Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika dokumentace, archivace a zpřístupnění uměleckých děl s audiovizuálním obsahem nekinematografické povahy
Klodner, Michal
Metodika je určena paměťovým institucím muzejního i archivního zaměření, které již spravují nebo mají zájem sbírat umění pohyblivého obrazu za účelem dlouhodobého digitálního uchovávání a zpřístupnění v digitální podobě. Vzhledem k obsolentní povaze historických médií pohyblivého obrazu zahrnujících široké spektrum elektromagnetických nebo optoelektronických obrazových formátů se zvyšují rizika jejich degradace, zatímco dostupnost původních přehrávacích zařízení je stále více omezena. Metodika uvádí takovou kombinaci existujících archivních standardů a postupů, které je nutné nebo vhodné aplikovat na oblast umění pohyblivého obrazu tak, aby byla zaručena důvěryhodnost archivního záznamu a celého kurátorského procesu.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Příroda jako výtvarná dílna
Zajíčková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Tato práce je zaměřena na využití přírody ve výtvarné výchově. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá možnostmi využití přírody a přírodních materiálů ve výtvarné výchově v návaznosti na environmentální výchovou, dějinami výtvarného umění a výtvarné výchovy ve vztahu k přírodě jako inspiraci, nebo zdroji materiálu. Praktickou část tvoří dvě metodické řady. První metodická řada je zaměřena na práci s přírodními materiály přímo v přírodě. Druhá výtvarná řada je rozdělena do dalších čtyř metodických řad inspirovaných ročními obdobími. Cílem práce je ukázat na význam přírody ve výtvarné výchově a nabídnout řadu možností k využití tohoto tématu. Hlavním přínosem je shrnutí poznatků o přírodě ve vztahu k výtvarné výchově a náměty na aktivity inspirované přírodou, nebo realizované přímo v přírodě.
Intimní osvětlení
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Práce se v první polovině zabývá světelnou teorií, odpovídá na otázku co je to světlo. Zahrnuje tedy fyzikální studii světla. Nemalá část práce je také věnována optice a její historii. V druhé polovině práce lze nalézt kapitoly, jež řeší problematiku světla v umění, tedy světla jakožto výrazového prvku umění a také vývoj světelné kompozice v dějinách výtvarné kultury. Nebylo opomenuto ani téma světla ve fotografii, jež je spolu s kresebnou technikou základem praktické části této bakalářské práce. Práci uzavírá případová studie, která pojednává o světelné kompozici v médiu kresby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.