Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Zavěšení kol sportovního automobilu
Martínek, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení přední a zadní nápravy jednosedadlového sportovního vozu. Po teoretickém úvodu do problematiky následuje návrh a optimalizace geometrických parametrů náprav. Další část je zaměřena na výpočty odpružení vozidla a na sestrojení řízení. Na závěr jsou uvedena konstrukční řešení jednotlivých dílů.
Měření geometrie a kinematiky zavěšení s využitím optických scannerů Tritop a Atos
Dvořák, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na možnost využití optických scannerů TRITOP a ATOS pro určení geometrie kol. V rešeršní části jsou popsány nejdůležitější parametry zavěšení kol a zařízení pro měření těchto parametrů. Praktická část se zabývá průběhem měření, vyhodnocením naměřených dat a určením souřadnic kinematických bodů. Následně je z těchto bodů vytvořen 3D model zavěšení přední resp. zadní nápravy, pomocí něhož jsou určeny kinematické charakteristiky a jejich průběh při zdvihu kola. V poslední části je rozebírána možnost využití optického scanneru ATOS pro běžné měření geometrie kol vozidla.
Experimentální vozidlo pro výuku
Černík, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem experimentálního vozidla pro výukové účely. V úvodu práce jsou popsány elektromotory a jejich charakteristiky. Dále jsou vypsány klíčové parametry vozidla, které mají vliv na jeho dynamické chování. Na základě zadaných podmínek provozu byly zvoleny základní rozměry vozidla a jeho koncepční rozložení komponent. Následně byly vypočteny statické a dynamické síly působící na vozidlo. Tyto síly sloužily jako vstupy do MKP (Metoda konečných prvků) pevností analýzy v programu Ansys. V neposlední řadě byly vyhodnoceny výsledky maximálních napětí a bezpečnosti vzhledem k mezi únavy. Poté byly vypsány rozsahy variabilních parametrů, ve kterých se dají nastavit. Jako poslední byla vypočtena odhadovaná cena experimentálního vozidla.
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Měření geometrie a kinematiky zavěšení s využitím optických scannerů Tritop a Atos
Dvořák, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na možnost využití optických scannerů TRITOP a ATOS pro určení geometrie kol. V rešeršní části jsou popsány nejdůležitější parametry zavěšení kol a zařízení pro měření těchto parametrů. Praktická část se zabývá průběhem měření, vyhodnocením naměřených dat a určením souřadnic kinematických bodů. Následně je z těchto bodů vytvořen 3D model zavěšení přední resp. zadní nápravy, pomocí něhož jsou určeny kinematické charakteristiky a jejich průběh při zdvihu kola. V poslední části je rozebírána možnost využití optického scanneru ATOS pro běžné měření geometrie kol vozidla.
Zavěšení kol sportovního automobilu
Martínek, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení přední a zadní nápravy jednosedadlového sportovního vozu. Po teoretickém úvodu do problematiky následuje návrh a optimalizace geometrických parametrů náprav. Další část je zaměřena na výpočty odpružení vozidla a na sestrojení řízení. Na závěr jsou uvedena konstrukční řešení jednotlivých dílů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.