|
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
|
|
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy
Tarnóczyová, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy a možnostmi dalšího vzdělávání pro tyto pracovníky. Vzhledem k šířce tématu, je tato problematika zúžena na ředitele mateřských škol v Ústeckém kraji a nabídkou dalšího vzdělávání v tomto regionu. Teoretická část vychází z odborné literatury, platných právních předpisů, různých internetových zdrojů a také z vlastních zkušeností. Podkladem pro výzkumnou část se stalo šetření formou dotazníku a jeho následné vyhodnocení. Práce přináší pohled na rozdílnost vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských škol na počátku jejich profesní praxe a v jejím závěru. A odpovídá na otázku, zda je i pro pracovníky s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vedení mateřské školy nabídka dalšího vzdělávání dostatečná. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeba, kompetence, další vzdělávání pedagogických pracovníků, mateřská škola, vzdělávací instituce.
|
|
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
|
|
Profesní vzdělávání pedagogických pracovníků v ČR - současnost a možnosti celoživotního vzdělávání se zaměřením na vybrané instituce
Houšková, Helena ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
česky Práce je zaměřena na profesní vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu konceptu celoživotního učení. Všímá si úlohy a významu vysokých škol v kontextu modernizace obsahu pedagogické profese i její důležitosti z hlediska rozvoje celé společnosti. Pozornost je soustředěna na konkrétní aktivity realizace programů dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci dalšího vzdělávání na devíti pedagogických fakultách v České republice. Prostřednictvím komparace vzdělávacích programů a analýzy informačních zdrojů přináší zhodnocení plnění celoživotní funkce vysokých škol jako příspěvku rozvoje kompetencí společensky významné profesní skupiny i celé společnosti. Uvádí koncepce evropské vzdělávací politiky v oblasti odborné přípravy a rozvoje kompetencí učitelů a pracuje s komparativními přístupy k profesnímu vzdělání pedagogických pracovníků ve vybraných evropských zemích (Velká Británie, Německo, Finsko, Polsko). Na základě výsledků vnitřní analýzy a porovnávání s okolím uvádí příklady dobré praxe a doporučení ke zkvalitnění činnosti v oblasti dalšího vzdělávání. Klíčová slova: celoživotní učení, profesní vzdělávání, profesní vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání pedagogických pracovníků, vysoké školy, evropská vzdělávací politika, benchmarking
|