení dle předem stanoveného evaluačního plánu a pedagogická opatření přispívající k optimalizaci programu.
Návrh hudebního příslušenství pro konkrétního výrobce
Šťastná, Petra
Cílem této diplomové práce je získat přehled o současné výrobě hudebního příslušenství, konkrétně stojanů na klávesy, a na základě zjištěných informací zpracovat vlastní návrh stojanu, který bude splňovat základní požadavky na pevnost, polohovatelnost a skladnost. Práce je rozdělená na praktickou a teoretickou část. První část se zabývá vývojem a technologiemi zpracování hudebního příslušenství. Jsou zde zahrnuty kapitoly zabývající se materiálovou skladbou, akustikou, typologií a ergonomií klávesových stojanů. V druhé části se nachází vlastní návrh stojanu na klávesy a jeho vývoj od prvotních skic až po konečnou realizaci s ohledem na požadavky konkrétního výrobce.
Tvorba hudebně pohybových choreografií pro děti předškolního věku s využitím vlastní didaktické pomůcky
Šandová, Pavla ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací vlastní didaktické pomůcky do hudebně pohybových činností předškolního dítěte v mateřské škole s ohledem na integrativní charakter vzdělávání. První část práce zmiňuje v teoretické rovině důležité aspekty vývoje dítěte ve věku pěti až šesti let. Dále pojednává o specifikách rozvoje hudebnosti v předškolním věku, zvláště se zaměřením na instrumentální složku hudby. Poukazuje na hudební tvořivost, která vyplývá z principů Orffova Schulwerku. Ve druhé, praktické části, zkoumá pomocí metody experimentu, pozorování a strukturovaného interview hudební pedagogický projekt, jehož hlavní součástí je metodická řada Cup song, obsahující náměty na využití vlastní didaktické pomůcky v praxi. Zejména ověřuje vliv této metody na hudební a osobnostní rozvoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba, hudební schopnosti, dítě předškolního věku, hudební nástroje, integrace, projekt, Cup song, instrumentální činnosti, tvořivost, rytmus, píseň, prožitek, Orffova škola.
Metodika nových experimentálních postupů ve fyzikální oblasti výzkumu dechových hudebních nástrojů
Hruška, Viktor ; Otčenášek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou metod měření akustických vlastností dechových žesťových nástrojů. Je popsán princip videokymografie a je odvozena a popsána na ni založená metoda vysokorychlostního měření plochy otevření rtů hráče. Další metody jsou diskutovány. Práce obsahuje základní přehled fyziky dechových nástrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.