Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Kampaň Chodící lidé v letech 2011-2013 se zaměřením na prvky teaser kampaně
Skopalová, Pavla ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Kampaň Chodící lidé v letech 2011− 2013 se zaměřením na prvky teaser kampaně analyzuje komunikaci prvních dvou fází této kampaně. První, teoretická část práce, se zabývá teaser kampaní, jejíž prvky kampaň Chodící lidé nese. Dále se věnuje teoretickému náhledu na problematiku handicapovaných, otázce pojmenování, stereotypizaci a konkrétním stereotypům ve vztahu k lidem s postižením. Další část práce je věnována samotné kampani Chodící lidé, její první a druhé fázi, zadavatelům a financování projektu, cílové skupině, timingu a konkrétním komunikačním aktivitám a jejich cílům v jednotlivých fázích kampaně. Poslední částí práce je kvantitativní výzkum, kde je pomocí analýzy dat z post-testů jednotlivých fází kampaně vyhodnocována znalost kampaně a změna v postojích vůči handicapovaným. Práce v závěru také na základě výzkumu a studia komunikace obsahuje možná doporučení do budoucna.
Inkluze v oblasti předškolního vzdělávání v ČR v roce 2015
Zběhlíková, Anna ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Hřebík, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inkluzí v oblasti předškolního vzdělávání v České republice a jejími dopady jak na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, tak na děti bez speciálních vzdělávacích potřeb. Teoretická část je zaměřena na vývoj speciální pedagogiky, vymezení pojmů integrace a inkluze, názor odborníků na inkluzi a legislativní a finanční podporu inkluze ze strany státu. V této části jsou také popsány možnosti integrace dětí s handicapem. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že inkluze má na děti v předškolním vzdělávání spíše pozitivní dopady, pokud jsou podmínky pro inkluzi vhodně vytvořeny. V současné době stále existuje zájem o služby speciálních mateřských škol navzdory převážně kladnému postoji k trendu inkluzivního vzdělávání.
Problematika tvorby e-learningových kurzů pro handicapované
Štěrba, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Řezníček, Dušan (oponent)
Práce pojednává o e-learningu pro handicapované osoby. Je zaměřena na tvorbu elektronických kurzů pro zrakově a sluchově handicapované studenty. Hlavním cílem je vytvořit a publikovat demonstrační kurz určený pro tyto skupiny studentů. Kurz demonstruje praktické využití metodik a doporučení tvorby přístupných studijních materiálů pro handicapované. Tyto metodiky a doporučení jsou popsány v teoretické části práce. Tvorba kurzu a jeho publikace je kompletně realizována pomocí zdarma dostupných softwarových aplikací a služeb. Jsou popsány postupy, přednosti a omezení tohoto přístupu k tvorbě a možné další způsoby rozvoje kurzů pro handicapované. Tato práce tedy může sloužit jako jeden z prvních teoretických a hlavně zároveň i ryze praktických manuálů pro tvorbu těchto kurzů. V první části práce jsou zmíněna specifika smyslových postižení a různé způsoby výuky smyslově handicapovaných. Ve druhé, části práce jsou vysvětlena pravidla a doporučení ke správné tvorbě e-learningových kurzů pro handicapované. Pozornost je věnována především technickým pravidlům tvorby kurzů a částečně i pedagogickými doporučením. Závěrečná část práce ukazuje postup při tvorbě elektronického kurzu pro handicapované v e-learningovém systému Moodle pomocí zdarma dostupných audiovizuálních aplikací a publikačních služeb.
Handicapovaní pracovníci v českých podnicích
Wiedermannová, Pavla ; Bedrnová, Daniela (vedoucí práce) ; Bendová, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá postavením handicapovaných pracovníků v českých podnicích. První část se věnuje teorii - legislativa, vzdělávání, možnosti pracovního uplatnění. Druhá část je aplikační - zabývá se hodnocením výsledků dotazníků pro osoby se zdravotním postižením a firmy zaměstnávající osoby se zdravotním postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.