Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mandejská astrologie a magie
Vinklát, Marek ; Gebelt, Jiří (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Práce seznamuje čtenáře s etickou definicí magie a s její mandejskou emickou definicí. Autor chronologicky a fenomenologicky systematizuje dějiny západního bádání o mandejských magických textech a posléze o nich sám fenomenologicky, filologicky a religionisticky pojednává. Poukazuje na metody, jichž je třeba užívat při zkoumání těchto nálezů a jevy, kterých je nutno si povšimnout. V některých případech poukazuje na nemandejské magické texty a hledá jejich možný vliv na texty mandejské. Autor užívá pramenné texty v mandejštině a především anglickou a německou sekundární literaturu.
Mandejská astrologie a magie
Vinklát, Marek ; Gebelt, Jiří (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Práce seznamuje čtenáře s etickou definicí magie a s její mandejskou emickou definicí. Autor chronologicky a fenomenologicky systematizuje dějiny západního bádání o mandejských magických textech a posléze o nich sám fenomenologicky, filologicky a religionisticky pojednává. Poukazuje na metody, jichž je třeba užívat při zkoumání těchto nálezů a jevy, kterých je nutno si povšimnout. V některých případech poukazuje na nemandejské magické texty a hledá jejich možný vliv na texty mandejské. Autor užívá pramenné texty v mandejštině a především anglickou a německou sekundární literaturu.
Pragmatická a stylistická analýza horoskopů v periodikách
Heřmanová, Ivana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Pragmatická a stylistická analýza horoskopů v periodikách" se zabývá horoskopy z jazykového hlediska se zřetelem k pragmatickým a stylistickým aspektům. Cílem práce je formulovat typické znaky horoskopů na základě pragmatické a stylistické analýzy. Výchozí materiál pro rozbor tvoří celkem 1752 astrologických předpovědí z šestnácti periodik. V jednotlivých kapitolách blíže charakterizujeme původce a příjemce horoskopů, sledujeme vlastnosti cílové skupiny adresátů z hlediska věku, pohlaví, společenské role a statusu. Věnujeme se záměru a působení na recipienta, zhodnocujeme strategie, které původci horoskopů používají. Práce dále ukazuje, jak je v horoskopech využita slovní zásoba a jakými různými jazykovými prostředky dosahují produktoři komunikátů svého záměru. Analýza se zaměřuje i na tematickou stránku horoskopů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.