Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace povídek Stefana Grabińského a Edgara Allana Poea
Slováková, Lenka ; Benešová, Michala (vedoucí práce) ; Kolmanová, Simona (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Komparace povídek Stefana Grabińského a Edgara Allana Poea si klade za cíl vymezit a porovnat zejména hororové znaky a motivy u obou autorů. Samotnému rozboru předchází dvě kapitoly zaměřené na život autorů a vymezení literáních žánrů, které se dají na jejich tvorbu aplikovat, případně motivy z jiných žánrů. V této části budou použity zejména texty Tworczość literacka Stefana Grabińskiego (Artur Hutnikiewicz), Cień wielkiej tajemnicy (Marek Adamiec), Edgar Allan Poe (Roger Asselineau) a Rozbité zrcadlo (Martin Hilský). V analytické části bakalářská práce vymezí přístup obou autorů k charakteristice postav a poukáže na odlišnou práci s prostorem a časem s pomocí využití sbírek V domě Sáry a jiné povídky (Stefan Grabiński), Jáma a kyvadlo (Edgar Allan Poe) and Povídky (Edgar Allan Poe). Hlavním cílem byla snaha najít jak podobné, tak odlišné motivy a porovnat práci obou autorů s hororovým žánrem. Výsledku práce bylo dosaženo komparativní analýzou povídkové tvorby Stefana Grabińského a Edgara Allana Poea.
Frankenstein: proměny fantastična a hrůzy ve filmových adaptacích a na divadle
Ševčíková, Michaela ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
Magisterská diplomová práce předkládá komparaci motivů a obrazů fantastična a hrůzy v románu Frankenstein neboli Moderní Prométheus Mary Shelleyové a v jeho filmových a divadelních adaptacích a sleduje jejich proměny. Zabývá se nejen samotnými teoretickými problémy fantastična, hrůzy a adaptace, ale zejména frankensteinovským mýtem a jeho vlivem na utváření těchto obrazů v daných textech. Práce mapuje vývoj fantastických a hrůzných obrazů od literárního textu směrem k vizuálním a performativním médiím. Proměnu těchto obrazů pozoruje ve třech filmových adaptacích, které natočili režiséři J. Searlse Dawley (1910), James Whale (1931) a Kenneth Branagh (1994), a jedné divadelní hry, již napsal Nick Dear a režie se ujal Danny Boyle (2011). Klíčová slova: Frankenstein, frankensteinovský mýtus, fantastično, fantastika, hrůza, horor, adaptace
Od hororové postavy k dívčímu idolu. Postava upíra v současné literatuře pro mládež
Koubová, Denisa ; Píšová, Ina (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji postavy upíra v literatuře pro mládež. Jejím cílem není postihnout všechny dostupné knihy o upírech, ale vybírá pouze nejzajímavější reprezentace postavy v jednotlivých obdobích. Sleduje, která díla mají na současnou podobu postavy největší vliv a snaží se popsat určitou vývojovou linii. Vybranými díly jsou Upír, Carmilla, Dracula, Interview s upírem, Upíří deníky, Pravá krev, Stmívání, Škola noci, Vampýrská akademie a Upíří internát. Tyto knihy rozděluje podle jednotlivých koncepcí postavy upíra (její vnější znaky, charakterové vlastnosti, narativní role). V úvodu práce je stručně popsán antropologický kontext tématu, zejména původ postavy v evropské lidové slovesnosti. Dále se práce zabývá žánry, které se nejvíce uplatňují v upíří literatuře, a obecnou charakteristikou postavy v literárním díle. Po samotné analýze popisující proměnu postavy od její naturalistické podoby do podoby civilizované/domestikované se v závěru věnuje upírovi jako literárnímu symbolu.
Comparison of lives and works of E. A. Poe and Stephen King/ What can make people write horror stories?
Kopečná, Kateřina ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním životů a děl Edgara Allana Poea a Stephena Kinga. V teoretické části práce je představen žánr hororu společně s uvedením stručných životopisů obou spisovatelů. Hlavní část se soustředí na analogie mezi životy obou autorů a na tématiku a motivy společné pro jejich díla. Poe a King patří mezi celosvětově nejznámější hororové spisovatele a kromě očividných vnějších podobností jako je národnost a výběr žánru existuje v jejich životech mnoho obdobných událostí a vlivů, které mohly silně působit na literární tvorbu. Práce se hlouběji zabývá právě těmito aspekty a snaží se je dát do kontextu s jejich díly. Poslední část propojuje získané poznatky a zkoumá, jestli na základě uvedených informací může existovat něco, co člověka může "nutit" psát hororové příběhy.
Vývoj fantastiky jako literárního žánru, dnešní fantasy trend a jeho vliv na knihovny a knižní trh v České republice
Vašíčková, Zuzana ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Hubrtová, Jitka (oponent)
Práce se zaměřuje na historický vývoj fantastické literatury jako literárního žánru, od počátku novověku do současnosti. Tento vývoj je sledován v zahraničí i v České republice. Kromě vývoje zde můžeme nalézt i definice jednotlivých žánrů. Dále práce sleduje, jak se se současným trendem obliby fantastické literatury potýkají veřejné knihovny. Zmíněny jsou zde problémy spojené s popisem dokumentů, stavba fondu, akvizice, ale i výhody plynoucí z obliby žánru - kdy knihovny fantastiku využívají ke své propagaci. V závěru práce v krátkosti mapuje současný stav knižního trhu a jeho podíl, který zabírá fantastická literatura. V přílohách je pak možné najít orientační výčet subžánrů fantastiky.
Svědkové nezbytných věcí
FRIMLOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá především rozborem a komparací psychologického románu Václava Řezáče Svědek a románu Stephena Kinga Nezbytné věci. Práce uvádí stručné informace o obou autorech a jejich díle. Následovně se zaměřuje na analýzu díla Svědek a Nezbytné věci, obzvláště z hlediska využití postav, zasazení do prostoru a také způsobu práce s jazykovou stránkou románů. Důležitou částí práce je komparace děl na základě žánrového zařazení.
Golden disc
Topinka, Jiří ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Práce s galerijním prostorem, malbou, objekty a jejich kontextem.
Prvky hororového žánru v povídkách Raye Bradburyho
HLADKÝ, Martin
Práce se zabývá interpretací hororových prvků ve vybraných povídkách Raye Bradburyho. Teoretický úvod přibližuje základní rysy gotického románu a zamýšlí se nad vazbami mezi touto literární tradicí a žánrem science fiction (např. význam románu Frankenstein). Vlastní literární analýza zahrnuje konkrétní tematické okruhy, odrážející zkoumané souvislosti (ztráta identity, odcizení, otázka paměti, téma života a smrti, přítomnost tajemství). Práce se pokouší posoudit i způsob vyvolávání napětí a sugestivní atmosféry (význam prostředí).
Horror Atmosphere in E. A. Poe's stories
KAŠPAROVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce je popsat prostředky, kterými Edgar Allan Poe vytváří hororovou atmosféru ve svých povídkách. První část práce pojednává o tématech, tedy těch nejzjevnějších prostředcích, které Poe užívá. Popisovaná jsou čtyři hlavní témata, která se v povídkách vyskytují nejčastěji a mají největší účinek na čtenáře. V druhé části se práce zabývá umístěním, zasazením děje. Třetí a poslední část práce je zaměřená na styl vyprávění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.