Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 510 záznamů.  začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Malováno tancem
Sedláčková, Eliška ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
SEDLÁČKOVÁ, E., Malováno tancem. /závěrečná diplomová práce/ Praha 2014. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. 106 stran (78 normostran) Diplomová práce Malováno tancem se zaměřuje na rozvoj tanečně pohybového projevu žáků v rámci výuky výtvarné výchovy. Rozvádí formy zacházení s tělem a hledá jejich uplatnění jako svébytného vyjadřovacího prostředku. Poukazuje na abstraktní výrazové možnosti využitelné pro osobnostně sociální rozvoj autorů. Poznatky a závěry se opírají o několikaleté zkušenosti v oblasti taneční průpravy a jsou konfrontovány s vlastní zkušeností i uplatněním v praxi. Klíčová slova: pohyb, prostor, tanec, čas, tělo, fotografie, video, tělo, tělesnost, reflexe, pohybově taneční výchova
Vývoj technologie digitální fotografie jako transformace vyjadřovacích možností fotografického média
Česálek, Tomáš ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černý, Vladimír (oponent)
Historie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.
Vizuální paměť Knížecích plání
Novák, Ondřej ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
V této práci se pokouším na základě dvou principů přiblížit a popsat problematiku celospolečenského historického problému: odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce v Československu. Jako metodu jsem si vybral relativně nový směr, a sice vizuální sociologii. Poznatky z výzkumu pak zařazuji do historického a sociologického kontextu doby s přesahem do současnosti. Záměrně si vybírám jen fragment místa a času, abych na něm demonstroval problematiku odsunu českých Němců z pohraniční oblasti. Uvědomuji si rozsah tohoto tématu a také to, že není možné provést rozbor této problematiky jako celku na několika desítkách stran. Přesto si myslím, že na základě poznatků tohoto výzkumu si čtenáři budou schopni vyvodit důsledky v širším kontextu a že na základě získaných poznatků si budou moci vytvořit i obraz této problematiky v současnosti a jeho dopady na krajinu a společnost. Za stěžejní část této práce pokládám autorské fotografie místa, o kterém tato práce referuje. Na základě poznatků z teorie vizuální sociologie považuji za nejdůležitější právě tyto obrazy, jelikož na jejich základě si čtenář, potažmo divák, ukládá informace, které vstřebává a jeho subjektivní percepce těchto obrazů vytvoří názor, dojem a pohled na problematiku s reálným přesahem do jeho aktuální situace. Vizuální sociologii...
Vývoj rychlosti přenosu válečné fotografie
Medková, Magdaléna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Tato práce popisuje, jak se v průběhu času a v závislosti na technologickém vývoji urychlil přenos válečného fotografického záznamu (cesta od reportéra k publiku) a dále v této souvislosti charakterizuje proměnu komunikačního modelu, přesněji posun od jednosměrné masové komunikace (one-to-many) k modelu nových médií, kombinujícím interpersonální (one-to-one) s masovým, dávajícím vzniknout modelu novému (many-to- many). (Crosbie, 2006).
Oficiální portréty československých a českých prezidentů
Junková, Eliška ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bakalářská práce "Oficiální portréty československých a českých prezidentů" analyzuje vznik oficiálních portrétů prezidentů v letech 1918-2013. Po vymezení klíčových pojmů a nastínění dobových souvislostí současně se seznámením s konkrétními hlavami státu se práce zabývá vývojem vzniku jednotlivých oficiálních portrétů. Tato část popisuje metodu samotného ztvárnění těchto snímků za pomoci rozhovorů s některými jejich autory a archivních dokumentů. Práce dále objasňuje využití oficiálních portrétů prezidentů a analyzuje jejich společné znaky a odlišnosti. Následně zkoumá pomocí obsahové analýzy psychologickou stránku těchto fotografií a okrajově popisuje jejich reflexi v médiích. Závěr práce zabývající se budoucností oficiálních portrétů prezidentů je spíše úvahou některých jejich autorů a také autorky této práce. Bakalářská práce pojímá velké množství příloh obsahujících rozhovory s fotografy prezidentských portrétů, přehledovou tabulku, obrázky týkající se využití portrétů, vybrané dokumentární fotografie z průběhu focení některých prezidentů a v neposlední řadě pak také portréty samotné. Cílem práce je zanalyzovat proměny vzniku oficiálních portrétů československých a českých prezidentů od vzniku Československa dodnes.
Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku
Nykodýmová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Diplomová práce "Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku" předkládá obrazovou analýzu kandidátů na prezidentský post na sociální síti v době před a v průběhu prezidentských voleb v lednu roku 2013. Teoretická část řeší roli vizuální politické komunikace včetně obrazových hodnot a ideologie, vztahu obrazu a textu či výzkumu obrazu v médiích a plynule tak navazuje na utváření mediálního obrazu politiků v moderní politické komunikaci. Kvantitativní obsahová analýza následně analyzuje kontext budování vizuálního mediálního obrazu kandidátů na jejich individuálních profilech, hodnotí práci s obrazem a textovou složkou, zabývá se otázkou, kdo utváří mediální tvář kandidátů a v propojení s kvalitativní analýzou obrazu nastiňuje konkrétní obrysy budovaného mediálního obrazu jednotlivých kandidátů.
MMS aneb Sémiotický potenciál obrazové výpovědi
Janda, Filip ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Karľa, Michal (oponent)
Vprvní kapitole se podíváme na transformaci a evoluci fotoaparátu, který na své cestě za přeměnou v komunikační medium urazil dlouhou cestu z fáze neohrabaného stroje na skleněné desky do fáze všudypřítomného osobního digitálního společníka pro každý den. Ve druhé kapitole prozkoumáme dopad digitalizace na teoretické pojetí fotografie a na její pozici v kontextu současnosti. Dále se dotkneme hnutí pragmatismu (primárně verzí Charlse Sanderse Peirce a Williama Jamese), což nám umožní nahlížet na naše téma jako na problém více holisticko-interaktivní než jako na fragmetované kusy skládačky. Čtvrtá kapitola je věnována schopnosti symbolického myšlení - ve světě tak unikátního prvku, že je k nalezné pouze u lidského druhu, a jehož principy se velice blíži myšlenkovo-znakovému systému navrženého Peircem. V páte a poslední kapitole uvidíme, jak to vše lze spojit s samotným fotografiím, když jsou použity současným digitálním intecinálním sémiotickým způsobem. I
Obsahová analýza fotografií na Timeline facebookové stránky časopisu ELLE
Bartošíková, Dana ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na obsahovou kvantitativní analýzu fotografií na Timeline oficiální facebookové stránky časopisu ELLE za rok 2013. Teoretická část pojednává o reprezentaci reality ve fotografiích a o mýtu ženské krásy. Pro představení zkoumané platformy výzkumu jsou také popsány v samostatné podkapitole základní funkce sociální sítě Facebook. Metodologická část obsahuje nejprve popis obsahové analýzy obecně a poté její aplikaci na výzkum fotografií. Stěžejní částí práce je nastolení samotného výzkumu, který reaguje na dvě výzkumné otázky: 1. Jaká je obsahová skladba fotografií na facebookové stránce časopisu ELLE za rok 2013? 2. Jak je prezentována žena na Timeline facebookové stránce časopisu ELLE za rok 2013? Cílem práce je zjistit, jaký vizuální obsah byl pomocí sociální sítě distribuován a jak byla zobrazována žena na oficiální facebookové stránce ženského lifestylového časopisu ELLE během roku 2013.
Fotografie v médiích a jejich vliv na vnímání objektivní reality
Šeflová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce popisuje, jakým způsobem může fotožurnalistika působit na publikum a jak je možné pomocí fotografií ovlivňovat představy příjemců o světě kolem nás. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je sestavena na základě dostupné české a zahraniční literatury a v úvodu představuje, co to je fotožurnalistika a jaká je její role v médiích. Součástí úvodní kapitoly je i diskuze nad etikou ve fotožurnalistice. Dále je představen proces, jakým způsobem příjemce vnímá obrazové sdělení. Jednou ze zásadních částí této práce je shrnutí toho, jak odborníci z oblasti fotografie a médií nahlíží na možnosti ovlivňování publika pomocí fotografií v médiích. Vysvětleny jsou pojmy jako visual agenda setting nebo visual gatekeeping. Jsou popsány způsoby, kterými média nejčastěji manipulují s příjemcem a je nastíněna také otázka objektivity ve fotožurnalistice. Závěr teoretické části se věnuje relativně populárnímu tématu digitálního upravování fotografií v médiích. Praktická část této diplomové práce zahrnuje kvalitativní výzkum uskutečněný formou experimentu spojeného s hloubkovými rozhovory, který zjišťuje, jakým způsobem mohou fotografie, které jsou součástí tištěných zpráv, ovlivňovat interpretaci událostí, jichž se dané zprávy týkají.
Problémy postprodukce ve fotožurnalismu na příkladu soutěže World Press Photo
Šedivá, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
Cílem této práce je popsat problém digitální postprodukce na příkladu fotografií soutěže World Press Photo. Teoretická část bakalářské práce se věnuje redefinici standardu fotožurnalismu a vnímání digitální postprodukce konzumenty médií. Praktická část obsahuje případové studie fotografií, které byly ze soutěže vyřazeny nebo se staly předmětem diskuse a rozhovor s Markem E. Johnsonem z NPPA. Součástí jsou také dva dotazníky, které zkoumají vnímání digitální postprodukce ze strany konzumentů médiálních sdělení a z pohledu vítězů soutěže World Press Photo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 510 záznamů.   začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.